Auteur Topic: Onder de indruk van Pentax...  (gelezen 4403 keer)

Offline Wytze

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Onder de indruk van Pentax...
« Reactie #18 Gepost op: 17 oktober 2008, 19:01:45 »
Ook in de VS bleek Pentax een behoorlijk ondergesneeuwd merk te zijn. Ik had de afgelopen zomer mijn zinnen gezet op de 100mm van Pentax. Dacht daar aan de andere kant van de plas wel eventjes voordelig aan te kunnen komen. Ik ben in 100 fotowinkels geweest, maar geen 100mm, laat staan, überhaupt een Pentaxlens. Laat ik eerlijk zijn: in ongeveer 5 winkels werd er een Pentax camera aangeboden en in 1 op 5 winkels was er wel ergens een Pentaxlens te vinden (soms zeer overjarige types in uiterst vergeelde doosjes). Dit in tegenstelling tot Nikon en Canon: voor deze merken is er overal van alles te krijgen, en heel vaak spotgoedkoop, gemeten naar de Hollandse prijzen. Tot slot: is dit nu werkelijk zo'n probleem? Ik vind van niet: de beperkte aanwezigheid op de markt zorgt er voor dat mijn Pentax alleen maar heel exclusief is!

Wytze

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #18 Gepost op: 17 oktober 2008, 19:01:45 »

Buksbeest

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 17 oktober 2008, 17:17:27 »
Toch bijzonder wat ik hier lees.
Ik werk zelf in een fotovakzaak. Wij zijn ook premiumdealer van Pentax, waar ik zelf bijzonder blij mee ben.

Pentax is momenteel de enige die zijn reparaties een beetje op orde heeft en, zo net na de zomervakantie, tenminste een redelijk reparatie termijn heeft (Fuji trouwens ook).

Ook leveringen, nooit problemen. Als we iets moeten bestellen, hebben we het binnen 3 dagen binnen.

Daarnaast hebben we vrijwel alles van Pentax alles op voorraad. Blijft leuk spelen.

Offline peet59

• Full Member
  • *
  • al lerend
« Reactie #16 Gepost op: 15 oktober 2008, 17:45:34 »
Citaat

Daar heb ik mijn camera ook gekocht  :) De canon werd mij daar zelfs afgeraden! Kreeg een K100D Super in mijn handen gedrukt, en dat was liefde op het eerste gezicht  ;)

Prima service ook! Kon een Canon lens inruilen voor een Sigma die ik nog steeds heb  :)

Bij mij het zelfde, Martijn ging voor canon maar werd pentax
GR Peter.

koor

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 15 oktober 2008, 15:14:07 »
Citaat

Nou Koor, dan kijk je toch niet goed hoor! Ik heb mijn Pentax bij De Leeuw in de Gierstraat gekocht. Misschien niet in de etalage, maar wel gewoon zichtbaar op de plank!
Prima service trouwens..

Nee Simon, heb ik inderdaad niet goed gekeken :-[

;)

Offline Charles

• Senior Member
  • **
    • Charles Webster Fotografie
« Reactie #14 Gepost op: 15 oktober 2008, 14:59:56 »
Ach, in Hoorn werd bij Ringfoto Osinga de Pentax ten stelligste afgeraden. Oud merk, geen toekomst blah blah enz. De man zag waarschijnlijk liever dat ik een duurder Canon zou nemen.
Ben ik blij dat ik nogal eigenwijs ben  ;D
Super tevreden met mijn Pentax dus.

Groeten,
Charles (

Pentax K-5|SMC-DA 18-55mm|50-200mm AL WR|Metz 50 AF

Offline Martijn

• Super Pentaxian
  • Imagine a world with only Pentax!
« Reactie #13 Gepost op: 15 oktober 2008, 08:54:25 »
Citaat
Speed in leiden verkoop veel Pentax spullen,
tegen internet prijzen.

GR Peter.

Daar heb ik mijn camera ook gekocht  :) De canon werd mij daar zelfs afgeraden! Kreeg een K100D Super in mijn handen gedrukt, en dat was liefde op het eerste gezicht  ;)

Prima service ook! Kon een Canon lens inruilen voor een Sigma die ik nog steeds heb  :)
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

Offline SimonWillig

• Senior Member
  • **
  • Niet geschoten is altijd mis!
« Reactie #12 Gepost op: 14 oktober 2008, 22:12:27 »
Citaat
Als ik in Haarlem ben zie ik bij geen enkele zaak een Pentax staan

Nou Koor, dan kijk je toch niet goed hoor! Ik heb mijn Pentax bij De Leeuw in de Gierstraat gekocht. Misschien niet in de etalage, maar wel gewoon zichtbaar op de plank!
Prima service trouwens..
Groeten,

Simon
-------------------------------------------------------
Pentax K10D,
Sigma AF 18-250mm f/3.5-6.3 dc macro hsm,
Tamron SP 10-24mm f/3.5-4.5 DiII,
[wat manueel spul om mee te hobbie-en]

Offline Mathijs

• Full Member
  • *
  • Proud owner of Pentax K3-II
« Reactie #11 Gepost op: 12 oktober 2008, 18:12:58 »
Citaat
En was het dezelfde cursist die onder de indruk was van de pentax? Je zou het andersom verwachten..

Ja, dezelfde cursist. Hij wist niet, dat Pentax zulke mooie, degelijke camera's verkocht. En volgens mij liggen juist bij zulke mensen gemiste kansen. Wanneer hij dit wél had geweten, had hij misschien wel een Pentax gekocht...
Pentax K3-II + D-BG5 Battery grip | Pentax K10D | Pentax DA* 16-50 F2.8 | Pentax FA 50 F1.4 | Pentax SMC DA 55-300 F4-5.8 ED | B+W 77 SLIM MRC polarisatiefilter | B+W Grijsfilter 110 ND 77 E | B+W 77 slim UV| Metz Mecablitz 48 AF-1 + Omnibounce

Offline peet59

• Full Member
  • *
  • al lerend
« Reactie #10 Gepost op: 12 oktober 2008, 17:19:15 »
Speed in leiden verkoop veel Pentax spullen,
tegen internet prijzen.

GR Peter.

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #9 Gepost op: 12 oktober 2008, 15:09:25 »
Pentax blijft een lastig merk om te verkopen als winkelier. De oude generatie die nog veel met analoog heeft gewerkt kent het beter. En van datgene waar je niet goed vanaf komt, dat zet je niet in je winkel. De enkeling die wel Pentax heeft, die verkoopt het goed omdat je dan één van de weinigen bent die het heeft.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Serpiente

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 12 oktober 2008, 14:36:23 »
Pentax is ook héééél exclusief ;)

Een vriend van me die met Nikon fotografeert is ook heel positief over mijn camera.

Bigbenbenny

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 12 oktober 2008, 13:24:45 »
Citaat
Zo is het in alle fotozaken.
Was laatst in Urk: Cameranu
wat ik zag was Canon, Sony, Nikon maar geen enkele Pentax!
Als ik in Haarlem ben zie ik bij geen enkele zaak een Pentax staan.
Lisse idem, Katwijk idem.
Verkoopt niet, dus waarom investeren?
Snap de zaken wel.

Snap alleen de marketing afdeling van Pentax niet zo.

Of ben ik nu simpel??? :(
Het (probleem) is dat Pentax met nog andere zaken bezig dan fotografie.
Dat merk je ook aan de wachttijden als je een objectief besteld, ze kunnen nu al de vraag niet meer aan.
Meer reclame is goed voor de zaak maar je moet de klanten ook tevreden kunnen houden door tijdig te leveren en daar knelt het schoentje.
Dus neen je bent niet simpel koor  ;D
Ik erger me soms ook als ik in een zaak de etalage bekijk en al dat Canon/Nikon spul zie en nergens een Pentax.
Maar dat maakt ons dan weer uniek zeker dat we toch steeds opzoek gaan naar die Pentax  ;D ;D ;D  

patrick91

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2008, 12:09:34 »
Een mark 3 en leuk om te kopen.. past dat in 1 zin eigenlijk?
En was het dezelfde cursist die onder de indruk was van de pentax? Je zou het andersom verwachten..

linux.. ga ik binnenkort eens op de pc boven installeren.. eens kijken hoe dat gaat (leuk om te proberen om een beetje in de sfeer te blijven :) )

rverhag

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 5 oktober 2008, 23:03:03 »
Misschien leuk voor de statistieken: http://www.flickr.com/cameras/pentax/. Er zijn er daarbuiten  ;) gelukkig nog veel meer die Pentax gebruiken.

Helaas "winnen" Canon en Nikon het met een grote voorsprong "Most popular .... bla bla"  >:( ..... ;) (http://www.flickr.com/cameras/)

Marinus84

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 5 oktober 2008, 22:37:55 »
Mijn eigen ervaring is dat als ik even een andere camera in de hand heb, ik meestal wel onder de indruk ben omdat ik niet zoveel verwacht ;)

Laatst had ik een Sony Alpha 200(of 700?) in de hand en ik genoot van het lage gewicht. Wat een genot zeg zo'n licht ding in mijn klauwtjes.
Natuurlijk voelt het bij Pentax veel degelijker aan, en heeft Pentax ook mijn voorkeur, maar even iets nieuws in je handen geeft ook vaak heel even een 'goed' gevoel.
Daarom pas ik ook altijd een jas, en koop ik hem pas een paar dagen later  ;D  meestal zitten alle jassen die ik voor het eerst pas best goed, alleen maar omdat ik door fitness nu een beetje uit mijn oude jasje groei   :D

Toch leuk dat je het even vermeldt, mijn oom was ook onder de indruk toen ik mijn K10d mee nam naar een verjaardag. Hij was meteen omver geblazen door de 'feeling' die hij had met de camera. Heb het ding meteen een kwartier niet meer gezien  ::)

koor

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 5 oktober 2008, 21:43:21 »
Zo is het in alle fotozaken.
Was laatst in Urk: Cameranu
wat ik zag was Canon, Sony, Nikon maar geen enkele Pentax!
Als ik in Haarlem ben zie ik bij geen enkele zaak een Pentax staan.
Lisse idem, Katwijk idem.
Verkoopt niet, dus waarom investeren?
Snap de zaken wel.

Snap alleen de marketing afdeling van Pentax niet zo.

Of ben ik nu simpel??? :(

Offline AnnaTEFka

• Senior Member
  • **
  • Er is altijd wel iets om te fotograferen
« Reactie #2 Gepost op: 5 oktober 2008, 20:22:10 »
Mathijs,

Dat probleem ken ik zeker al 10 jaar. Ik ken in Eindhoven maar 1 zaak die spiegelreflex camera's van Pentax permanent in de winkel heeft.

De andere zaken verkopen alleen Pentax als ze er een actie van maken.

Pentax k100D super met kit lens. Tamron SP 90mm 1:25 AF macro. Tokina AT:X 100-300 1:4.0 MF. Balg. Tussenringen.

Offline Mathijs

• Full Member
  • *
  • Proud owner of Pentax K3-II
Onder de indruk van Pentax...
« Reactie #1 Gepost op: 5 oktober 2008, 16:06:44 »
Even leuk om te vermelden:

Afgelopen week zat ik op een Linux cursus. Hier was ook een cursist die een Canon EOS 1D Mark III had. Gewoon, vond ie leuk om te kopen.

De volgende dag had ik mijn K10D met DA* 16-50 bij me. Nadat mijn mede cursist de Pentax uitvoerig had bekeken en ik hem e.e.a. had uitgelegd, was zijn reactie:

Ik ben zéér onder de indruk van je camera. Wat voelt hij degelijk aan camera zeg, en wat een mogelijkheden en dat voor dat geld...

Zo zie je maar weer waarom wij Pentax hebben!

Bij zijn zoektocht naar een camera was hij bijna nergens Pentax tegen gekomen. En dat is jammer. Ik weet zeker dat, als Pentax meer vertegenwoordigd was in de winkels én de verkopers wat meer verstand van zaken hebben, er veel meer camera's van dit robuuste merk zouden worden verkocht!

Mathijs
« Laatst bewerkt op: 5 oktober 2008, 16:15:40 door mhuibers »
Pentax K3-II + D-BG5 Battery grip | Pentax K10D | Pentax DA* 16-50 F2.8 | Pentax FA 50 F1.4 | Pentax SMC DA 55-300 F4-5.8 ED | B+W 77 SLIM MRC polarisatiefilter | B+W Grijsfilter 110 ND 77 E | B+W 77 slim UV| Metz Mecablitz 48 AF-1 + Omnibounce