« Reactie #5 Gepost op: 18 augustus 2008, 13:47:51 »
Ik heb de hot pixel threads met spanning gevolgd tijdens de evaluatie welke camera ik zou kopen. Om te beginnen heeft elke camera last van hot pixels alleen krijg je deze nooit echt te zien omdat ze verwijderd worden door de camera tijdens het verwerken van de sensor data. Het probleem met de K20 was dat dit process niet goed toegepast werd bij gebruik van de 2sec timer delay (ik weet niet zeker of dit met of zonder de afstands bediening was.). Hierdoor kreeg je opnames waarbij de hotpixels niet verwijderd waren en in de volle glorie te zien was hoeveel het er werkelijk waren. Voor andere camera's weet slechts de producent wat de sensor performance werkelijk is. In latere revisies is deze bug gefixed en zijn de hotpixels dus niet meer zichtbaar.
Voor ons als gebruikers blijft het dus gissen of de K20d erg slecht presteert of dat dit een normale prestatie is vwb hot pixels.
Groeten, Bob

MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.