Sluitertijd hangt af van de snelheid van de auto's. Ik heb op rechte stuk Ferrari's gefotografeert met 220+ km/h op 8 meter afstand. 1/125 was toen wel leuk. 1/50 reden ze 2 x langs zeg maar 
Zit trouwens net ff mijn EXIF data te bekijken. Ik kan niet naar 100 maar heb iso200 geschooten. Ook veel op f22 (TV stand).

Inderdaad, de sluitertijd is afhankelijk van de snelheid, maar ook van de afstand tot het bewegend object (en van het gebruikte brandpuntafstand). De eerste foto's hebben een sluitertijd van 1/50e en 1/30e seconden. De derde foto bijvoorbeeld 1/100e. In alledrie de foto's zit voldoende "beweging".
Toen ik deze foto's maakte, had ik de K10 nog maar kort. Het was mijn eerste "foto-uitje" met dit toestel. Ik had inderdaad beter de Tv kunnen gebruiken. Dan was de sluitertijd gelijk gebleven. De eerste twee foto's zijn vanaf hetzelfde punt vlak na elkaar genomen, maar wel een verschillende sluitertijd vanwege het gebruik van de Av.
Het is al genoemd, en jij noemt het ook: langere belichtingstijden vragen in helder weer nu eenmaal hele kleine diafragma-openingen of het gebruik van ND-filters.
Allen, bedankt voor het commentaar.
greetz