Auteur Topic: Geheugenkaart  (gelezen 6731 keer)

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Geheugenkaart
« Reactie #18 Gepost op: 20 januari 2008, 11:41:18 »
Gebruik Sandisk II 2Gb kaartjes. Ik heb gisteren in de sporthal wat geoefend bij een regionale turnwedstrijd. Voor korte bursts (3 a 4 in repeteerstand) is voor de II geen enkel probleem.
Mischien dat je de III nodig hebt als je langere bursts schiet. Ik schiet overigens alleen RAW.
Voor overdracht van kaartje naar PC is snelheid niet echt boeiend. Dat is eenmalig en de meeste tijd gaat daar toch in het bewerken zitten  ;D

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #18 Gepost op: 20 januari 2008, 11:41:18 »

edwindev

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 19 januari 2008, 15:47:59 »
Citaat
De III is vooral bedoeld - is me verteld - voor zéér snel foto's achter elkaar maken (bijv. in de repeteerstand).
Dit hangt ook van de snelheid van je camera af. Voor de K100d volstaat de II (ook in repeteer stand).
De K10d maakt gebruik van een nieuwere processor. Wellicht dat deze de beeldinformatie sneller kan wegschrijven naar de geheugenkaart. Dan kan je beter de III gebruiken.

Een snellere geheugenkaart kan wel voordeel opleveren bij overdracht van de geheugenkaart naar de computer. Maar goed, dan is een minuut of vijf langer wachten geen probleem lijkt me...
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2008, 15:48:32 door edwindev »

Offline Wytze

• Super Pentaxian
  • PENTAXTIC
« Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2008, 15:36:21 »
Marleen,

Ik werk met 2 Scandisks Extreme III van 2Gb per stuk. Heb inmiddels begrepen dat voor het gewone fotowerk de ultra II volstaat. De III is vooral bedoeld - is me verteld - voor zéér snel foto's achter elkaar maken (bijv. in de repeteerstand).

Groet,

Wytze

Offline AnoLife

• Pentaxian
  • **
« Reactie #15 Gepost op: 16 januari 2008, 22:02:50 »
Voor mijn K100D heb ik als het goed is zaterdag een Sandisk SDHC Ultra II 8GB kaartje... En nu maar hopen dat die het doet.  ;D

Het staat niet vermeld op de website van Sandisk dat dit het doet... Kijk hier maar.. Maar als ik HIER kijk, dan zou die het toch moeten doen..  ::)

Dus op hoop van zegen!  ;D

Davej0h

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 16 januari 2008, 21:48:24 »
Citaat
@DaveJ0h: Ik snap je citaat niet. Als ik met google zoek op sdhc i.c.m. pentax k100d super, dan krijg ik enkel reviews die melding maken van het feit dat de k100d super sdhc-kaartjes slikt. Doe je hetzelfde voor de k100d, dan wordt er expliciet vermeld dat dit enkel mogelijk is met de laatste firmware.

En nogmaals, waarom niet standaard ondersteuning inbouwen als je de update voor de "normale" K100d ruim 8 maanden beschikbaar hebt?
Mijn exusses, ik heb niet gekeken in de reviews hoe het zit met de kaartjes. Mijn excusses...

Ik denk dat ik snel maar eens 2x kaartjes ga bestellen ;)

Groet,
Dave

edwindev

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 16 januari 2008, 21:44:32 »
@DaveJ0h: Ik snap je citaat niet. Als ik met google zoek op sdhc i.c.m. pentax k100d super, dan krijg ik enkel reviews die melding maken van het feit dat de k100d super sdhc-kaartjes slikt. Doe je hetzelfde voor de k100d, dan wordt er expliciet vermeld dat dit enkel mogelijk is met de laatste firmware.

En nogmaals, waarom niet standaard ondersteuning inbouwen als je de update voor de "normale" K100d ruim 8 maanden beschikbaar hebt?

Davej0h

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 16 januari 2008, 21:23:15 »
Citaat
Beeldopslag
Geheugen SD-geheugenkaart,
max. capaciteit 2 GB (stand in mei 2006)

;)

edwindev

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 16 januari 2008, 20:59:26 »
Citaat
Oke, betekend dit dat ik, als ik de K100D Super zou hebben ik de 'gewone' K100D firmware update moet draaien? Hoe zit het met de sensorcleaning dan?
Kan de K100D super niet standaard al SDHC-kaartjes lezen? De firmware voor de K100D is namelijk van ver voor de introductie van de K100D super en ik kan me niet voorstellen dat Pentax bij een nieuwere camera niet standaard SDHC ondersteuning inbouwt.

Je kan natuurlijk eerst proberen of je camera de SDHC slikt en mocht dit niet het geval zijn, de firmware van de K100D er op te zetten.

Qua geheugenkaarten zweer ik bij SanDisk Ultra II. Deze kaarten kunnen een fractie sneller lezen en schrijven dan m'n K100D, dus belemmeren ze de snelheid van de camera niet.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2008, 21:01:03 door edwindev »

Davej0h

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 16 januari 2008, 20:48:21 »
Citaat
Met de firmware update (ook voor de Super) ondersteunt de K100D de SDHC kaarten inderdaad.

Ik bestelde er zojuist 2 (van 4GB) bij Informatique, voor €19,99 per stuk, het zijn niet de snelste kaarten, maar wel lekker veel opslagruimte voor weinig, mijn totaal komt op 13GB zo :)
Oke, betekend dit dat ik, als ik de K100D Super zou hebben ik de 'gewone' K100D firmware update moet draaien? Hoe zit het met de sensorcleaning dan?

Ik heb overigens dit kaartje gevonden ;): KLIK

Gertjan

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 16 januari 2008, 20:31:11 »
Met de firmware update (ook voor de Super) ondersteunt de K100D de SDHC kaarten inderdaad.

Ik bestelde er zojuist 2 (van 4GB) bij Informatique, voor €19,99 per stuk, het zijn niet de snelste kaarten, maar wel lekker veel opslagruimte voor weinig, mijn totaal komt op 13GB zo :)

Davej0h

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 16 januari 2008, 20:05:00 »
Hallo Allemaal,

Ik hb een vraag mbt de K100D Super: hoe zit het met de ondersteuning van (de) sd kaartjes boven de 2gb?
Worden deze (al) ondersteund door de Pentax? Ik weet dat er een update uit is gekomen voor de K100D.. Maar is deze ook voor de Super?

Ik hoor het graag.

Groet,
Dave van Engelen

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2007, 15:39:38 »
Citaat
Zelf gebruik ik Sandisk Ultra II kaartjes. Bij www.cameranu.nl zijn de 2Gb uitvoeringen in de aanbieding voor €20,- per stuk! Ik heb er 2 besteld en had ze de volgende dag in huis.

Ik gebruik de 4GB SDHC variant. Uit mijn hoofd ca. 50 euro incl cardreader betaald. Zal nu wel weer goedkoper zijn  ;D
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Spotmatic

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 9 juli 2007, 20:11:07 »
Zelf gebruik ik Sandisk Ultra II kaartjes. Bij www.cameranu.nl zijn de 2Gb uitvoeringen in de aanbieding voor €20,- per stuk! Ik heb er 2 besteld en had ze de volgende dag in huis.

Offline Wytze

• Super Pentaxian
  • PENTAXTIC
« Reactie #5 Gepost op: 8 juli 2007, 21:44:38 »
Marleen,

Ik werk met SD extreme III. Heb er twee van 2G. De prij van de winkel.nl betaal je hier in Rotterdam ook in de fotowinkel. Dus lijkt me een goed bedrag.

Groet,

Wytze

Marleen

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2 juli 2007, 15:43:08 »
Okee bedankt, dan probeer ik het eerst met een II, als het niet snel genoeg gaat kan ik altijd nog een III bijhalen.

admin

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 1 juli 2007, 22:35:10 »
Ik werk ook  met Sandisk 2gb II en III

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #2 Gepost op: 1 juli 2007, 21:47:35 »
Ik gebruik de San Disk Extreme III van 2GB.daar kan ik 121 foto's in RAW bestanden opzetten.€33,50 bij www.dewinkel.nl
heb er 2 gekocht.

Marleen

• Gast
Geheugenkaart
« Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2007, 21:32:12 »
Welke geheugenkaart gebruiken jullie voor de k10d?

Zou een Sandisk Ultra II snel genoeg zijn? Ik ben van plan om JPEG+RAW tegelijk te schieten en de volledige 3 fps meestal niet gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 1 juli 2007, 21:33:17 door Marleen »