om dus over te stappen naar een Pentax maar heb verschillende vragen die ik niet zo snel kan vinden dus zijn er hier (semi) prof. fotografen die mij het antwoord kunnen verstrekken.
1. Welk formaat foto's worden er gemaakt 3:2 of 4:3
2. Hoe is de snelheid voor sport fotografie, in de tijd (2004) heb ik mijn Nikon D70 gekocht omdat deze voor mij het snelste was qua sportfotografie
3. Op de Nikon ben ik verlieft op de Creative Lightning System, hiermee kan ik wireless heel veel flitsers aansturen, welke ik dan kan opsplitsen in 3 groepen en die groepen zijn weer afzonderlijk qua flitssterkte in te stellen, is dit ook met een Pentax mogelijk
4. Hoe is de opstart snelheid van de camera, want met honden komt het soms op seconden aan om toch de juiste foto te maken (het zogehete kodak moment)
5. Hoe is de ruis verstandhouding op hoge ISO waarden ik maak ook foto's van karate in sporthallen en maak dus veelvuldig gebruik van de auto ISO stand op mijn camera. Dit is een ideale optie voor sporthal fotografie, en ik schaam mij ook niet om te zeggen dat ik de auto ISO gebruik. Maar ruis kan ik niet gebruiken op mijn foto's vooral niet als ze weer in een boek komen.
6. Is er ook VR glaswerk of is er een VR optie in de body
ik ben geen prof. fotograaf (ook al ben ik wel bezig met een studie tot fotograaf). en ik ben niet bekend met Pentax, ben bij serieus aan het verdiepen en voorbereiden dus.
Vroeger is het mij zelfs gelukt om een fotorolletje achterste voren in een Pentax te krijgen, en ik had niet eens mijn haar geverft

Zou de K20D voor mij een goede optie zijn want volgens mij is dit de hoogste (semi) prof. camera van Pentax of niet??
ik ben benieuwd naar jullie reacties en volgens mij kan dit een leuke topic worden
Vast bedankt voor jullie antwoorden.
Groet,
Perry