Ja Lucien,Dit vraagt het uiterste van een amateurfotograaf. Maar ik vind het niet storend dat je juist bewegingsonscherpte hebt, zie de laatste foto: die had wat mij betreft nog wel wat meer onscherpte mogen hebben (en jammer dat het publiek oog heeft voor wat anders dan de gitarist...)! En ook: juist deze sfeeropnamen worden extra versterkt door de "korrel" bij hoge isowaarden en/of een ongenuanceerde uitharding in b&w!Succes!Wytze
Hoi Koor, Statief zal in dit soort situaties niet helpen, de muzikanten staan zoals Lucien zegt zelden stil, dus al heb je een stabiele situatie qua apparatuur, dan nog. Het is zoeken naar een combinatie van ISO, snelle (snelst mogelijke) sluitertijd (met de hand) en daarbij passend diafragma. En dan nog eens de compositie en momenten....al met al...geen sinecure!
He Lucien!Leuk! Valt idd niet mee he? Als de beweging de bedoeling was is het gelukt. Daardoor wel nergens echt goed scherp (of zo scherp mogelijk). Welke lens heb je hiervoor gebruikt? Een lichtsterke zie ik wel, F2.8, maar qua zoombereik?
De serie geeft heel goed de sfeer weer!Bewegingsonscherpte blijf je houden denk ik,tenzij je met statief werkt, en dat is onmogelijk bijdit soort gelegenheden. Flitsen is helemaal uit den boze.Mooi gedaan Lucien, ik doe het je niet na.