Auteur Topic: Baby blue eyes  (gelezen 3167 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Baby blue eyes
« Reactie #21 Gepost op: 5 augustus 2008, 19:30:40 »
OEF!!!!
Ik vind de foto van de ogen prachtig! Een lekkere frisse invalshoek.
Ook de pop-art bewerking vind ik geslaagd.

Je maakt mij erg nieuwsgierig naar meer foto's ........ ....... ....... ......

greet,
Erik

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Baby blue eyes
« Reactie #21 Gepost op: 5 augustus 2008, 19:30:40 »

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4084
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Baby blue eyes
« Reactie #20 Gepost op: 5 augustus 2008, 12:50:41 »
Ik vind je bewerking heel erg leuk, en heb er totaal geen moeite mee, dat de basis (de foto dus) niet of nauwelijks meer te herkennen is.
Vergelijken heeft m.i. dan ook geen zin meer... Het zijn twee verschillende eindproducten.
Misschien is dit ook wel het leuke van het digitale tijdperk, er ontstaan veel meer mogelijkheden om je oorspronkelijke beeld te bewerken en zelfs te abstraheren. Je eigen creativiteit wordt daar enorm door aan gewakkerd.
Ik zou zeker doorgaan met dit soort experimenten.
Voor mij dus graag meer van dit soort prenten.
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Marisha

  • Gast
Re: Baby blue eyes
« Reactie #19 Gepost op: 29 juli 2008, 01:10:34 »
Nogmaals super bedankt voor de reacties.

re Marinus 84: Nee ik heb van nature niet zulke blauwe ogen was het maar! Ze zijn een beetje blauw grijs groen eigenlijk heel saai en heel nederlands zeg maar.

Groetjes Marisha

Fotomarius

  • Gast
Re: Baby blue eyes
« Reactie #18 Gepost op: 24 juli 2008, 11:00:53 »
Er van uitgaande bij fotografische realistische opname, kunnen ogen erg mooi zijn, ze kunnen je wat vertellen enz. 8-)
Daarbij is scherpte een belangrijke optie! ;)

Ga je de foto bewerken, de realiteit veranderen, mogelijk creatief de afbeelding bij-invloeden, kan ook mooi zijn. :)
Maar dan stap je over op een andere hobby, fotobewerking enz…
Foto twee is meer een tekening dan een foto! :)
Geef mij maar het origineel, en dan lekker scherp! 8-)


Ruud

  • Gast
Re: Baby blue eyes
« Reactie #17 Gepost op: 22 juli 2008, 22:49:51 »
Geef mij het origineel maar!

Marinus84

  • Gast
Re: Baby blue eyes
« Reactie #16 Gepost op: 22 juli 2008, 20:30:24 »
Leuk!
Heb zelf gister ook met mijn 50mm analoge prime geprobeerd mijn koppie scherp te krijgen.

Nog best aardig gelukt, wat ik heb gedaan is mijn arm uitstrekken en door de zoeker kijken en op mijn hand scherpstellen, daarna de camera naar mezelf gericht en met gestrekt arm naar mijn gezicht toe geschoten. Werkt best goed ondat de afstand ongeveerd gelijk is.
Het is te vermoeiend om met gestrekt arm zonder statief te gaan scherpstellen, maar met statief is het natuurlijk wel veel makkelijker.

Leuk bewerkt ook, heb je van nature ook blauwe ogen?

(En is het in het forum ook toegestaan om 'photo-replies' te doen, zoals je op youtube video-replies hebt??)

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Baby blue eyes
« Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2008, 10:13:09 »
Gave foto, en prachtige ogen! Leuk dat je deze foto als avatar gebruikt.
De "popart" bewerking vind ik ook erg mooi geworden.

Carel
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2008, 10:14:09 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Marisha

  • Gast
Re: Baby blue eyes
« Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2008, 09:40:32 »
Ja hoor. Het is eigenlijk heel erg simpel. Ik heb het dan in photoshop gemaakt. Je kopieert de eerste laag (dus dan heb je 2x je foto). Dan pak je de kwast zoek je de juiste kleuren uit en verven maar. Deze is dan heel erg ruig maar vond het leuk om een keer uit te proberen.

Ik heb een tablet bij mijn mac dus dan gaat het een stuk makkelijker. Weet niet hoe het werkt met een gewone muis... Maar dat moet ook wel goed komen.

Groetjes Marisha

Atmikes

  • Gast
Re: Baby blue eyes
« Reactie #13 Gepost op: 12 juni 2008, 18:06:03 »
Ik ben nog een aanhanger van de pop-art dus laat maar komen, heel leuk gedaan.

Wil je trouwens nog wat kwijt over je gevolgde werkwijze aan ons?

Peter

  • Gast
Re: Baby blue eyes
« Reactie #12 Gepost op: 12 juni 2008, 18:00:43 »
Als losstaand plaatje zegt me de popart-bewerking niet zo veel. De eerste vind ik echt WOW! SUPER!

Peter






Aanvulling [smiley=laugh.gif][smiley=laugh.gif]:
...maar ik ben toch ook wel benieuwd naar je werkwijze van de pop-art...
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2008, 18:55:15 door Peter »

Marisha

  • Gast
Re: Baby blue eyes
« Reactie #11 Gepost op: 12 juni 2008, 13:49:13 »
Nog even wat verder zitten prutsen. Een klein uurtje bezig geweest en nu een popart look. De uitwerking is verre van perfect maar ben benieuwd naar jullie mening en misschien vind iemand het leuk om dit beter te doen?





Marisha

  • Gast
Re: Baby blue eyes
« Reactie #10 Gepost op: 12 juni 2008, 13:47:05 »
@ Hen: Tsjah wat zijn de grenzen? Je ziet dit en het ziet er nog redelijk natuurlijk uit terwijl het extreem afwijkt van het origineel (eigenlijk helemaal geen goede of mooie foto) Het is natuurlijk erg leuk om jezelf zo neer te kunnen zetten maar realistisch, nee. Moet dat dan ook altijd ik vind van niet. Voor mijn gevoel zijn er qua bewerkingen geen grenzen. Want zodra je begint met een bewerking dan is het eigenlijk al niet meer natuurlijk anders had je die foto toch gewoon zo gemaakt? Het enige waar je om moet denken als je commercieel gaat werken is of het etnisch verantwoord is. Voor de rest ben je naar mijn mening vrij.

In ieder geval iedereen bedankt voor de complimenten! :D

Groetjes Marisha

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Baby blue eyes
« Reactie #9 Gepost op: 12 juni 2008, 09:56:11 »
Erg mooie fotogenieke ogen...over de scherpte is al veel gezegd, mijn mening is dat ie oorspronkelijk iets scherper gemaakt zou kunnen zijn. Je kunt dan nog wat verzachten of verscherpen naar eigen smaak.

Doet niets af aan deze presentatie, als dit je bedoeling is dan is het absoluut ok!

Vind de bewerkingen ruim binnen de grenzen. Het blauwe is wel behoorlijk blauw, maar ook heel mooi blauw vind ik.
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2008, 09:57:08 door Hen »
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

koor

  • Gast
Re: Baby blue eyes
« Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2008, 20:50:52 »
Mooie foto en dito ogen.

Offline Joozt

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 139
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Baby blue eyes
« Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2008, 15:11:37 »
Prachtige blauwe ogen  :)
|| K100d super | Sigma 17-70 2.8-4.5 | Tamron 70-200 2.8 | Pentax DA 18-55 | Pentax FA 50 1.7 | Pentax AF 540 FGZ ||

Offline Martijn

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
  • Imagine a world with only Pentax!
Re: Baby blue eyes
« Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2008, 14:09:56 »
Hele mooie geslaagde foto :)
Vind het onscherpe er juist heel mooi bij staan.

Nog een leuke site van zelfportretten, mocht je nog wat inspiratie willen opdoen ;)

http://www.flickr.com/photos/you-did/
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

Marisha

  • Gast
Re: Baby blue eyes
« Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2008, 13:38:16 »
Persoonlijk vind ik het nu iets te scherp worden. Ik heb het in photoshop niet verzacht. Wat ik wel heb gedaan is belichting aanpassen en voornamelijk de kleuren en heel veel geretoucheerd. De foto is iid op de site een beetje dof maar het origineel is frisser. Zelf heb ik er ook nog mee lopen spelen of lichter niet mooier was maar het is een afweging en ik heb besloten om bij het huidige te blijven maar vind het erg leuk om te zien wat iemand anders er van maakt en van mij mag het dan ook zeker blijven staan, dank je wel! En de rest trouwens ook voor de reacties.

Groetjes Marisha

Sandra

  • Gast
Re: Baby blue eyes
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2008, 12:50:56 »
Prachtige foto en hele mooie ogen!  Dit zou zo een foto in een glossy magazine kunnen zijn. Je kan het makkelijk nog wat verscherpen .. zie maar, dan springen je ogen er echt uit. En zelf zou ik het een tikkie lichter. Omdat ik het persoonlijk iets te donker vindt.


PS.  als je het niets vindt, is helemaal niet erg hoor. Dan haal ik het weg. Iedereen heeft zijn of haar eigen mening en smaak.
En je moet vooral bij jezelf blijven wat je mooi vindt .. zei een wijs forumlid hier ooit tegen me ;)

Edit: Ik weet dat je het niet erg vindt, maar ik heb ze toch maar weggehaald. Jij vindt jouw versie beter en dat is jouw goed recht. Het is ook een prachtige foto. Maar dan vind ik het een beetje storend/overbodig dat ik mijn bewerkingen laat staan. Leidt een beetje af van een hele mooie foto die er al staat ;)
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2008, 21:33:20 door Sandra »

Slipstream

  • Gast
Re: Baby blue eyes
« Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2008, 11:35:02 »
Mooie compositie!  Ik vind het erg apart die indringende blik. Prachtige fotogenieke ogen hoor ::)
Kan het zijn dat de onscherpte komt omdat je de foto in Photoshop te veel hebt verzacht?

Offline Asahiflex

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1787
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
Re: Baby blue eyes
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2008, 11:10:24 »
Het is net niet helemaal scherp, misschien maar goed ook anders word ik gehypnotiseerd en kan ik misschien nooit meer fotograferen  :P

Ondanks de mindere scherpte vind ik hem ERG mooi! Er zijn niet veel mensen die een zelfportret durven te plaatsen (ik ook niet  ;)) en als het gebeurt dan is het vaak erg standaard (spiegeltje, camera en fotograaf).

Meer van dit soort foto's graag  :)
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

Marisha

  • Gast
Baby blue eyes
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2008, 11:06:44 »
Zat van de week wat te prutsen met mijn mooie analoge lens (50mm) even kijken of ik ook mezelf scherp kon krijgen zeg maar. Nou was gelukt. Daarna verder gaan prutsen met lightroom en photoshop en wow wat een resultaat! Ik heb aan mezelf bewezen hoe sterk de meeste beelden zijn geshopt. Eigenlijk best wel erg...

Ben benieuwd naar jullie reacties, commentaar en vooral kritiek!

Groetjes Marisha