Bedankt voor de uitgebreide reacties! Ik ben nog lang geen pro, dus daar leer ik erg veel van. Thnx

Toen ik mijn Pentax camera kocht, heb ik besloten meteen voor goede lenzen te gaan. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat. Ik vind het zonde om een paar honderd euro voor mindere kwaliteit lenzen uit te geven. Kan ik het beter meteen goed doen, dus ik denk dat ik voor de Pentax DA 300 ga sparen. Ben ik wel even bezig, maar goed met kerst een einde jaarsuitkering, dan komt het ook wel goed

Kijken of er nog een goede converter (extender is het zelfde??) er bij kan krijgen. Iemand nog tips? Kan ik met een converter ook de AF behouden? Met natuurfotografie bedoel ik trouwens vooral dieren: vogels, konijntjes e.d. Landschappen vind ik ook erg mooi, maar daar kan ik het beste een groothoek voor gebruiken.
Verder wil ik graag insekten fotograferen, maar zo nu en dan bloemen of iets dergelijks vind ik ook erg leuk. Is het dan verstandig om de Pentax 100 maco aan te schaffen? Zit je een beetje tussen de 70 en de 150mm in. Een beetje een tussenweg dus. Of is een tussenweg niet verstandig?