Zwaar solide, degelijk en simpel is de eerste indruk, een totaal andere indruk dan de foto's van de lens me gaven. De Lens is langer en zwaarder dan de F* 300 die ik gewoon was. De zonnekap is van metaal en zit er met een bayonetvatting op, ze heeft een klepje om een polafilter te draaien. Je kan de AF/MF omschakelen aan de lens of aan het toestel maakt niet uit. Ook kan je er gewoon overheen focussen zonder de AF uit te schakelen. De lens komt in een mooi afgewerkte softpouch (zoals de F 100/ macro ende F* 300).
Op het toestel merk ik dat ondanks het gewicht het toch wel goed zit met de balans, de eerste focus dan, teleurstelling dat ding doet niks en dan plots zag ik dat het al gedaan was met scherpstellen. Je hoort bijna niks en het gaat snel, zelfs in bijna donker. Fijn is ook dat je gewoon tot 1.4 meter dicht kan scherpstellen.
Eerst vanmorgen effe maar daar had ik te weinig tijd dus vannavond opnieuw. Het was bewolkt en regende zelfs lichtjes. Geen statief dus met SR. De foto's zijn gewone jpg's met alle instellingen in de middenstand. De inserts zijn telkens 100% stukjes. De eerste opname met selectief focuspunt de tweede met alle focuspunten (auto).
De scherpte is vergelijkbaar metde F* 300, de opnamen lijken me iets donkerder maar dat kan een gevoel zijn.
meer later Guido
1/125, f5.6, iso 800, +1 met SR

1/200, f4, iso200, -0.3 met SR