energy-dungeon

Auteur Topic: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum  (gelezen 9875 keer)

Offline Jan-61

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #8 Gepost op: 7 november 2016, 15:27:26 »
Wat ik aan dit forum een groot pluspunt vind, is dat er regelmatig meets worden georganiseerd. Op zusterforum is daar duidelijk minder animo voor. Daar krijg je wel meer respons als je een foto plaatst dan hier. Misschien komt dat door dat daar minder rubrieken zijn.

Zelf op beide fora wel minder actief dan voorheen, maar dat geldt denk ik voor meer mensen.

Verder (gezien mijn ontwerpersachtergrond) vind ik het zusterforum er wel net wat frisser uitzien dan dit forum, maar ja, mijn mening.

Als de twee fora konden samenvloeien, zou ik dat prima vinden (niet dat ik nu weer een discussie over al dan niet oud zeer wil aanzwengelen, hoor).

Het bestaan van een besloten gedeelte als op zusterforum vind ik ook niet slecht.

Jan.
« Laatst bewerkt op: 7 november 2016, 15:31:20 door Jan-61 »

FotoSeq.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Hét Nederlandstalige Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 7 november 2016, 15:27:26 »

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #7 Gepost op: 7 november 2016, 14:17:49 »
Ik vind het een prettig forum, ik kijk bijna dagelijks wel of er nieuwe of interessante zaken gepost zijn. Zelf post ik momenteel weinig, maar dat gaat soms met vlagen. Dus voor mij houden zo.

Offline ArnoR

• Pentaxian
  • **
  • What you see is not always what you get...
« Reactie #6 Gepost op: 7 november 2016, 12:02:32 »
Ik vind dit een prettig forum waar ik veel inspiratie opdoe. Dat het iets minder "druk" is de laatste tijd deert mij niet zo, ik fotografeer ook wel eens een paar weken niks maar lees zelfs dan toch zeker 3, 4 keer in de week de nieuwe posts.
Voor mij geldt eigenlijk precies hetzelfde. Ik leer bij (ook de technische postings hebben mijn belangstelling) en doe inspiratie op.  :)
Minder druk deert me ook helemaal niet. Ik zit werkelijk niet te wachten op 50 postings per dag of zo.
Het 'voortbestaan' staat bij mij dus niet in discussie. Wel vind ik het jammer dat de foto-opdracht kennelijk een soort 'dood paard' geworden is.
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #5 Gepost op: 7 november 2016, 11:44:55 »
Ik wilde gelijk namens mijzelf een reactie plaatsen ...maar werk ging voor :)

Ik vertoef op dit forum omdat ik ooit K10D gebruiker ben geweest. Naar volle tevredenheid. Vanuit mijn ICT ervaring had ik destijds aangeboden om het bestaande forum te vernieuwen en te verbeteren.
Dat vond ik heel leuk om te doen en nog steeds. Echter blijft het nu, gezien de beschikbare vrije tijd, bij het technisch bijhouden van het forum. Enige vernieuwing of iets dergelijks gaat mij niet meer lukken.

Dat laatste vind ik jammer want het forum is denk ik wel aan iets fris toe. Binnen de mod groep en een enkele meedenkend forumlid wel wat ideetjes geopperd. Maar het blijft daarbij hangen. Vandaar deze topic :)

We zoeken dus ook een verfrissende techneut met tijd OVER die het leuk vindt om de zaak draaiende te houden en wellicht ook vernieuwingen (mochten deze nodig zijn) door te voeren.

Groet,

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline abakker

• Super Pentaxian
« Reactie #4 Gepost op: 7 november 2016, 10:54:08 »
Via het forum kan je ideeën opdoen, vragen oplossen en kritiek ontvangen en geven op ingezonden foto's; dit alles meestal in een prettige sfeer.
Persoonlijk vind ik het jammer, als je enkele foto's instuurt die wel bekeken worden, maar geen enkele reactie uitlokken; waarschijnlijk stuurde ik zelf te veel macrofoto's in waardoor het te saai werd; na een paar dagen haalde ik ze er dan maar weer af. Zelf heb ik ook moeite om een goede reactie op ingezonden foto's te geven.
De laatste 2 gekozen "maandelijkse foto opdrachten" (herhaling en echte liefde) pakten niet erg goed uit qua aantal inzendingen, waardoor de website natuurlijk ook minder bekeken wordt.

Groeten, Arno

Offline newmikey2

• Super Pentaxian
  • Raw is lekkerder!
    • NewMikey's FlickRiver
« Reactie #3 Gepost op: 7 november 2016, 10:25:10 »
Ik vind dit een prettig forum waar ik veel inspiratie opdoe. Dat het iets minder "druk" is de laatste tijd deert mij niet zo, ik fotografeer ook wel eens een paar weken niks maar lees zelfs dan toch zeker 3, 4 keer in de week de nieuwe posts.
OpenSource: smakelijk en vers, dagelijks bijgewerkt bij u op de mat - nooit meer wachten op- of betalen voor- updates!
http://www.flickr.com/photos/newmikey/

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #2 Gepost op: 7 november 2016, 10:12:19 »
Mijn 5 centjes :

Ik vond/vind het hier een prettige groep mensen waar ik veel van geleerd en ook steun van gehad heb.
Ik merk wel dat nu ik overgestapt ben op een ander merk ik minder hier kom, is ook logisch want voor posten van foto´s "kom ik niet meer in aanmerking" is ook niet erg want het is een merkgebonden forum. De vreemgangershoek geeft overigens nog wel de mogelijkheid. Maar de frequentie dat ik daar zal posten zal logischerwijze een heel stuk minder zijn dan vroeger.

Ik lees nog elke dag het forum, maar merk wel dat de laatste weken de berichten sterk verminderd zijn, ik weet niet of dat met Facebook te maken heeft. Ik vind Facebook overigens geen vervanger voor een forum, veel verder dan liken of geweldig komen de meeste mensen niet op Facebook, op een forum worden veel betere discussies gevoerd en tips gegeven. Ik heb vaak het gevoel dat iedereen op Facebook maar politie correct is om maar vriendjes te blijven. ik persoonlijk schiet daar niets mee op, ik hou niet van Ja knikkers, ik heb liever opbouwende kritiek waar ik iets van kan leren of een standpunt waarover ik na moet denken en mijn eigen standpunten kan verbeteren en verruimen.

Dus wat mij betreft is een forum beter, helaas is er geen Nederlands forum voor mijn nieuwe camera.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #1 Gepost op: 7 november 2016, 09:56:18 »
Langs deze weg gelijk de volgende vraag aan alle belanghebbenden;

Voortbestaan van het Pentax forum.

Heeft het zin of geen zin? Gaan wij door in de huidige vorm/setting. Zijn er veranderingen noodzakelijk?

Iedereen is vrij om te zeggen/denken wat men wil.

Hopende op een mooie open discussie :)

Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

energy-dungeon