Auteur Topic: Wederom een fotorugtas vraag......  (gelezen 4257 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #10 Gepost op: 16 mei 2015, 19:25:48 »
http://dukefotografia.com/pag/detalle_completo.asp?Product_id=1965

Dat moet dan aan de flipside liggen, want ik heb er geen least van met mijn rugtassen, gaan allemaal goed open.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #10 Gepost op: 16 mei 2015, 19:25:48 »

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!

JohnnieS

  • Gast
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #8 Gepost op: 16 mei 2015, 18:41:54 »
Amai" hoe groter die Tas is hoe meer er word meegenomen. :lolk:

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #7 Gepost op: 16 mei 2015, 17:31:24 »
DE ideale rugtas bestaat volgens mij niet, maar so wie so de ideale tas niet. Ik heb de LowePro Slingshot 202 AW gehad en vond dat niets. Eén schouder werd veel te zwaar belast.
Ik heb nu de  Flipside 400 en die bevalt eigenlijk prima. Enige is, zoals bij alle rugzakken, het openen van het vak geeft soms wat hinder van de zijkanten voor de heupband. Verder echt geweldig!

Bij mij staat hij klaar voor een trip, met als inhoud: K-5 met 17-70, 2 X Tamron 90mm, 2 X 55-300, Sigma 10-20, flitser, macroring voor flitser, en nog wat los spul. Nog steeds hanteerbaar!

Ik denk dat jouw Bigma er ook wel in kan!

Hoe bedoel je dat met die heupband?

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #6 Gepost op: 16 mei 2015, 08:31:26 »
DE ideale rugtas bestaat volgens mij niet, maar so wie so de ideale tas niet. Ik heb de LowePro Slingshot 202 AW gehad en vond dat niets. Eén schouder werd veel te zwaar belast.
Ik heb nu de  Flipside 400 en die bevalt eigenlijk prima. Enige is, zoals bij alle rugzakken, het openen van het vak geeft soms wat hinder van de zijkanten voor de heupband. Verder echt geweldig!

Bij mij staat hij klaar voor een trip, met als inhoud: K-5 met 17-70, 2 X Tamron 90mm, 2 X 55-300, Sigma 10-20, flitser, macroring voor flitser, en nog wat los spul. Nog steeds hanteerbaar!

Ik denk dat jouw Bigma er ook wel in kan!

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2015, 23:35:11 »
Er staat een Kata 3in1 Sling Backpack DL-3N1-10 op dit forum te koop voor 40 Eu.

Heb ik ooit ooit gehad.
Deze heeft ook een "heuptouwtje" en zit alsof je een ijzeren kist op je rug hebt zitten.
Maar goed, is wellicht "persoonlijk".

Offline Klaas

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 346
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2015, 22:41:54 »
Er staat een Kata 3in1 Sling Backpack DL-3N1-10 op dit forum te koop voor 40 Eu.
Pentax K-1 l D FA 28-105 l Pentax K-S2|DA 18 - 50 WR RE l DA 16-45  |Pentax K-x |DA 18-55 AL II *|SIGMA 17-70 4.5|DA L 55-300| DA 35 2.4 AL|A 50 1.7|M 28 2.8|M 135 3.5|Takumar(bayonet)135 2.5|Vivitar flitser 285|Metz 48 AF-1|Metz 50 AF-1

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2015, 19:33:29 »
Voor mijn idee is er maar één fotorugzak met heel prettig draagcomfort en dat is een ClikElite.
Die makers hebben echt begrepen dat een fotorugzak meer is dan een zak waar je zoveel mogelijk fotorommel in kwijt moet  8) ;)
Belangrijk aan een rugzak, dus zeker aan een fotorugzak in verband met het gewicht is een brede comfortabele heupband.
Het gewicht "draagt" dan op je heup in plaats van op je schouders, dus je hebt na een dag lopen/sjouwen veel minder last van je schouders en rug.
Veel grote rugzakken hebben vreemd genoeg niet meer dan een lullig dun "heuptouwtje". Volstrekt idioot om een rugzak formaat container te maken met zo een touwtje om je heup.
Aan een gemiddelde string zit nog een bredere band  8) :evil:

Zelf heb ik de ClikEltie Venture35, zeer fijne rugzak, waar ook meer dan voldoende overige spullen in gaan voor bijvoorbeeld een trekking.
Ook heb ik de ClikElite Sling, zit wegens gebrek aan heupband natuurlijk minder fijn, maar wel oerdegelijk en met opbergruimte over nagedacht dus kan behoorlijk wat in.
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2015, 19:36:30 door Edzo »

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2015, 15:12:01 »
Als je bij Lowepro wilt blijven, en je beperkt tot deze keuze. Dan zou ik voor de 400 gaan. Die heeft een beter heupband, dus gewicht wordt beter over je heupen en schouders verdeeld. Zeker met aan gewicht in apparatuur wat je mee wilt nemen, is een goede heupband aan te bevelen.
Maar persoonlijk vind ik de flipside serie niet zo. Ze voelen kwalitatief wat minder aan. Bij lowepro zou ik persoonlijk voor 1 van de 2 pro-tactics gaan. Heb ze tijdens de fotokina geprobeerd, en ze zitten erg lekker. Lekkerder dan de flipside serie (bij mij dan). (of de pro trekkers, maar die zijn wel heel erg aan de prijs). Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat voor soort fotografie je gaat doen. Veel hiking? Dan zou ik persoonlijk geen Lowepro nemen (of het moet 1 van de pro trekkers zijn). Dan eerder een Clik elite of F-stop gear.
Maar het beste wat je kan doen is, gewoon al je spullen die je in de tas wilt doen meenemen en in een winkel gaan uitproberen. (en vergeet niet dat je niet alleen een andere tas nodig hebt. Kijk ook even naar je statief of die nog toerijkend is)
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2015, 15:32:48 door mocca »

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2015, 13:06:18 »
Er is nog niet genoeg over geschreven, geadviseerd, etc. etc., maar ik wil een nieuwe rugtas.... ::)

Ik heb thans een LowePro Slingshot 202 AW. Op zich bevalt deze tas mij wel, maar echt 100% prettig ervaar ik het dragen over een schouder niet. Ook al is de draagband breed en zacht, toch blijft een schouder zwaarder belast dan de andere schouder en ook zakt de tas (in beperkte mate) scheef.

Wat neem ik mee: mijn K-x, 18-55mm, 55-300mm, 35mm, Sigma 105mm Macro, Metz flitser, statief en nog wat kleine zaken als extra batterijen, geheugen kaartjes, poetsmiddelen, maar daar is natuurlijk altijd wel een hoekje/gaatje voor te vinden.
Maar nu komt het, sinds gisteren ben ik in het bezit van de 'Bigma'!!

Nu wil ik een rugtas waarin ik alles kan meenemen. In principe is natuurlijk de 55-300mm door de komst van de 50-500mm overbodig, maar dit is wel een fijner handzamer objectief die ik ook wel zal gaan blijven hanteren boven/naast de bigma.

Omdat ik een fan ben van LowePro wil ik eigenlijk bij dit merk blijven ook omdat hierdoor de keus direct lekker beperkt en overzichtelijk blijft.

Nu heeft LowePro in haar assortiment de Flipside serie en dan met name de 300 en de 400. Dat mijn 'uitrusting' past in een Flipside 400 staat natuurlijk als een paal boven water. Maar zou een Flipside 300 ook volstaan? Ofwel zou daar ook mijn uitrusting in passen?
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd