Nou, niet helemaal waar, of je moet niets te kiezen hebben. Ik heb nu een Opel Insignia met 20% bijtelling en vind ik nog steeds een knap mooie wagen. Rijdt overigens heerlijk.
En hoewel bij mijn vrouw de auto's worden "voorgeschreven" (keuze uit 8 auto's) mocht ze dit keer ook niet klagen. Sinds een paar weken staat naast mijn nieuwe Insignia (juli dit jaar) een Flamengo rode Volvo V40 D4. Met 190 pk's meer mijn ding
Eens, de Insignia is een mooie wagen, voorin ook erg ruim voor mij, maar als ik voorin goed zit, kan mijn koffer nog niet voor de achterbank staan. Laat staan dat er dan nog een volwassene of kind kan zitten. Die Volvo is fiscaal wel erg aantrekkelijk, maar voor mij ook veel te krap. Helaas, want 14% met 190 pk..... wie wil dat niet...
Dus ja, voor mij valt er binnen mijn leasebudget niet zoveel te kiezen als je bedenkt dat de binnenruimte voor mij en mijn gezin voldoende moet zijn. Dan kies je uiteindelijke alleen op je portemonnee. Overigens vind ik de Superb ook best een fraaie auto, maar dat is puur toeval dat dat meezit. Ik heb dan ook gewoon zo'n grote 20% bijtellingbak, met (verplicht) een Bussinesspakket erop, maar verder geen extra's. Als éénverdiener vind ik het ook wel best zo.
Overigens had ik in mijn studententijd een Nissan Kingcab. Gekocht als geel kenteken, op benzine, maar met mijn broer omgebouwd naar grijs kenteken op gas. Dus qua aanschaf een prikke, daarna rijden voor een prikkie. Comfort van een kruiwagen, maar wel een leuke en praktische auto. Ik heb zowel van de Nissan als van mijn eerste Volvo nog wel wat plaatjes. Even zoeken.
Groeten,
J@@P