Een ongeluk zit in een klein hoekje en met apparatuur dat duizenden euro's waard is neem ik dat risico liever niet.
Hier op het forum lees je bijvoorbeeld regelmatig dat er een camera uit de tas valt of dat het statief omwaaid o.i.d.
Natuurlijk gaat daar een menselijke fout aan vooraf maar dat is menselijk 
Als ik voor mezelf spreek dan ben ik altijd zeer voorzichtig en zuinig op mijn spullen maar schade kan ook door dingen ontstaan waar je geen invloed op hebt zoals diefstal, het weer, een ongeval etc.
Ik heb dezelfde apparatuurverzekering als Serpiente en die is ook binnen de deur geldig 
Mooi! Bedankt!
Ik fotografeer zelf veel buiten. En met buiten bedoel ik in de bergen, in de jungle, op zee, op het strand, in de woestijn etc. Ik ben op Borneo gevallen met mijn K5 II + DA* 300. Ik had zelf geen schrammetje en gelukkig was alleen mijn zonnekap kapot. Die kon ik gelukkig nog met tape vastmaken. Dat ding is €33, dus dat komt niet boven het eigen risico uit. Gelukkig had ik er nog een in de kast liggen. Voor hetzelfde geld lag mijn K5 II en DA* 300 aan diggelen. Dan is het maar afwachten wat je van je doorlopende reisverzekering terugkrijgt.
Ik denk dat zodra de waarde boven de €1300 komt je een aparte verzekering moet overwegen. Ik heb zelf namelijk wel altijd alles bij me. Ik loop met een K5+K5II, DA* 300, DFA 100, HD DA 15 Ltd, AF360 flitser en accessoires door de wildernis te banjeren.