Hallo allemaal. De vakantie is net voorbij, maar we zijn al weer aan het kijken wat we volgend jaar kunnen doen.
We willen graag een trip per kameel door de woestijn gaan maken, maar heb eigenlijk geen geschikte objectieven hiervoor. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen omdat ik geen groothoek- of standaard zoomobjectief(ven) heb.
Dat het daar stoffig zal zijn geloof ik direct, de vraag is alleen of een WR objectief voldoende is of dat ik direct naar een DA* 16-50mm moet kijken. Daarbij komt dat ik niet weet of 50mm wel voldoende is en de reis per kameel inhoud dat ik weinig foto-apparatuur mag/kan nemen

.
Kort heb ik denk ik keuze uit 3 objectieven met alleen een flink verschil in prijs, namelijk de 18-55 WR, 18-135 WR of 16-50 DA*.
In eerste instantie dacht ik aan de 18-135WR omdat hier veel positieve berichten op het forum over staan en ik geen objectieven hoef te wisselen.
Is deze echter wel "stofdicht" genoeg, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Als de DA* een veel betere keuze is, is 50mm dan wel voldoende, een 50-135 extra zou namelijk een flinke slok extra budget nemen.
Alvast hartelijk dank voor jullie input.
Groeten, Pascal