Auteur Topic: foto's met verschillende lenzen  (gelezen 1578 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline margriet

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 218
Re: foto's met verschillende lenzen
« Reactie #15 Gepost op: 18 november 2007, 20:23:45 »
nog bedankt voor de reakties! de foto2 ging om een wantsje en de foto met de bijen zijn eigenlijk geloof ik puntbijvliegen, op een zomerse dag geschoten, twee mannetjes die aan het stoeien waren voor het vrouwtje, en nee, ik heb geen idee welke het geworden is ;)

groetjes, margriet
K10d en K5, diversen macro & m42 lenzen
margreetz op flickr           mijn PPG

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: foto's met verschillende lenzen
« Reactie #15 Gepost op: 18 november 2007, 20:23:45 »

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: foto's met verschillende lenzen
« Reactie #14 Gepost op: 18 november 2007, 19:34:00 »
Beste Margriet!


De bijenfoto is werkelijk prachtig!! Goed gedaan!


Wytze

lreyns

  • Gast
Re: foto's met verschillende lenzen
« Reactie #13 Gepost op: 17 november 2007, 17:25:16 »
Prachtige foto's Margriet.
Zeker foto 2 is heel erg mooi.

Groeten, Lucien

Offline margriet

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 218
Re: foto's met verschillende lenzen
« Reactie #12 Gepost op: 14 november 2007, 08:09:06 »
bedankt, en lens of converter hebberigheid hoeft bij 2de handsjes dus niet zo erg te zijn..
K10d en K5, diversen macro & m42 lenzen
margreetz op flickr           mijn PPG

Raymond

  • Gast
Re: foto's met verschillende lenzen
« Reactie #11 Gepost op: 13 november 2007, 21:57:14 »
Zeer moie foto's, door het gebruik van dergelijke lenzen en converters begint mijn interesse daarin behoorlijk te groeien, ik lees daar erg veel over op dit forum.

Voor wat betreft de foto's;
foto 2 is inderdaad schitterend maar ook dat waterdruppeltje onderaan de roos staat er ook heel mooi op. Ik vind dat je heel veel gevoel voor macro fotografie hebt, legt datgene vast dat mooi is. Klasse...

Begin een beetje lens-hebberig te worden van dit forum... :-/

groetjes,
Raymond

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: foto's met verschillende lenzen
« Reactie #10 Gepost op: 13 november 2007, 21:02:19 »
Ik vind foto 2 bijzonder goed geslaagd. Vooral dat waterdruppeltje doet het 'em.
De overige foto's zijn ook niet mis.

Doet mij ook weer kriebelen om mijn 2x macro-converter er weer eens op te schroeven.

greetz
« Laatst bewerkt op: 13 november 2007, 21:02:41 door EviZ »

Offline margriet

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 218
Re: foto's met verschillende lenzen
« Reactie #9 Gepost op: 13 november 2007, 14:48:00 »
@Guido, ja, bij de foto met vliegen en de foto van de wants (eng insekt) heb ik neat image er een keertje overheen gegooid, een programma wat ik pas sinds kort ken, ben er een beetje mee aan het experimenteren. Zelf vind ik het vaak niet mooi, alleen wanneer je een goed verschil in diepte hebt tussen je onderwerp en achtergrond werkt het wel.

@Ballone, met een beetje zoekwerk moet die nog wel te vinden zijn, ben er in mijn speurtocht meerdere tegengekomen. Voor mijn 3x converter heb ik 25 euro neergelegd, ook deze is eigenlijk voor een 50mm standaard, maar ik zie niet waarom je per se een 50mm nodig zou hebben, ik heb hem ook al op de 90mm macro gezet, dan heb je pas echt een toeter op je camera zitten ;D

Verder iedereen erg bedankt voor de reacties! Ik vind het wel leuk om te laten zien hoe je met betrekkelijk weinig geld toch leuke objectieven kunt scoren waar je lekker mee kan spelen.

groetjes
K10d en K5, diversen macro & m42 lenzen
margreetz op flickr           mijn PPG

ballone

  • Gast
Re: foto's met verschillende lenzen
« Reactie #8 Gepost op: 13 november 2007, 13:32:32 »
Aansluitend op dit onderwerp: er schijnt een Panagor 2 x Macro-converter te zijn. Speciaal gemaakt voor een 50 mm standaardobjectief, zodat je een 100 mm macro-objectief krijgt. Zou er nog aan zo'n converter te komen zijn????


gr. Ballone

Guido_Franssens

  • Gast
Re: foto's met verschillende lenzen
« Reactie #7 Gepost op: 13 november 2007, 13:23:28 »
Mooi, Heb je een anti ruisfilter gebruikt ?

Guido

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: foto's met verschillende lenzen
« Reactie #6 Gepost op: 13 november 2007, 11:17:13 »
Geweldig mooie foto's Margriet! Vooral dat frontale shot van een eng uitziend insekt en de "bloem met de bijtjes" vind ik heel super. Ik heb nog ergens een 2x teleconverter, die ga ik maar weer eens uit de kast trekken! Respect!  [smiley=tekst-toppie.gif]
« Laatst bewerkt op: 13 november 2007, 11:20:51 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: foto's met verschillende lenzen
« Reactie #5 Gepost op: 13 november 2007, 11:11:30 »
Hoi Margriet,
Fantastische foto's hoor. Prachtig belicht en mooi scherp.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

ballone

  • Gast
Re: foto's met verschillende lenzen
« Reactie #4 Gepost op: 13 november 2007, 09:34:12 »
O ja,

anti-bibber is wel een leuke optie. Helaas heeft mijn *ist DL deze optie niet, dus gebruik ik toch vaak een statief. Ik heb een grote driepoot, maar ook nog een monopod. De monopod kan je zover inschuiven, dat ie met gemak in de fototas past. Wel handig hoor...


gr. Ballone

Offline margriet

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 218
Re: foto's met verschillende lenzen
« Reactie #3 Gepost op: 13 november 2007, 09:22:57 »
nee hoor, eerlijk gezegd heb ik een gruwelijke hekel aan statieven, die pak ik eigenlijk alleen wanneer ik 's avonds en/of 's nachts landschappen fotografeer (wat ik eigenlijk praktisch nooit doe).

Ik gebruik wel de anti-bibber en vaak met de converter flits ik, dus dan is een statief niet echt nodig. Wel kom ik standaard thuis met op zijn minst hele vieze en vaak natte knieën 8-) moet toch wel stabiel bij mijn onderwerp komen..
K10d en K5, diversen macro & m42 lenzen
margreetz op flickr           mijn PPG

ballone

  • Gast
Re: foto's met verschillende lenzen
« Reactie #2 Gepost op: 13 november 2007, 09:13:18 »
Margriet,

kan me goed voorstellen dat je een fan bent van deze teleconverter! Heel fraaie foto's, klasse!
Ik neem aan dat je - i.v.m. het weinige licht - alles vanaf een statief moet doen.
Gebruik je ook een afstandsbediening?
Ik heb zelf een infrarood afstandsbediening van een naamloos merk, maar dat werkt wel heel fijn.

gr. Ballone

Offline margriet

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 218
foto's met verschillende lenzen
« Reactie #1 Gepost op: 13 november 2007, 09:03:00 »




twee foto's geschoten met de 3x converter, ik ben een fan van deze tussenlens omdat hij een vergroting kan bereiken van 1.5:1, dat is net een 0.5 meer dan de meeste macrolenzen, je moet alleen een beetje moeite doen om met het weinige licht te werken.
dit is de tussenlens:


met de kitlens kun je ook leuke dingen doen:


en nog één foto, deze is geschoten met de panagor 90 mm, daar heb ik nog niet veel mee gedaan dus waarschijnlijk start ik hier nog weleens een topicje over..:


K10d en K5, diversen macro & m42 lenzen
margreetz op flickr           mijn PPG