Auteur Topic: tussen het afstuderen door...een nieuwe foto  (gelezen 1259 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: tussen het afstuderen door...een nieuwe foto
« Reactie #8 Gepost op: 13 september 2007, 20:33:47 »
Citaat
Ha, betrapt.
isabelle
Het is je vergeven hoor! [smiley=laugh.gif] Succes trouwens met het afstuderen! :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: tussen het afstuderen door...een nieuwe foto
« Reactie #8 Gepost op: 13 september 2007, 20:33:47 »

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: tussen het afstuderen door...een nieuwe foto
« Reactie #7 Gepost op: 13 september 2007, 19:56:22 »
Zie je wel, ik dacht al, ik mis iets in die foto......  ;)

Duidelijk nu!!!!


Wytze

idussen

  • Gast
Re: tussen het afstuderen door...een nieuwe foto
« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2007, 18:51:15 »
Ha, betrapt.


Weet je, ik zag pas veel later dat ik deze met een nikon heb gemaakt. En ik begreep er helemaal niks van, want ik heb geen nikon. Todat ik me bedacht, dat deze foto wel eens gemaakt zou kunnen zijn, met de huis-tuin-keuken camera..... en ja, hoor! Bingo.

Dus, bij deze mijn excuses. Niet met een pentax, maar wel door mij gemaakt.

En ik beloof je, na mijn studie, als ik meer tijd heb, plaats ik meer foto's (ja, pentax foto's........)

isabelle

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: tussen het afstuderen door...een nieuwe foto
« Reactie #5 Gepost op: 12 september 2007, 21:59:17 »
Ik ben het met Richard eens! Juist mooi, de orginele uitsnede! [smiley=thumbsup.gif]  Maarreh...kuch........niet gemaakt met een Pentax hè?!  :-?
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Richard_Smals

  • Gast
Re: tussen het afstuderen door...een nieuwe foto
« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2007, 19:12:00 »
Hmmm ik vind de orginele uitsnede ook mooi, geeft meer inleiding naar het centrum toe. Het enige wat ik zou veranderen is de verticale as (de virtuele lijn door het midden van de bloem) deze staat scheef, deze zou ik rechtzetten. Verder vind ik het een mooie plaat. :)

idussen

  • Gast
Re: tussen het afstuderen door...een nieuwe foto
« Reactie #3 Gepost op: 11 september 2007, 19:08:01 »
Hé Lucien,

Ik vind je uitsnede idd beter. Die tip neem ik zeker mee. Dus of alles, of maar een gedeelte!

Het wit wat je hebt aangepast, is me te hard. Juist de softe toon van de oorsrponkelijke foto, past bij de bloem. Althans, krijg altijd zo'n soft gevoel, bij die plant. Weet ook niet precies wat dat is.

Dank je voor je scriptie steun!

isabelle

ps, ja nu ik hier weer ben, spijbel ik weer. ha ha

lreyns

  • Gast
Re: tussen het afstuderen door...een nieuwe foto
« Reactie #2 Gepost op: 9 september 2007, 22:21:42 »
Hoi Isabelle,

Ik heb het niet kunnen laten een beetje met je foto van de orchidee te stoeien. :)
Wat me opvalt bij deze opname is dat je niet kiest tussen de volledige bloem of het detail.
Nu blijft hij er een beetje tussen hangen.
Zelf had ik liever, denk ik, de gehele bloem gefotografeerd om in elk geval de randen van het blad te laten zien.

Ik heb de foto wat bijgesneden, dus echt gegaan voor het detail, en het wit wat witter gemaakt.
Ik hoor wel wat je reactie is. ;)

Groeten, Lucien

P.S. Veel succes met je scriptie.


« Laatst bewerkt op: 9 september 2007, 22:24:17 door lreyns »

idussen

  • Gast
tussen het afstuderen door...een nieuwe foto
« Reactie #1 Gepost op: 9 september 2007, 20:55:20 »
Deadline scriptie is 28 sept, dus elke vrij minuut zit ik achter de pc (of in dit geval, het héle weekend) Maar het einde is in zicht. Een studie naast een baan van 36 uur is niet altijd even makkelijk, zeker niet als je veel liever wilt fotograferen.......

En eerlijk is eerlijk,  het Pentax forum lonkt ook enorm. En af en toe kan ik het toch niet laten stiekem te gluren. En dus nu ook weer een nieuwe foto geplaatst. Naast zwanen is dit ook één van mijn favoriete onderwerpen. En wat grappig is, ook deze past niet helemaal in de foto (net als de zwaan). Dus qua compositie techniek mag ik nog veel leren.

Uiteraard heb ik nog meer onderwerpen, maar die zullen jullie beetje bij beetje wel ontdekken. Eerst school, dan de rest.



isabelle