Mijn besluit staat echt nog niet vast hoor, dus blijf maar roepen.
En aan kapitaal vernietiging heb ook ik een hekel net als jullie. 
Canon 5DM3 en canon 70-200 F2.8 zal ongeveer uitkomen op 3800,-
Nikon D800 en Nikkor 70-200 F2.8 zal ongeveer uitkomen op 4100,-
Pentax K3 op ongeveer 1100,- (heb al een Sigma 70-200)
Met goedkopere objectieven bedoelde ik eigenlijk dat Nikon goedkoper is dan Canon in de groteretoeterrange...........
Bedenk wel dat als je de K-3 koopt dat de HSM van jouw 70-200mm de bottleneck in AF snelheid word.
Uit eigen ervaring is SWM 2x zo snel als HSM dat zal met USM ongetwijfeld niet anders zijn.
Op de Pentax roadmap staat een 70-200mm in de planning voor 2014 of later.
Dat zal denk ik naast de DA 560mm een van de eerste DA telelenzen zijn die de snelheid van de K-3 volledig kan benutten.
Wat me bijstaat van een discussie op eosdigitaal is dat de D800 vanwege de hogere pixeldichtheid op de sensor alleen trefzekere AF-resultaten haalt met de duurste lenzen met Nikon-vatting. Als de foto's goed scherp zijn, heeft de foto meer detail dan foto's met de 5D3. Vanwege de minder trefzekere AF wordt de D800 meer gezien als een hele goede kamera voor landschapsfotografie, en de 5D3 vanwege de goede AF meer voor sport en algemeen gebruik.
Dat is een misvatting want een onscherpe foto op de D800 lijkt juist scherper dan een onscherpe foto van een 5D III.
Als je van beide een foto bekijkt op een full-hd monitor dan worden de foto's gedownsampled wat betekend dat de D800 uit meer laagjes bestaat dan de 5D III.
Hetzelfde zal gebeuren bij een afdruk de marges bij de D800 zijn simpelweg iets groter door de enorme pixeldichtheid.
De AF van de D800 is prima geschikt voor sport echter is het systeem gedateerd (stamt uit de D3) in vergelijking tot het systeem van de Canon.
De 5D III heeft namelijk het spiksplinternieuwe systeem van de 1D-x tot zijn beschikking en dat is momenteel het beste systeem dat beschikbaar is.
Als je beweging vast gaat leggen zal de Nikon meer missers maken dan de Canon ongeacht de lens.
Beide toestellen hebben goede lenzen nodig om het beste eruit te halen echter is dat bij elk systeem zo