Auteur Topic: raar gedrag k5ii  (gelezen 1135 keer)

Offline koidokter

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
Re: raar gedrag k5ii
« Reactie #9 Gepost op: 24 maart 2014, 22:09:35 »
Ron bedankt voor de tip ik ga dat proberen .

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 24 maart 2014, 22:09:35 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2014, 22:06:53 »
Wat je kunt proberen is scherpstellen op iets dat op gelijke afstand zit als de ijsvogel, maar wel meer contrast bied en wellicht groter dan de vogel. Dan is je ijsvogel ook meteen scherp.

Offline koidokter

• Senior Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 24 maart 2014, 21:59:26 »
Het gaat om de pentax 300mm lens , maar de afstand is gewoon te groot , als de ijsvogels stil zitten krijg ik wel een scherpe foto totdat ik inzoom op de ijsvogel dan verlies ik toch de scherpte .
Ik heb de nieuwe 1.4 converter besteld , als ik hem binnenkrijg ga ik hetweer opnieuw proberen
En handmatig scherpstellen kan ik ook eens proberen als de ijsvogels stil zitten .

RonHendriks

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 24 maart 2014, 21:31:51 »
Dag Ron
De focus werkte wel naar behoren kreeg alleen de ijsvogels niet echt scherp op de foto , ligt aan mij en waarschijnlijk aan de afstand van de vogels

Als je twee niet met elkaar verband houdende problemen in een lange zin giet, kun je ook geen nuttig advies krijgen. Over scherpstellen zijn lens e.d. ook handig om te weten.

Serpiente

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 24 maart 2014, 21:24:33 »
Heb het ook wel met mijn K-5 gehad. Met de K-5 II nog niet, maar dat gaat vast nog weleens komen. Je hoeft je er niet ongerust over te maken.
Voor de ijsvogel kun je ook handmatig gaan scherpstellen.

Offline koidokter

• Senior Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2014, 21:08:02 »
Dag Ron
De focus werkte wel naar behoren kreeg alleen de ijsvogels niet echt scherp op de foto , ligt aan mij en waarschijnlijk aan de afstand van de vogels

RonHendriks

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2014, 21:04:52 »
Dat bevriezen kan wel eens gebeuren. Niet te druk over maken, al kan het vervelend zijn. Wellicht dat de focus daarom ook niet werkte.

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2014, 20:43:42 »
Vreemd. Mijn K30 heeft het af en toe ook dat hij bevriest. Dan blijft er ook een bepaald scherm staan en doet hij verder niks. Ook uitzetten helpt niet. De accu eruit en hij werkt weer. Het gebeurd er sporadisch dus trek me er weinig van aan. Als het vaker zou gebeuren
zou ik me pas zorgen gaan maken.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline koidokter

• Senior Member
  • **
raar gedrag k5ii
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2014, 20:39:18 »
Vadaag geprobeerd om een vliegende ijsvogel op de foto te zetten , scherpstelpunt in het midden , kreeg de ijsvogel niet scherp op de foto , toen eens geprobeerd op meervlak scherpstellen , paar foto, s gemaakt en die waren helemaal niet gelukt , terwijl ik nog een foto op mijn scherm in beeld had het scherpstelpunt veranderd naar het midden , de camera deed niks meer , zelfs toen ik de camera uitschakelde bleef de foto in beeld staan , uiteindelijk de batterij even verwijderd en toen ik de camera weer inschakelde werkte de camera weer gewoon.