Auteur Topic: Fotograaf op Facebook  (gelezen 718 keer)

Serpiente

• Gast
Re: Fotograaf op Facebook
« Reactie #10 Gepost op: 11 juni 2014, 00:10:26 »
Ondertussen een mijlpaal bereikt. Ik ben de 200 gepasseerd en sta nu op 205 likes. :) Als ik zie dat sommige mensen echt duizenden volgers heb denk ik dat ze gewoon betalen. Dan krijg je een hoop 'like robots'. Ik moet zeggen dat mijn content wel redelijk bekeken wordt. Echt gedeeld worden door grote sites is me nog niet gelukt. Alleen door beginnende verzamelpagina's een beetje. Digifotopro heeft een keer een foto geliked.
Ach het is een leuke etalage voor mijn site. :) Ook is het leuk dat veel forumleden langskomen. :)

https://www.facebook.com/ronaldzimmermanphotography

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 11 juni 2014, 00:10:26 »

Serpiente

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 11 juni 2014, 00:10:26 »
Ondertussen een mijlpaal bereikt. Ik ben de 200 gepasseerd en sta nu op 205 likes. :) Als ik zie dat sommige mensen echt duizenden volgers heb denk ik dat ze gewoon betalen. Dan krijg je een hoop 'like robots'. Ik moet zeggen dat mijn content wel redelijk bekeken wordt. Echt gedeeld worden door grote sites is me nog niet gelukt. Alleen door beginnende verzamelpagina's een beetje. Digifotopro heeft een keer een foto geliked.
Ach het is een leuke etalage voor mijn site. :) Ook is het leuk dat veel forumleden langskomen. :)

Serpiente

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 22 maart 2014, 20:18:33 »
Geen zin in  :D Heb mijn persoonlijke pagina waar ik mijn foto's opzet zodat vrienden, kennissen en contacten ze kunnen zien. Verder plaats ik wel wat in verschillende groepen. Ik hoef niks te verkopen dus hou het lekker voor "mezelf". Het meeste plezier haal ik uit het commentaar van vrienden die ze full size via de mail krijgen.
Klopt. Krijg ik ook de meeste reacties van. :) Maar ik wilde toch wel mijn fotografie van mijn persoonlijke FB scheiden. Mede omdat ik mijn gewone FB best wel heb afgeschermd voor leerlingen enzo. FB is voor het oppervlakkige snel een foto laten zien en de diepgang krijgen ze als ze doorklikken. Vrienden van me vinden het leuk om af en toe foto's te kijken op mijn site. Een aantal waren er zelf ook bij. :)
Een betrokken publiek zou wel leuk zijn. Dan doe ik het niet alleen voor mezelf. :) Ik hoef niet alleen maar volgers die anderen volgen om zelf gevolgd te worden. :) Ik heb nu 103 betrokken personen en alles wordt best wel goed bekeken. Ook mijn site heeft best wel veel bezoekers. :)
Het is ook best wel leuk als een vage kennis over mijn foto's begint. :)

Ik heb ook een Twitter, maar dat vind ik minder interessant.

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #7 Gepost op: 22 maart 2014, 20:08:24 »
Haha weet ik :) Waar blijft die van jou? ;)

Geen zin in  :D Heb mijn persoonlijke pagina waar ik mijn foto's opzet zodat vrienden, kennissen en contacten ze kunnen zien. Verder plaats ik wel wat in verschillende groepen. Ik hoef niks te verkopen dus hou het lekker voor "mezelf". Het meeste plezier haal ik uit het commentaar van vrienden die ze full size via de mail krijgen. 

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Serpiente

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 22 maart 2014, 20:05:44 »
Leuk tips. (en jou fb volgde ik al tijden  :D )
Haha weet ik :) Waar blijft die van jou? ;)

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #5 Gepost op: 22 maart 2014, 19:11:02 »
Leuk tips. (en jou fb volgde ik al tijden  :D )

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

RonHendriks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 22 maart 2014, 19:04:28 »

Serpiente

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2014, 00:34:08 »
Veel mensen willen al niet eens doorgelinkt worden naar een site. Te veel moeite of ingewikkeld op een mobiel/tablet. Een foto op FB krijgt meer exposure. Mijn doel is niet echt verkopen, maar het is wel leuk als onbekenden mijn foto's kunnen waarderen. :)

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2014, 00:04:01 »
50.000 fotografen actief en niemand die iets koopt.

Serpiente

• Gast
Fotograaf op Facebook
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2014, 23:41:43 »
Hier een leerzaam artikel:
http://www.digifotopro.nl/content/10-tips-om-jezelf-als-fotograaf-op-de-kaart-te-zetten-op-facebook

Ik ben wat tips gaan proberen. :)

Misschien dat ik dan ook likes krijg die niet van mijn moeder/tante/vriendin zijn  :D :D