Auteur Topic: SOS Venezuela  (gelezen 1583 keer)

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: SOS Venezuela
« Reactie #14 Gepost op: 3 maart 2014, 11:05:04 »
Nou nou nou zeg.... :o

Goeie Reportagefoto's, veel eenduidigheid door het kleurgebruik en 3 is een hele mooie die volgens mij nog iets mooier zou worden als de lucht wat minder superdonkere tonen erin zou hebben.

Kan zo in de krant.

Groeten Sander

PS Leuk om te zien op foto 2 dat er kennelijk toch ook nog hipsters (één met zonnebril en één met mutsje en zonnebril)  zijn die daadwerkelijk een demonstratie bijwonen in plaats van hele dagen in een espressobar te zitten om dat vervolgens weer op instagram te zetten... :evil: :D  (sorry ik generaliseer, maar soms vind ik dat leuk)
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #14 Gepost op: 3 maart 2014, 11:05:04 »

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #13 Gepost op: 3 maart 2014, 09:58:47 »
En toch vind ik foto 3 erg mooi.........  :angel:

Ik was er niet helemaal tevreden mee (maar had een deadline om ze in te leveren). Maar uiteindelijk ben er ik er toch blij mee. Vind hem nu heel mooi, terwijl ik eerst toch m'n twijfels had.

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #12 Gepost op: 3 maart 2014, 09:03:05 »
MODBREAK: Graag on-topic blijven, reageren op de foto's is uiteraard prima, graag zelfs, maar houd het vooral fototechnisch. Reacties die gericht zijn op personen of overtuigingen worden hier niet op prijs gesteld!  :police:

En toch vind ik foto 3 erg mooi.........
+1

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #11 Gepost op: 2 maart 2014, 10:14:16 »
En toch vind ik foto 3 erg mooi.........  :angel:

newmikey2

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2 maart 2014, 00:01:11 »
hard ja
XXXXXXXXX
Als ik een persoonlijke belediging naar mijn hoofd had willen hebben, had ik er wel om gevraagd. Ik heb dit maar eens gemeld bij de moderatie want dat was onnodig - heb jou toch niet persoonlijk ergens op aangesproken?

Citaat
ik denk dat als er veel meer mensen hadden gedacht zoals jij, dan had nu of Spaans of Duits gesproken.
Wat een dooddoener! Volledig onterecht en onvergelijkbaar waar jij hier aan refereert.

Citaat
En heb heel veel gereisd over de hele werled, veel mensen en culturen gezien.
En wat ik daarvan heb geleerd, is dat de mensen die dit soort dingen roepen, ook de mensen zijn die het hardst roepen dat ze hulp moeten hebben van anderen als dat nodig is.
Nog maar weer een persoonlijke aanval? Als je nu eens probeerde om argumenten te gebruiken om mijn punten te ontkrachten of is dat iets te veel gevraagd?

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #9 Gepost op: 1 maart 2014, 23:11:35 »
Ik heb helemaal niets met een land waar de bevolking jarenlang een communistische "democratie" in stand heeft gehouden en zich massaal heeft laten omkopen (vooral de arme bevolking) door de praktijken van Chavez en kornuiten.

Ik heb ook niets met een land als Syrie waar men jarenlang en masse voor de geheime dienst vriend en familie heeft bespioneerd en verraden, massaal terrorisme in andere landen heeft bejubeld en geholpen, hele steden van andersgelovigen om zeep heeft geholpen met gifgas in het verleden (toen het nog "vrede" was) en nu men elkaar aan het afslachten is en alle partijen slechts gruwelijke alternatieven voor hetzelfde resultaat zijn, om hulp vraagt.

Ik heb niets met Oekraine waar homohaat, xenofobie en corruptie gewoon dagelijkse praktijk van iedereen is, niemand is daar onschuldig. Zo heb ik ook niets met een hoop landen die zich al jarenlang bewapenen met het geld van de voedselhulp om elkaar en anderen af te slachten.

Hard? Ja. Realistisch? Ook.

hard ja
realistisch, nee
egoistisch, ja
kortzichtig ja

ik denk dat als er veel meer mensen hadden gedacht zoals jij, dan had nu of Spaans of Duits gesproken.
En heb heel veel gereisd over de hele werled, veel mensen en culturen gezien. En wat ik daarvan heb geleerd, is dat de mensen die dit soort dingen roepen, ook de mensen zijn die het hardst roepen dat ze hulp moeten hebben van anderen als dat nodig is.

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #8 Gepost op: 1 maart 2014, 12:21:51 »
Ik heb helemaal niets met een land waar de bevolking jarenlang een communistische "democratie" in stand heeft gehouden en zich massaal heeft laten omkopen (vooral de arme bevolking) door de praktijken van Chavez en kornuiten.

Ik heb ook niets met een land als Syrie waar men jarenlang en masse voor de geheime dienst vriend en familie heeft bespioneerd en verraden, massaal terrorisme in andere landen heeft bejubeld en geholpen, hele steden van andersgelovigen om zeep heeft geholpen met gifgas in het verleden (toen het nog "vrede" was) en nu men elkaar aan het afslachten is en alle partijen slechts gruwelijke alternatieven voor hetzelfde resultaat zijn, om hulp vraagt.

Ik heb niets met Oekraine waar homohaat, xenofobie en corruptie gewoon dagelijkse praktijk van iedereen is, niemand is daar onschuldig. Zo heb ik ook niets met een hoop landen die zich al jarenlang bewapenen met het geld van de voedselhulp om elkaar en anderen af te slachten.

Ik denk en weet eigenlijk wel zeker dat je een heel gekleurde bril op hebt gehad, toen je dit schreef.
In een land waar weinigen het lot van velen bepalen, vergeet je dat 99% gewoon mens is, zoals jij en ik.
Je zult je verbazen hoe armer en meer onderdrukt de mens hoe meer warmte en echt mens er nog overblijft.
Natuurlijk gaan er dingen mis en zijn er dingen niet zoals jij en wij dat gewend zijn, maar anders is echt niet altijd verkeerd.
Anders heeft een achtergrond een traditie en je kunt als mens niet echt menen wat je hier schrijft, hoop ik althans....

Hoe lang geleden is het dat Nederland en Europa weinig democratisch was en dat de machtigen de dienst uitmaakten.
Gelukkig waren wij van een betere traditie dan de landen die je hier even noemt.
Een mens ontwikkelt zich net als het land waarin deze mens woont.
Als we daar aan kunnen bijdragen om deze landen humaner te maken, ben ik daar zeker voor....

Dat is mijn mening en daar moet u het mee doen... (vrij naar Meester Visser).
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

newmikey2

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 1 maart 2014, 11:29:40 »

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #6 Gepost op: 1 maart 2014, 09:41:19 »
Was me wel bekend dat het daar niet zo lekker loopt, maar typisch Nederlands/Europees ("ver van mijn bed") dat daar weinig/geen aandacht aan besteed wordt.

Foto 3 is verschrikkelijk goed!! Die zou zo maar ergens een prijs kunnen winnen op een fotowedstrijd.

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #5 Gepost op: 1 maart 2014, 09:08:56 »
Ik moet toegeven dat het voor mij niet bekend is, prima dat je het onder onze aandacht brengt.
En de foto's zijn ook nog eens prettig om te zien, waarbij de 3e me zeker opvalt, maar ook nummer 4.
Kom je zelf uit Venezuela of heb je daar vrienden/familie wonen?
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2014, 20:04:41 »
Onderwerp is lastig voor Europa...maar goed dat je er aandacht voor vraagt. En dat dan wel met erg fraaie foto's!

RonHendriks

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2014, 11:24:05 »
Dat is ook een lastige, want we hebben (hoewel we buurlanden zijn) weinig met de Latijns Amerikaanse wereld. De taal zal de grootste barrière zijn om ons interesse te wekken. Ook de lange duur ervan maakt dat het geen nieuws meer is.

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2014, 00:03:04 »
Ben minder goed bekend met de situatie in latijns-amerika, Maar het valt me ook op dat Venezuela minder aandacht krijgt dan de Oekraïene, alhoewel het me ook een goed ding lijkt dat meerdere van die landen inmenging door westerse belangen afwijzen en opkomen voor een recht op zelfbeschikking.

Goed dat je via je foto's aandacht schenkt aan de situatie daar.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline mocca

• Super Pentaxian
SOS Venezuela
« Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2014, 22:52:23 »
Zaterdag 22-02-2014 gingen overal ter wereld Venezolanen de straat op om aandacht te vragen voor de situatie in Venezuela. Om 1 of andere reden wordt het bijna totaal genegeerd door de buitenlandse media. Die wel erg veel aandacht geeft aan de Ukraine. In beide landen worden de mensen rechten erg geschonden, maar Venezuela verdient ook de aandacht die de Ukraine krijgt.
1 van de demonstraties was in Amsterdam.

1

SOS Venezuela by Macariogomes, on Flickr

2

3

4

5

de rest van de selectie die ik heb gemaakt staat hier
http://www.flickr.com/photos/61525316@N06/sets/72157641422001075/with/12730046534/