Ik heb helemaal niets met een land waar de bevolking jarenlang een communistische "democratie" in stand heeft gehouden en zich massaal heeft laten omkopen (vooral de arme bevolking) door de praktijken van Chavez en kornuiten.
Ik heb ook niets met een land als Syrie waar men jarenlang en masse voor de geheime dienst vriend en familie heeft bespioneerd en verraden, massaal terrorisme in andere landen heeft bejubeld en geholpen, hele steden van andersgelovigen om zeep heeft geholpen met gifgas in het verleden (toen het nog "vrede" was) en nu men elkaar aan het afslachten is en alle partijen slechts gruwelijke alternatieven voor hetzelfde resultaat zijn, om hulp vraagt.
Ik heb niets met Oekraine waar homohaat, xenofobie en corruptie gewoon dagelijkse praktijk van iedereen is, niemand is daar onschuldig. Zo heb ik ook niets met een hoop landen die zich al jarenlang bewapenen met het geld van de voedselhulp om elkaar en anderen af te slachten.
Hard? Ja. Realistisch? Ook.
Ik denk en weet eigenlijk wel zeker dat je een heel gekleurde bril op hebt gehad, toen je dit schreef.
In een land waar weinigen het lot van velen bepalen, vergeet je dat 99% gewoon mens is, zoals jij en ik.
Je zult je verbazen hoe armer en meer onderdrukt de mens hoe meer warmte en echt mens er nog overblijft.
Natuurlijk gaan er dingen mis en zijn er dingen niet zoals jij en wij dat gewend zijn, maar anders is echt niet altijd verkeerd.
Anders heeft een achtergrond een traditie en je kunt als mens niet echt menen wat je hier schrijft, hoop ik althans....
Hoe lang geleden is het dat Nederland en Europa weinig democratisch was en dat de machtigen de dienst uitmaakten.
Gelukkig waren wij van een betere traditie dan de landen die je hier even noemt.
Een mens ontwikkelt zich net als het land waarin deze mens woont.
Als we daar aan kunnen bijdragen om deze landen humaner te maken, ben ik daar zeker voor....
Dat is mijn mening en daar moet u het mee doen... (vrij naar Meester Visser).