Auteur Topic: Cross (Amsterdamse bos)  (gelezen 2238 keer)

Offline DickL

• Pentaxian
  • **
    • Mijn Flickr albums
Re: Cross (Amsterdamse bos)
« Reactie #10 Gepost op: 6 februari 2014, 23:34:10 »
SD kaartjes worden steeds goedkoper. Gewoon in RAW+ schieten. JPEG voor de snelle selecties en snelle publicaties (sporters en verenigingen kunnen soms erg ongeduldig zijn ;) RAW om het beste uit de foto te halen.
K-3iii | K-1 | K-3 | K-01 | K-5 | K-m 
HD DA 55-300 PLM | DA 18-135 | DA 21 Limited | DA 35/2.4 | DA 18-55 WR
DFA 24-70 | DFA 150-450 | DFA 100 MACRO WR 
FA77 1.8 Limited | FA43 1.9 Limited | FA31 1.8 Limited
Sigma 70-200/2.8 II | Sigma AF 8-16

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 6 februari 2014, 23:34:10 »

Offline Jaap

• Full Member
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 29 januari 2014, 09:38:05 »
Ik snap wat je bedoelt Jaap, krijg je dat met een RAW origineel ook niet goed?
Dan heb je flink wat ruimte om er iets van te maken.

Dit keer in jpeg geschoten (laatste keer dat ik dat doe) 

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #8 Gepost op: 26 januari 2014, 17:08:04 »
Thanks. Wel laat deze foto (een beetje, in het roze shirt) zien wat mijn grootste probleem is met de K5 is. Met veel rood in het beeld zijn de rode vlakken heel vaak uitgebeten. Ik zal op het engseltalige zusterforem een discussie over dit verschijnsel. Ik ben kennelijk niet de enige die daar wel eens last van heeft.  Iets onderbelichten help wel maar dat vergeet ik vaak.
Ik snap wat je bedoelt Jaap, krijg je dat met een RAW origineel ook niet goed?
Dan heb je flink wat ruimte om er iets van te maken.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Jaap

• Full Member
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 22 januari 2014, 08:49:52 »
Die eerste is een prima foto met wat extra lading en in zwart-wit helemaal mooi geworden.
Van de 3e vind ik de isolatie in scherpte heel goed gelukt, Yvonne Hak springt er precies uit...

Thanks. Wel laat deze foto (een beetje, in het roze shirt) zien wat mijn grootste probleem is met de K5 is. Met veel rood in het beeld zijn de rode vlakken heel vaak uitgebeten. Ik zal op het engseltalige zusterforem een discussie over dit verschijnsel. Ik ben kennelijk niet de enige die daar wel eens last van heeft.  Iets onderbelichten help wel maar dat vergeet ik vaak.

Offline Jaap

• Full Member
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 22 januari 2014, 08:44:56 »
Ja leuk, ik had al foto's gezien van dit loopevenement. Ik ga zelf zelden bij loopnummers kijken, omdat ik er zelf niet het meeste mee heb.

Een cross is (vind ik) een stuk leuker dan een wegwedstrijd. Korter en je kan er altijd goed bij komen. Er gebeurt ook veel omdat vaak alles door elkaar loopt.... Maar het maakt natuurlijk wel uit of je er wat mee hebt. Ik loop zelf dus mijn aandacht heeft het... ;-)

Offline Jaap

• Full Member
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 22 januari 2014, 08:43:29 »
Leuke impressie, die eerste spreekt me erg aan, mooi hoe dat manneke vol overgave rent. De anderen zijn gewoon goede sportfoto`s.

Ik baalde eerste dat ik de foto wat had verpest (te hoge iso) maar zwart/wit kan nog best veel redden....

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2014, 21:24:40 »
Die eerste is een prima foto met wat extra lading en in zwart-wit helemaal mooi geworden.
Van de 3e vind ik de isolatie in scherpte heel goed gelukt, Yvonne Hak springt er precies uit...
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2014, 19:11:43 »
Leuke impressie, die eerste spreekt me erg aan, mooi hoe dat manneke vol overgave rent. De anderen zijn gewoon goede sportfoto`s.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2014, 17:30:08 »
Ja leuk, ik had al foto's gezien van dit loopevenement. Ik ga zelf zelden bij loopnummers kijken, omdat ik er zelf niet het meeste mee heb.

Offline Jaap

• Full Member
  • *
Cross (Amsterdamse bos)
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2014, 17:20:43 »
Volgens mij nog niet vaak te zien geweest hier, fotos van een Atletiek cross. Deze zijn tijdens de phanos boscross genomen.

[1] Een hele kluif voor de pupillen die berg in het bos...

[2] Junioren (die moesten de heuvel  3 keer op)

[3] Senioren. De winnaar bij de dames Yvonne Hak