Auteur Topic: Ricoh Imaging Corporation.  (gelezen 10010 keer)

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Ricoh Imaging Corporation.
« Reactie #47 Gepost op: 9 januari 2014, 14:30:36 »
Vraag ook even of mijn K3 wat sneller retour kan komen .....  :'(  :'(

:evil:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #47 Gepost op: 9 januari 2014, 14:30:36 »

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #46 Gepost op: 9 januari 2014, 13:22:01 »
Ik heb nog een zijdelings puntje.
In een ander topic kwamen e-books van Yvon Bourque voorbij voor veel Pentax camera's.
Die gaan in op fotografische zaken, maar dan specifiek met tips en trucs voor Pentax spullen.

Daar is nu alleen een engelstalige versie van en het zou interessant zijn om die vertaalt te krijgen in het Nederlands.
Ik heb daar wel wat ervaring in en wil daarin best een rol spelen en misschien zijn er meer liefhebbers.
Een eerste berichtje aan Yvon levert op dat hij in Azië slechte ervaringen heeft en is opgelicht, zijn vertaalde e-books werden illegaal verkocht.
Dus zoekt hij een soort zekerheid dat dit hier niet zo gaat zijn.

In het kader van reclame voor Pentax zou vertaling van deze e-books in het Nederlands ook voor Ricoh interessant zijn.
Dat zou een mooie tegenhanger zijn voor de overdaad aan Canikon literatuur voor hun camera's.
Willen ze daar een rol in spelen, al is het alleen maar om voor ons Pentax forum in te staan, dat we geen oplichters zijn?
Omdat dat zo'n project ook flink tijd gaat kosten zou een bijdrage uit hun marketing budget ook welkom zijn, maar dat zal wel lastig worden.
Ik stel me beschikbaar om werk te doen voor de vertaling, hij heeft 9 versies van bv de K10D tot de K3.
Het lijkt me ook een aandachtspunt voor de heren of dames van marketing dat er voor de gebruikers dit soort opties zijn buiten de handleidingen.

Dus, als deze vraag/suggestie wil meenemen in het gesprek... Graag!

PS: als ik naar een sample kijk van de K-x, komt de PDF op 200 pagina's, dat wordt dus een beste klus om te vertalen.... hmmm....
Je kunt zelf een blik werpen op deze site: http://www.ebooks4cameras.com/
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 9 januari 2014, 13:08:50 »
Leuk dat dit georganiseerd wordt Nikon NL en Sigma Benelux organiseren dit ook geregeld.

Het lijkt me weinig zinvol om over producten (zoals FF en objectieven) te gaan praten.
Ik zou het vragenvuur vooral richten op dienstverlening, reclame en het regelen van bijeenkomsten in de toekomst.
Met dienstverdeling zou je dus de kritiekpunten op de website kunnen noemen, de snelheid van de reparatieafdeling en evt. een nieuwe service voor professionals (voorrang bij reparatie).
Wat betreft reclame zouden er afspraken gemaakt kunnen worden met beide fora dat Ricoh hier ook kan adverteren o.i.d. en evt. kun je ook reppen dat ze eens een TV commercial op Nederlandse buis moeten proberen.
Dan weet NL dat Pentax nog bestaat en wat ze te bieden hebben, zo'n commercial is echt wel zinvol: Casio is hier een goed voorbeeld van.
Je kunt ook vragen of ze in de toekomst meer bijeenkomsten willen organiseren waarbij ze ook wat spullen meenemen om uit te testen (evt. tegen kleine vergoeding).

Kortom ik zou proberen een brug te slaan met Ricoh en de Pentax-gebruikersgroep i.p.v. het bekende drammen over FF camera's, objectieven etc.
Dan profileer je dit forum (of de fora) ook meteen op een andere/positieve manier  :)

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #44 Gepost op: 9 januari 2014, 11:41:36 »
Inderdaad goed bezig Ron.
Niet alleen Tamron maar ook Sigma brengt minder lenzen met de K-mount uit. Is waarschijnlijk meer de keus van de 3rd party leveranciers dan van Richoh maar ben wel benieuwd hoe Ricoh/Pentax daar tegenover staan. Gaan ze iets meer onderhandelen of misschien zelf meer lenzen uitbrengen. Toch nog eens dat oude lens ontwikkeling onderzoek weer op tafel brengen?
Ben benieuwd naar je verslag.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #43 Gepost op: 9 januari 2014, 10:04:51 »
Goed bezig Ron  :good:

Mijn puntjes als je die al niet hebt :
Servicecentrum met snelle afwerking (nieuwe camera minimaal 6 weken kwijt is niet meer van deze tijd)
Ook de nieuwe Tamron lenzen voor Pentax

Maak er een leuke en informatieve lunch van samen met de beide forumleden.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #42 Gepost op: 9 januari 2014, 09:06:02 »
Complimenten Ron! Goed gedaan. Ben benieuwd naar de ervaringen. Veel plezier en succes!

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #41 Gepost op: 8 januari 2014, 22:45:27 »
Leuk om dit te volgen Ron, de vertegenwoordiging zal best goed komen, succes met jullie lunch/gesprek/overleg.
Wat vind je zelf eigenlijk belangrijk voor het gesprek, heb je nog andere dingen die nog niet genoemd zijn?
Ik heb gemerkt dat je meer lijkt te weten en meer contacten hebt dan de meeste stervelingen die een Pentax om hun nek hebben hangen....  ;)

Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #40 Gepost op: 8 januari 2014, 20:46:28 »
Aan Bert heb je inderdaad een goede (al was ik natuurlijk liever zelf meegegaan  :D ). Zal mij allemaal benieuwen. De punten die ik onder andere interessant vind staan in dit topic.
« Laatst bewerkt op: 8 januari 2014, 22:34:28 door LennartKm »

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

RonHendriks

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 8 januari 2014, 20:25:50 »
Laat ik eens wat witte rook uit de schoorsteen komen:

Het voorlopige team is compleet en ik zal er met twee mensen naar toe gaan. Dat zal Bert zijn van dit forum en Koor van het andere. Mocht dat wijzigen, dan meld ik me ook bij degene die zich gemeld hebben.

Ik sta open voor alle vragen en suggesties om te bespreken tijdens de bijeenkomst. Er komt uiteraard een uitvoerig verslag hiervan op het forum. Ik heb gevraagd aan Pentax of er een video-interview gemaakt kan worden, en daar wacht ik ook even het antwoord op af. Moet natuurlijk ook mogelijk zijn, want er moet ook iets te vertellen zijn voor een video-stuk.

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #38 Gepost op: 8 januari 2014, 19:22:34 »
ik kan, moet alleen even de tijdstip en plek weten

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #37 Gepost op: 8 januari 2014, 18:58:28 »

De lunchbijeenkomst komt op mij over als een
afscheid van Ricoh/Pentax.nl.
Sorry hoor, maar dit slaat helemaal nergens op!
Mag Ricoh een beetje tijd en credit krijgen om één en ander goed op/uit te bouwen?
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #36 Gepost op: 8 januari 2014, 18:44:55 »
Zullen we het even 100% on topic houden?

Dus, wie wil er mee?
topic werd gestart door Ron, wie regelt nu wat?

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #35 Gepost op: 8 januari 2014, 17:26:33 »
Zullen we het even 100% on topic houden?

Dus, wie wil er mee?

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
« Reactie #34 Gepost op: 8 januari 2014, 16:41:49 »
Jammer, kan die dag helaas niet. Amstelveen was wel lekker dichtbij ;) Ik snap dat we RICOH niet met het verleden moeten belasten, maar persoonlijk is dit nog steeds één van die dingen waar ik zeer zwaar de pest over in heb, voel me nog steeds geschoffeerd!

Maar dit heeft toch niets met het verleden van de camerafabrikant Ricoh/Pentax te maken? Ik bedoel, zij zijn toch niet betrokken geweest bij de oprichting van 1 van de 2 fora? Of hebben ze ons gesponsord of zo? En/of een rol gespeeld bij wat er blijkbaar tussen de 2 fora gebeurd is?
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #33 Gepost op: 8 januari 2014, 15:52:13 »
kijk 's op de Pentax/Ricoh eu site.

Is ook niet up to date!

Offline egbert

• Pentaxian
  • **
  • Pentax waarheen :(
« Reactie #32 Gepost op: 8 januari 2014, 15:43:08 »
Hoe bedoel je? De duitse site is hetzelfde opgebouwd (net als de rest) en ook up to date. (Ricoh Imaging)

kijk 's op de Pentax/Ricoh eu site.
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #31 Gepost op: 8 januari 2014, 15:27:41 »

Hoe bedoel je? De duitse site is hetzelfde opgebouwd (net als de rest) en ook up to date. (Ricoh Imaging)

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #30 Gepost op: 8 januari 2014, 15:17:59 »
Zou inderdaad niet gek zijn. Er staat heel veel oude en onnodige informatie op. Zal mij allemaal benieuwen.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline egbert

• Pentaxian
  • **
  • Pentax waarheen :(
« Reactie #29 Gepost op: 8 januari 2014, 15:13:03 »
dat lijkt mij een goed plan.

Mijn wens is beter service (reparatie), vroeger kon je zelf de camera naar Pentax in Breda brengen voor reparatie en daar weer ophalen. tegenwoordig moet je hem laten opsturen via je fotowinkel. En juist tegenwoordig is het juist makkelijk als je hem zelf kan opsturen/wegbrengen. Want als je je camera via internet aan de andere kant van het land koopt, rij je er niet altijd vanzelfsprekend naar toe.

ik heb trouwens een gerucht gehoord dat er in schiedam een kleine pentax reparatie afdeling komt. voor Ricoh producten schijnt hij er al te zitten

Service/ reparatievragen camera's & verrekijkers:
 PM2S scholtenstraat 1
3125 BM Schiedam
010-2452727
pentax@pm2s.nl

e.e.a. is ontstaan direkt na de breuk met de beukelaer.
omdat Pentax/Ricoh.nl slecht is in zijn berichtgeving is
dit nauwelijks bekend.
Pm2s.nl is niet bekend op de Pentax/Ricoh.nl site,
welke niet bij de tijd is.

Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #28 Gepost op: 8 januari 2014, 15:05:51 »
On behalf of  ;) 
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #27 Gepost op: 8 januari 2014, 13:42:50 »
Niet vragen naar de bekende weg....

Niet blijven hangen in oud zeer.

Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #26 Gepost op: 8 januari 2014, 13:14:35 »
Vooropgesteld: ik zou heel blij zijn met aandacht van de importeur/fabrikant in zijn gebruikers/klanten. Ik moedig dat alleen maar toe! Zo komt Pentax misschien wat op de kaart (op een clusterdag van het werk vroeg iemand aan mij tijdens het fotograferen "fotograaf jij nog analoog? Pentax maakt toch geen DSLR's? Dat is toch alleen Canikon", in die trend). Daar ligt nog een stuk te winnen.

Daarnaast is het voor ons so wie so heel prettig support en een ingang te hebben.

Maar laten we vooral twee dingen niet doen: de eventuele tweedracht binnen de fora voeden/uiten. Voor velen is dit geen item en zéker voor Pentax Europe niet. Ik ga er van uit dat Ron deze melding ook op het andere forum heeft gedaan. En het lijkt mij ook dat niet iedereen op zijn/haar eigen houtje dingen gaat lopen roepen of doen. Dus zeker niet:
"Dear Sirs,

On behalve of www.pentaxforum.nl......".
Het is maar de vraag of het een Sir is en het is toch écht "on behalf of". Laten we het ook een beetje profi aanpakken.

Voor mij is Amstelveen geen optie, maar misschien kunnen anderen ons merk toch vertegenwoordigen. In ieder geval mooi! De ontmoeting met Carel ook trouwens!

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #25 Gepost op: 8 januari 2014, 12:54:58 »
Waarom nu niet gewoon "on behalve of the Dutch pentax community and users" ?

Niet vragen naar de bekende weg....
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #24 Gepost op: 8 januari 2014, 12:39:25 »
Dear Sirs,

On behalve of www.pentaxforum.nl......

PentaxPhotoGallery
Could you please give us an indication of your plans with this website? A name change is already expected. But are there plans to enhance the site further, to use it more in publications/promotions or will it be replaced by other initiatives? 

Cooperation with local fora
How does RICOH sees the position of local independent PENTAX fora (worldwide)? Are there plans to create a RICOH (PENTAX) community?

...

Waarom nu niet gewoon "on behalve of the Dutch pentax community and users" ?

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #23 Gepost op: 8 januari 2014, 11:54:53 »
Dat PM2S kun je hem nu ook al zelf heen sturen Mocca. Als je nu Pentax wat vraagt over een reparatie verwijzen ze je al door naar PM2S. Je kunt hem hier dus ook zelf naartoe sturen.
Dit bied PM2S je dan ook al snel aan bij veel problemen.

Ah dat is mooi (is lekker om de hoek, kan ik hem zo afdroppen). Alleen dan mogen ze de website wel even aanpassen, daar staat nog steeds via officiele dealer opsturen als je een reparatie heb(en geen verwijzing naar PM2S)

maar mischien ook vragen of ze net als in England promotie kunnen doen bij evenementen (in England heb je bij aantal outdoor eventen een Pentax booth gehad waar je de camera's kon uittesten)