Ik heb nog een zijdelings puntje.
In een ander topic kwamen e-books van Yvon Bourque voorbij voor veel Pentax camera's.
Die gaan in op fotografische zaken, maar dan specifiek met tips en trucs voor Pentax spullen.
Daar is nu alleen een engelstalige versie van en het zou interessant zijn om die vertaalt te krijgen in het Nederlands.
Ik heb daar wel wat ervaring in en wil daarin best een rol spelen en misschien zijn er meer liefhebbers.
Een eerste berichtje aan Yvon levert op dat hij in Azië slechte ervaringen heeft en is opgelicht, zijn vertaalde e-books werden illegaal verkocht.
Dus zoekt hij een soort zekerheid dat dit hier niet zo gaat zijn.
In het kader van reclame voor Pentax zou vertaling van deze e-books in het Nederlands ook voor Ricoh interessant zijn.
Dat zou een mooie tegenhanger zijn voor de overdaad aan Canikon literatuur voor hun camera's.
Willen ze daar een rol in spelen, al is het alleen maar om voor ons Pentax forum in te staan, dat we geen oplichters zijn?
Omdat dat zo'n project ook flink tijd gaat kosten zou een bijdrage uit hun marketing budget ook welkom zijn, maar dat zal wel lastig worden.
Ik stel me beschikbaar om werk te doen voor de vertaling, hij heeft 9 versies van bv de K10D tot de K3.
Het lijkt me ook een aandachtspunt voor de heren of dames van marketing dat er voor de gebruikers dit soort opties zijn buiten de handleidingen.
Dus, als deze vraag/suggestie wil meenemen in het gesprek... Graag!
PS: als ik naar een sample kijk van de K-x, komt de PDF op 200 pagina's, dat wordt dus een beste klus om te vertalen.... hmmm....
Je kunt zelf een blik werpen op deze site:
http://www.ebooks4cameras.com/