Ik ben er 2,5 keer geweest (twee keer wat langer en een keer ff kort tussendoor; in 2009, 2010 en 2011) en heb het er nog nooit echt druk meegemaakt.
Ik heb 99% geschoten met de Sigma 10-20 Tamron 28-75 en Pentax 50mm; waarvan het merendeel op 50mm en minder. Een enkele foto gemaakt met de Pentax 55-300 van een verder weg gelegen complex maar daarvoor zou ik geen teleobjectief meer meebrengen.
Groothoek, standaard zoom en een lichtsterke prime zijn idd voldoende

En voor in de avond natuurlijk een statief (*) (en afstandbediening). Een zaklamp heb ik daar niet gebruikt tijdens het rondlopen. Wel een klein zaklampje voor de bediening van de camera. Een hoofdlampje kan idd handig zijn (bij de mijne is de batterij op.......

)
Ik neem zelf mee: D610, 16-28 F/2.8, 17mm F/3.5, 24-70 F/2.8 en 50mm F/1.4; statief; afstandbediening en ND10 (geen idee of ik die laatste ga gebruiken...)
(*)parkeerplaats ligt dichtbij. Statief overdag in de auto laten en tegen het blauwe uurtje ophalen is een optie. Rondlopen met grote rugzak en statief vind ik zelf niet zo lekker daar....zeker niet als je Hochofen 5 "beklimt"; nog al smalle trappen daar.