Auteur Topic: foto wordt niet opgeslagen  (gelezen 1069 keer)

flitklik

• Gast
Re: foto wordt niet opgeslagen
« Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2013, 17:33:17 »
Heeft ff geduurd maar firmware 1.04 lijkt te werken ;D. denk evengoed paar nieuwe batterijen te moeten bestellen want opslaan gaat me nog iets te langzaam. Bedankt allemaal. Kan ik de rest van het forum eens gaan ontdekken. Toch stuk leuker om over foto's te posten dan over cameraproblemen!

:dankk2:

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2013, 17:33:17 »

flitklik

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 18 oktober 2013, 20:49:58 »
bedankt, ik ga dit weekend alle genoemde opties proberen en laat dan even weten of en hoehet gelukt is!

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #6 Gepost op: 17 oktober 2013, 23:45:38 »
Al geprobeerd er een nieuwe firmware op te zetten? Dit was de eerste tip die Pentax mij gaf toen ik een probleem had wat hier op leek (eerste foto bij snel opstarten bleef altijd zwart)

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #5 Gepost op: 17 oktober 2013, 23:30:11 »
Voor een snelle test zou het handig zijn als er iemand in de buurt zit met een andere K20D.
Dan kun je vrij snel vaststellen of het kaartje, de batterij of de camera zelf het probleem is.
Zou bv best een minder goed contact kunnen zijn...

Weet niet waar je woont en of er iemand met een K20D van dit forum wil ondersteunen...?
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

flitklik

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 17 oktober 2013, 23:29:31 »
Goed idee om de batterij eens te vervangen. Daar was ik nog niet opgekomen. De huidige hebben al heel poosje hun best gedaan!  De kaart is inderdaad aangepast aan dit type camera.
bedankt
Wordt vervolgd

RonHendriks

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2013, 23:12:43 »
Heb je al een andere accu geprobeerd? Als die niet goed is kan het zomaar zijn dat het mis gaat. Merk kaart en snleheidsteken ervan zijn ook belangrijk. De K20D is wat ouder, dus SanDisk classe 4 lijkt me het beste voor zo'n test.

flitklik

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2013, 23:02:45 »
Ha Robbie,
Had gekund maar dat was me al eens overkomen  ;D dus was eerste wat ik heb gecontroleerd. Vreemde is dat er zo af en toe een foto doorkomt maar de meesten niet. Als er al eentje opgeslagen wordt duurt dat ook enkele seconden. Ook het 'doorklikken' voor een serie levert een vastloper op.

flitklik

• Gast
foto wordt niet opgeslagen
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2013, 22:51:16 »
Goedenavond!
Net op het forum en ik gooi er eerst maar eens een probleem in  :-[

Mijn k20d is nogal dwars de laatste tijd. Veel gemaakte foto's worden niet opgeslagen. Rode lampje van sd-card blijft dan branden. Nieuwe card mocht niet baten, probleem blijft. Ook nadat ik van raw naar jpeg heb gewijzigd. Kan zijn dat ik (blond als ik ben) ergens de instellingen heb veranderd zonder dit te weten.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen! Moet er niet aan denken om deze camera te vervangen ???

Groetjes
FK