Even weer wat bijwerken, hoort van tijd tot tijd ook

Vrijdag 2 consulten gehad in het ziekenhuis.
Uroloog, echo van de prostaat was goed, ik heb wel een verhoogde PSA (2,7) maar dat kan gezien de omstandigheden en behandelingen, volgend jaar september maar weer eens PSA meten.

Chirurg, litteken is goed genezen, hard stukje nog boven mijn navel maar dat trekt nog weg zei hij. Goed gesprek gehad met de beste man, er is inderdaad 15 cm darm weggehaald, helemaal onderin daardoor zijn de "volmeldingen" niet correct, maar lichaam past dat zelf aan maar heeft daar 6-9 maanden voor nodig. Ook de rest van de stofwisseling heeft gewoon tijd nodig, we worden dan tegenwoordig snel naar huis gestuurd na een operatie maar het herstelproces heeft gewoon (veel) tijd nodig.
Er zijn geen kankercellen meer aangetroffen in de verwijderde tumor, chemo en bestraling hebben hun werk dus goed gedaan, ook de lymfeklieren waren schoon. Ik mag in maart nog een keer terug komen bij de chirurg om te kijken of mijn stofwisseling de boel goed opgepakt heeft.
Allemaal goede berichten dus, ziet er goed uit, nu nog wat chemo behandelingen en dan hopelijk bijkomen van een klotejaar.
Ben nu wat aan het lezen over voeding en kanker, vooral suikers en vetten zijn linke jongens, ik ka niet mijn hele leven omgooien maar mijn voedingspatroon wel flink aanpassen. (ik leefde al aardig gezond door mijn Tia´s en lage suikerwaardes)
Gaat goed komen

Met vriendelijke groet,
Albert