Auteur Topic: Voorlopig radiostilte  (gelezen 4412 keer)

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Voorlopig radiostilte
« Reactie #64 Gepost op: 25 oktober 2013, 07:54:02 »
De medische wetenschap en jouw positieve instelling hebben je tot hier gebracht Albert. Op naar volledig herstel!

Zo'n ingreep zet je wel weer even stevig op de grond, een les voor iedereen: geniet van de dingen als het kan, later kan het anders zijn......  :(

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #64 Gepost op: 25 oktober 2013, 07:54:02 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: 24 oktober 2013, 23:41:58 »
Dat is best mooi nieuws Albert. Een snel herstel toegewenst en hopelijk smaakt die chemo zo lekker als de dokter belooft heeft.

Groet Ron.

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #62 Gepost op: 24 oktober 2013, 23:30:30 »
Kleine update.

Gesprek gehad met de oncoloog, er is 15 cm dikke (endel) darm weggehaald, er zijn geen kwaadaardige cellen meer aangetroffen in omliggend weefsel. Goed nieuws dus.
Hier geven ze je de mogelijkheid om een aanvullende chemokuur te doen, 2 dagen chemo en dan 14 dagen niets, weer 2 dagen chemo enz, dit doen ze dan 13 keer dus een half jaartje kuren. De kuur zou weinig belastend zijn, dezelfde chemo als ik al had en ook toegediend met de port a cath katheter die nog onder mijn huid zit. Ik ga het maar doen, ben nu toch bezig.

Stofwisseling is nog erg lastig, soms 10 keer per dag naar de wc, wel keurige ontlasting, dit zou nog enkele maanden kunnen gaan duren.
Ik hoop wel wat aan te komen, ben bijna 8 kilo afgevallen na de operatie en weeg nog 70 kilo, ga nu maar meerdere keren per dag eten en langzaam wat zwaardere voeding proberen. Ik eet nu erg mager en (te) gezond ben ik bang.

Ik had een kleine opening in de operatiewond die buikvocht bleef lekken, was geen probleem maar heeft veel tijd nog, nu van binnen dicht en alleen nog oppervlakte verzorging nodig. Nog een weekje een pleisterverband en dan is dat ook weer opgelost.
Het verbaasd mij hoe mooi de rest van het litteken genezen is, mooi fijn bruin streepje van iets meer dan 20 cm.

Iedereen bedankt voor de steunende woorden, ik heb er veel aangehad.

Nu nog kijken hoe ik verder wil, dit heeft toch een flinke impact gehad, ik wil in ieder geval meer gaan vissen, foto´s maken en bewerken.
Verder hebben we onze quinta te koop gezet, 1 hectare is toch iets te veel dadelijk. We blijven in Portugal maar voorlopig maar eens wat huren, daarna zien we wel verder.
Mocht iemand nog iets moois zoeken voor een nette prijs http://imobitabua.com/property/nice-property-with-house-and-land-near-a-stream-and-with-beautiful-views-central-portugal/?lang=nl

Met zeer vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Albert

• Super Pentaxian
    • Albert van den Berg
« Reactie #61 Gepost op: 29 september 2013, 12:27:58 »
Uitgeven hoeft voor mij niet.
Ik zet het op mijn site omdat ik het dan van mij af kan schrijven, verder hoef ik niet iedereen apart op de hoogte te brengen, ook wel handig.
Mooi meegenomen is dat hier veel Nederlanders rond lopen die geen idee of ervaring hebben met het gezondheidssysteem hier.
Verder is de taal natuurlijk lastig (ook voor mij hoor) in het ziekenhuis zelfs in je eigen taal nog soms moeilijk te verwoorden.
Dat soort dingen heb ik allemaal als zeer positief ervaren, toen ik op IC bijkwam (ruim 1,5 dag verblijf je daar) werd mij meteen verteld dat ik geen stoma had, alles goed was gegaan en ook dat ik een container morfine had voor de pijn, volgens mij ben ik met een glimlach weer in slaap gevallen.
Verder werd dagelijks je rug ingesmeerd met creme en later zelfs massages.

Als iemand er iets aan heeft en met een geruster hart het ziekenhuis ingaat is dat toch al mooi meegenomen.
Maar heel egoistisch gezien schrijf ik het vooral voor mij zelf op, het heeft mij de laatste maanden veel geholpen.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Mieg

• Pentaxian
  • **
    • http://www.miegz.com
« Reactie #60 Gepost op: 29 september 2013, 10:23:45 »
Ha Albert,

Goed om te horen dat het beter met je gaat, en erg knap dat je zo positief blijft, heel veel strekte de komende tijd!
K5 | K3 | K-01 DA: 10-17, 12-24, 17-70, 50-135, 55-300, 21,70, FA: 50, Sigma: 8-16, 105

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #59 Gepost op: 29 september 2013, 09:13:09 »
Fijn te horen dat je na zo een heftige operatie weer met stapjes vooruit gaat Albert!
De man van een collega van me kan al ruim een maand geen oog dicht doen van de narcose die hij heeft gehad. Kan je zo ook maar gebeuren. Moet je herstellen en kun je niet slapen.
Het opschrijven van je ervaringen helpt jou zo te lezen wel. Al vaker gehoord dat het "van je af schrijven" voor mensen vaak prettig is en overzicht geeft van wat er nu precies gebeurd is en hoe ze dat hebben beleefd. Wellicht een idee het ooit in boekvorm uit te geven? Geen geintje, maar serieus. Zo een verhaal zou wellicht veel mensen tot steun kunnen zijn. Zeker met jouw positieve insteek.

Goed herstel toegewenst en wie weet komen we met zijn allen wel eens voor een forum meet naar Portugal  :)
De vraag is of je ons dan nog steeds zo aardig vindt  :evil: ;C :angel:

Offline Albert

• Super Pentaxian
    • Albert van den Berg
« Reactie #58 Gepost op: 29 september 2013, 00:11:57 »
Ik heb mij van het begin af aan hier al prettig gevoeld, jammer dat ik zelden kans heb om naar de meetings te komen dan zou ik jullie ook op een andere manier kunnen leren kennen.

Op de vraag van Edzo in een ander topic,
Met mij gaat het steeds beter, elke dag voel ik mij beter en sterker, hoewel ik ongeduldig ben houd ik mij goed in de komende tijd, de tijd nemen om te genezen.
Ook mijn stofwisseling begint nu langzaam op gang te komen, wel raar, dagen niet naar de wc hoeven en dan met gedachten aan de operatie weer naar het toilet te gaan, maar goed de natuur ging gewoon zijn gang en ook dat heeft weer tijd nodig om een regelmaat te krijgen.

Ik ben nog niet veel online, ben ook nog druk bezig mijn ervaringen van de afgelopen 2 weken op mijn site te zetten, valt eerlijk gezegd nog niet mee, merk wel dat je door narcose, morfine en pijnbestrijding wat inboet aan concentratie, maar ook dat komt wel weer goed.

Met vriendelijke groet,
Albert

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #57 Gepost op: 28 september 2013, 17:02:09 »
Beide fora zijn ook een beetje de digitale huiskamer voor me geworden de afgelopen jaren... 

( humm terwijl ik dit tiep bedenk ik me dat dit toch wel heel erg eenzaam over kan komen whahahaha )

Remie :-)
Maar ik begrijp precies wat je bedoeld Arnold. Dit is wel een erg leuk cluppie!

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #56 Gepost op: 27 september 2013, 13:13:42 »
Beide fora zijn ook een beetje de digitale huiskamer voor me geworden de afgelopen jaren... 

( humm terwijl ik dit tiep bedenk ik me dat dit toch wel heel erg eenzaam over kan komen whahahaha )

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #55 Gepost op: 25 september 2013, 23:07:28 »
Dat is soms prachtig om te zien. Toen mijn oom overleed kregen we opeens mailtjes van mensen die we nooit ontmoet hadden en die mijn oom ook nooit ontmoet had. Ze hadden hem gesproken op fora en schreven de meest hartverwarmende mails over hoe ze getroffen waren door mijn oom. Best vreemd maar ook erg mooi. Hier op het forum hangt wel zo'n zelfde sfeer wat erg mooi is.

Mee eens Lennart. Na alle toestanden over slechte economie, individualisering van de samenleving, etc, etc mogen we best trots zijn op de sfeer op dit forum!!

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #54 Gepost op: 25 september 2013, 23:04:08 »
Nu zeggen ze vaak dat de "Tros" (omroep) één grote familie is, maar wij kunnen er ook wat van hoor.
Hartverwarmend in deze tijd.........

Dat is soms prachtig om te zien. Toen mijn oom overleed kregen we opeens mailtjes van mensen die we nooit ontmoet hadden en die mijn oom ook nooit ontmoet had. Ze hadden hem gesproken op fora en schreven de meest hartverwarmende mails over hoe ze getroffen waren door mijn oom. Best vreemd maar ook erg mooi. Hier op het forum hangt wel zo'n zelfde sfeer wat erg mooi is.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #53 Gepost op: 25 september 2013, 22:59:36 »
Nu zeggen ze vaak dat de "Tros" (omroep) één grote familie is, maar wij kunnen er ook wat van hoor.
Hartverwarmend in deze tijd.........

Offline drielletje

• Senior Member
  • **
« Reactie #52 Gepost op: 25 september 2013, 21:55:32 »
Heel veel sterkte aankomende tijd en een voorspoedig herstel toegewenst. Vr gr Sander

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #51 Gepost op: 25 september 2013, 21:38:24 »
Goed om te horen Albert! Nu hopen op goed nieuws.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Hanv

• Senior Member
  • **
« Reactie #50 Gepost op: 25 september 2013, 21:22:42 »
Goed weer van je te lezen, Albert. Veel aan je moeten denken, nadat ik je eerste verhaal las.
Aansterken, genieten van dat bakkie van de vrouw :) en wachten tot de vermoeidheid wat uit je lijf zakt. Dat duurt meestal nog wel ff.
Hoop op goed bericht de 23e

Sterkte en groet, han
K5, DA17-70, DA18-55wr, DA50-200wr, DA50 1:1.8, M50 1:2, Sigma 30mm 1:1.4, Tamron 28-200 1:3.8-5.6, Soligor 80-200 1:4, Tamrom 90 mm 1:2.8 Macro

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #49 Gepost op: 25 september 2013, 21:10:44 »
Goed om te lezen dat de radiostilte weer doorbroken is. Sterkte, neem je rust en voor de 23e alvast veel (innerlijke) rust en sterkte toegewenst.

Groeten,
Jaap
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #48 Gepost op: 25 september 2013, 19:23:16 »
Blij te horen dat je deze laatste en zwaarste ingreep goed doorstaan hebt.
Veel sterkte gewenst en geniet van het "thuis zijn!"

grt
Bert

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #47 Gepost op: 25 september 2013, 17:26:49 »
Goed te horen dat het allemaal weer beter gaat Albert.
En nu maar duimen en hopen dat je op 23 oktober nog meer goed nieuws kan melden.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #46 Gepost op: 25 september 2013, 10:34:31 »
Goed om te lezen dat je deze periode goed door gekomen bent. :cheer:
En ja dat mag ook zeker wel eens goed benadrukt worden ..  mensen in de zorg zijn hoe dan ook mensen mensen.
Hoe zeer de werkdruk bij sommige ook wel eens ongewenste reacties kan oproepen is niemand de zorg ingegaan om maar wat te doen te hebben....
Als je gedwongen afhankelijk bent van de zorg in welke vorm dan ook ..   :respect:
Goed om te lezen dat dit ook in Portugal het zelfde is .. 

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Albert

• Super Pentaxian
    • Albert van den Berg
« Reactie #45 Gepost op: 25 september 2013, 09:42:56 »
Citaat
Ik hoor wel dat in Portugal je ook naar huis wordt gestuurd als je net kunt staan zonder om te vallen  ;)
Op zich goede zaak, thuis lig je toch vaak prettiger in je eigen omgeving.
Ongeveer hetzelfde als in Nederland Edzo.
Of te wel ik ben nu thuis  :)
De drain werd eruit gehaald en de verpleger zei dat je dan meestal de volgende dag naar huis gaat, de dag daarna ´s morgens daarna de chirurg aan het bed en de boel even nagekeken, was zeer tevreden en ik mocht vertrekken. De verpleger erna weer langs, of ik nu weg wilde of pas na de warme hap, nou doe maar vanmiddag zei ik, combineer ik met bezoek uur van 14-18 uur.
Terugrit is erg goed gegaan, 70 km soms hobbelige weg maar de verder lege auto (Transit) is goed afgeveerd dus geen probleem. Thuis komen, ook na een weekje, is wel dubbel. Was zo vertrouwd geworden de medische zorg om je heen en nu moet je die dingen zelf doen en hopen dat je een bakkie van je vrouw krijgt  ;) en natuurlijk weer zelf dingen oppakken.
Maar wat heb ik slecht geslapen vannacht, het was erg warm, een logeerbed met dito matras en natuurlijk de vermoeidheid.
Opdracht voor komende tijd, deze week verband laten verschonen en wondcontrole, maandag of iets daarna de 36 krammen eruit, een weekje antibiotica slikken en rustig aan doen, beetje lopen, meer zitten en wat liggen. Beslist niet tillen de komende tijd, kans op breuk.
In en uit bed is lastig, dan merk je wat je allemaal met je buikspieren doet.

Vandaag maar eens verder thuis installeren, ziekenbezoek in goede banen zien te krijgen en mijn ervaringen van de afgelopen week eens op de site zetten. Meer dan vermelden waard is de inzet, betrokkenheid en liefde die het personeel van dit ziekenhuis voor zijn patienten heeft, en ook voor deze buitenlander waar je iets moeilijker mee kunt communiceren.
ik ben vrij nuchter maar kreeg toch lichtjes tranen in mijn ogen bij afscheid van de dienstdoende mensen,

Aanvulling : 23 oktober gesprek met het medisch team, dan alle uitslagen en hoor ik of ik schoon ben of weer aan de chemo mag.

Nogmaals iedereen bedankt voor de lieve en steunende woorden.

Vriendelijke groet,
Albert

Offline Alien

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg!
« Reactie #44 Gepost op: 23 september 2013, 12:23:27 »
Fijn om te horen dat alles goed gegaan is, via deze weg veel succes met het herstel toegewenst!
K3 & K5| SMC DA 50mm | Pentax SMC DA 16-50 mm | Sigma 70mm | Sigma 70-200mm
Analoog Pentax ME + SMC 28mm en 50mm

https://www.flickriver.com/photos/70778009@N02/

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #43 Gepost op: 23 september 2013, 12:04:32 »
Dat klinkt goed jongen, sterkte voor de komende dagen.
Fijn dat je kunt melden hoe goed het gaat en dat ze goed voor je zorgen!
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
« Reactie #42 Gepost op: 23 september 2013, 11:43:31 »
Fijn dat je weer bijna naar huis mag Albert, thuis lijkt mij inderdaad een prettiger herstel. Veel sterkte nog, we zullen aan je denken.

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #41 Gepost op: 23 september 2013, 11:42:31 »
Dag Albert,

Goed weer wat van je te horen en het klinkt, ondanks de weg die nog te gaan is, als een goed bericht. Veel sterkte en beterschap!

Groeten,
Jaap
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline zwitser

• Pentaxian
  • **
« Reactie #40 Gepost op: 23 september 2013, 11:07:26 »
Fijn Albert om te horen dat alles goed is gegaan. Thuis herstellen is het prettigste met alle gemakken om je heen.

Gr Ron
2X Sony A7RIII