Ik hoor wel dat in Portugal je ook naar huis wordt gestuurd als je net kunt staan zonder om te vallen 
Op zich goede zaak, thuis lig je toch vaak prettiger in je eigen omgeving.
Ongeveer hetzelfde als in Nederland Edzo.
Of te wel ik ben nu thuis

De drain werd eruit gehaald en de verpleger zei dat je dan meestal de volgende dag naar huis gaat, de dag daarna ´s morgens daarna de chirurg aan het bed en de boel even nagekeken, was zeer tevreden en ik mocht vertrekken. De verpleger erna weer langs, of ik nu weg wilde of pas na de warme hap, nou doe maar vanmiddag zei ik, combineer ik met bezoek uur van 14-18 uur.
Terugrit is erg goed gegaan, 70 km soms hobbelige weg maar de verder lege auto (Transit) is goed afgeveerd dus geen probleem. Thuis komen, ook na een weekje, is wel dubbel. Was zo vertrouwd geworden de medische zorg om je heen en nu moet je die dingen zelf doen en hopen dat je een bakkie van je vrouw krijgt

en natuurlijk weer zelf dingen oppakken.
Maar wat heb ik slecht geslapen vannacht, het was erg warm, een logeerbed met dito matras en natuurlijk de vermoeidheid.
Opdracht voor komende tijd, deze week verband laten verschonen en wondcontrole, maandag of iets daarna de 36 krammen eruit, een weekje antibiotica slikken en rustig aan doen, beetje lopen, meer zitten en wat liggen. Beslist niet tillen de komende tijd, kans op breuk.
In en uit bed is lastig, dan merk je wat je allemaal met je buikspieren doet.
Vandaag maar eens verder thuis installeren, ziekenbezoek in goede banen zien te krijgen en mijn ervaringen van de afgelopen week eens op de site zetten. Meer dan vermelden waard is de inzet, betrokkenheid en liefde die het personeel van dit ziekenhuis voor zijn patienten heeft, en ook voor deze buitenlander waar je iets moeilijker mee kunt communiceren.
ik ben vrij nuchter maar kreeg toch lichtjes tranen in mijn ogen bij afscheid van de dienstdoende mensen,
Aanvulling : 23 oktober gesprek met het medisch team, dan alle uitslagen en hoor ik of ik schoon ben of weer aan de chemo mag.Nogmaals iedereen bedankt voor de lieve en steunende woorden.
Vriendelijke groet,
Albert