Het is natuurlijk de vraag of je de foto maakt voor jezelf, voor anderen of om er waardering voor te krijgen.
Zelfde als met voetbal. Ook niet iedere voetballer wordt een goede voetballer en komt ergens bovendrijven. Moet die dan stoppen met zijn hobby?
Ik vind zelf de hobby leuk, combinatie van techniek (hoog "gimmick gehalte" wat met name mannen ook aanspreekt

) en mezelf kunnen verbeteren.
Het is dan leuk als iemand de foto leuk vindt en nog leuker als er mensen helemaal van onder de indruk zijn. Dat is dan de uitdaging.
Maar "opvallen met foto's", nee, die tijd is geweest ben ik bang. Kijk maar hoeveel mensen op Flickr, 500px, jAlbum, Picase, etc, etc, etc, etc, etc staan.
En laten we wel wezen, daar "koop" je vaak ook stemmen door zeer actief ook op anderen te stemmen en daar commentaar bij te zetten.
Een dagtaak naar mijn idee om én foto's te maken en je "sociale netwerk" te onderhouden.
Conclusie:
Als je foto's maakt alleen om er geld mee te verdienen, dan zou ik zeggen: acuut stoppen.
Als je foto's maakt om waardering te krijgen: veel tijd hebben om je netwerk te onderhouden.
Als je foto's maakt omdat je het gewoon leuk vindt: dan is je leven een stuk eenvoudiger

.