Auteur Topic: Hier wordt ik nou niet goed van.  (gelezen 1566 keer)

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Hier wordt ik nou niet goed van.
« Reactie #14 Gepost op: 2 augustus 2013, 09:59:17 »
Vroeger  ;) werd er als er een GROOT niet te verwachte probleem met zoŽn een functionaliteit gevonden werd, een ander apparaat gevraagd aan de leverancier, dit werd wel vermeld in de test. Anders is je test ook niet betrouwbaar.
Tegenwoordig moet je overal mee scoren, maakt niet uit waarmee, dus als je iets ziet meteen met het vingertje omhoog, niet oplossen, maar hard roepen.  :( :(

Wat consumentenbond betreft, prima organisatie voor het testen van deegrollers, afwasmiddelen, pindakaas en misschien het tot stand komen van garantiebepalingen e.d.

Met vriendelijke groet,
Albert

Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #14 Gepost op: 2 augustus 2013, 09:59:17 »

Offline m.prieckaerts

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #13 Gepost op: 2 augustus 2013, 08:42:11 »
Wie betaalt, bepaalt. Dat gevoel heb ik bij heel veel reviews.
Daarom ga ik ook meestal af op gebruikerservaringen van mensen op fora en niet van testen door CB of Zoom e.d.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #12 Gepost op: 1 augustus 2013, 23:46:12 »
Mee eens. De test van de K5II was zelfs slechter dan die van de K5.
Bizar.
Ik heb daar ook een opmerking over gemaakt echter wilde mijn vader (als lid van die club) deze niet plaatsen.

De ConsumentenBond is meer als de Zoom. "Wie betaald, die bepaald".

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #11 Gepost op: 1 augustus 2013, 23:25:29 »
+1 Precies! Laten we vooral de boodschapper aanpakken? Als ie volloopt dan is dat waardeloos. Punt.
Feit! En dus ook helemaal mee eens.

Al denk ik (als Pentax liefhebber) dat dit een maandagmorgen modelletje is.  ::)

Maar het stoort me mateloos dat juist de CB, die Pentax camera's al jaren structureel negeert, juist nu naar buiten treedt met zo'n negatief filmpje. Verder geen info over concurrenten, testresultaten, beeldkwaliteit etc. Slechts dit. Ik denk dan: waarom nu wel ineens (negatieve) aandacht voor Pentax? Ze hadden ook vooraf contact met Pentax op kunnen nemen over deze slechte ervaring. En het was nog netter geweest als ze al in het filmpje genoemd hadden dat er contact met Pentax is geweest.

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #10 Gepost op: 1 augustus 2013, 23:13:30 »
Wordt vervolgd.
Dat vraag ik me af. Daar horen we nooit meer iets van. Geheid!  :-X

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #9 Gepost op: 1 augustus 2013, 22:57:11 »
De CB heeft Pentax om een reactie gevraagd. Wordt vervolgd.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #8 Gepost op: 1 augustus 2013, 19:16:59 »
Hier word ik ook niet goed van.... Pentax claimt een waterproof camera te hebben en bij de eerste eenvoudige test loopt de camera vol water....
Deze test hadden ze zelf natuurlijk ook kunnen uitvoeren! Slordig !

Het feit dat ik een pentax-user ben betekent niet dat ik alles wat Pentax doet of maakt heilig moet verklaren of elke afkeuring van hun producten als een "persoonlijke" aanval moet zien.
Het is geen jihad  :)

Waar ze aan voorbij gaan wellicht, is dat als de rubber afdichting niet goed sluit, de camera volloopt.
Dat zou zo maar eens gebeurd kunnen zijn. Daarnaast kan er ook iets mis zijn geweest met dit exemplaar natuurlijk.

De test van de 18-135 door Photozone was slecht, maar die hebben voor deze test te plaatsen eerst aan Pentax gevraagd of die lens wel aan de fabrieksspecificaties voldeed.
Dat is netjes.

newmikey2

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 1 augustus 2013, 13:05:26 »
Hier word ik ook niet goed van.... Pentax claimt een waterproof camera te hebben en bij de eerste eenvoudige test loopt de camera vol water....

Het feit dat ik een pentax-user ben betekent niet dat ik alles wat Pentax doet of maakt heilig moet verklaren of elke afkeuring van hun producten als een "persoonlijke" aanval moet zien.
+1 Precies! Laten we vooral de boodschapper aanpakken? Als ie volloopt dan is dat waardeloos. Punt.

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #6 Gepost op: 1 augustus 2013, 12:29:04 »
Wellicht hebben ze de camera van een consument die er toevallig problemen mee heeft. Want als consument ga je naar de CB als jou klachten door een winkel of dergelijke niet naar behoren afgehandeld worden. Ze hebben betreffend exemplaar heus niet via de Beukelaar verkregen. Er zal ook heus wel een keer een slechte K5 zijn (maandagmorgen model) ik kan me hier niet echt druk om maken. Kijk eens hoeveel filmpjes er zijn van positieve zaken omtrent waterdichte K5`s ed.

Offline stoney1

• Senior Member
  • **
  • Het gras aan de overkant is altijd groener!!
    • vanweenenFotografie
« Reactie #5 Gepost op: 1 augustus 2013, 12:06:44 »
Waarom wordt er hier altijd zo heftig gereageerd over mindere of slechte berichten over pentax?
Het gaat er toch om of wij tevreden zijn met pentax (en dat ben ik echt wel) dus zal het mij eigenlijk worst wezen wat een ander zegt of schrijft over pentax. Er zijn altijd beroepszeikers en daar doe ik niets mee! Ik heb fijne camera's en maak naar mijn mening mooie foto's dus PENTAX is zo slecht nog niet.

Groeten van een zeer tevreden Pentax gebruiker.
Pentax *istDL2, K200D, K7 en K5II met 18-55mm, 35-80mm, DA50-135mm, Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC, Sigma DC 55-200mm, Sigma DG 70-300mm,Tamron AF 90mm f/2.8 macro, Sigma 170-500mm, Sigma 50-500mm div. flitsers,teleconverters enz

Offline kultfunk

• Pentaxian
  • **
    • pics by Kultfunk
« Reactie #4 Gepost op: 1 augustus 2013, 12:01:51 »
ben ik volledig mee akkoord Bert !

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #3 Gepost op: 1 augustus 2013, 11:45:57 »

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Hier word ik nou niet goed van.
« Reactie #2 Gepost op: 1 augustus 2013, 11:10:05 »
Ik vind de CB een prima organisatie als ze zich bezig houden met waar ze voor zijn. En dat is niet het specifiek testen van bepaalde producten. Het is al tientallen jaren op fotografisch gebied niks. Als de gebruiksaanwijzing niet goed is, er bepaalde stoffen in het product gebruikt worden is het so wie so al nooit iets bij hun. Ik hecht daar dus geen waarde meer aan. Laten ze zich maar druk maken over wettelijke garantieperiodes enzo.

Ik kan de test hier niet zo goed volgen, maar als de Optio de test niet doorkomt is dat natuurlijk wel heel slecht! Lijkt me niet verkeerd als Pentax hier zelf op zou reageren.

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
Hier wordt ik nou niet goed van.
« Reactie #1 Gepost op: 1 augustus 2013, 10:50:14 »
Als abonnee op het youtube kanaal van de Consumentenbond zag ik tot mijn schrik het volgende langs komen. Na jarenlang negeren van Pentax ineens dit! Waardeloos!!!

Pentax Optio WG-10 waterdichtheid test (Which?)

Ik had mijn reactie al klaar staan maar kon niet reageren. Bizar. Zijn ze bang?

Mijn reactie zou zijn geweest:
Schande! Jullie negeren Pentax al jaren ondanks dat ze camera's maken van bovengemiddelde kwaliteit, zowel qua bouw- als beeldkwaliteit, en nu wel een test plaatsen van een camera van Pentax die een test niet doorstaat. Uiteraard is het niet goed zoals de camera uit de test komt, dat vooropgesteld.
Maar kijk eens op dpreview naar de scores van de diverse Pentax camera's zoals de MX-1 recent nog, maar zeker ook de K-5 (II) serie die iedere keer weer ruim boven de Canon en Nikon camera's scoren. En dat voor minder geld met veelal betere specs. Focus dan nu ook eens op iets positiefs van een klein merk dat positieve en opbouwende kritiek best kan gebruiken in een wereld die door enkele grote merken word geregeerd. Dit voegt niets toe aan jullie kanaal. Jammer!

Gr. Don