Maak de voeding niet zwaarder dan nodig, kost alleen maar meer geld en je verspild meer energie.
Als je 300watt nodig heb dan wil je er geen 600watt voeding in hebben maar iets rond de 400 watt.
De processor en de grafische kaart vreten het meeste stroom
De A6 met de ingebouwde grafische kaart zit op zo 65W, reken 5 tot 10 watt per hardeschijf en dvd speler, dus die 220watt in de acer is eigenlijk zo gek nog niet.
Alleen ga je de grafische kaart uitbreiden dan zal je in de problemen kunnen komen want die zitten vaak boven de 100watt.
Voor zelfbouw heeft paradigit deze als goedkoopste
http://www.paradigit.nl/paradigit/product/zpr_07com/01_desktop/productdetails/90000475/paradigit_enforcer_i__computer_op_maat/bto_paradigit_enforcer_i/default.aspxAls je een lamp kan vervangen of een ikea kast in elkaar kan zetten dan kan je namelijk een hoop zelf doen.
Want het gene wat je moet doen is 2 schroefjes de kast opschroeven en dan een kaart in een gleuf duwen en soms met een schroefje vast zetten, meer is het niet.
Moederbord en de processor vragen wel iets meer aandacht.
Dit is een mooie basis, even lief aankijken en proberen of ze hem in elkaar willen zetten. De kast is mijn persoonlijke voorkeur overigens maar die koeler raad ik wel aan. Ik weet niet waar je woont of anders voor een koffie/biertje/wijntje en bezine geld komt het wel goed misschien

ASUS B85M-E - € 74,99
Corsair CX Series CX430M - 430 Watt - € 47,95
Fractal Design Define Mini - € 77,99
Kingston HyperX Genesis 8GB - PC3-12800 - € 67,99
Noctua NH-U12P - 2 x 120mm - € 64,95
Intel Core i5-4670K - 3.4GHz - Socket 1150 - Unlocked € 214,00
GRID 2 - € 0,00
totaal € 547,87
Je heb hiermee bijna 2 keer zo sterk systeem en waarschijnlijk een stuk stiller.
Engiste wat mis is een hardeschijf, die kan je over zetten van je oude computer en eventueel dvdspeler of geluidskaart.
Maar ik raad je aan een SSD van 128gb, dat maakt een wereld van verschil.
Samsung 840 Pro Series 128GB voor € 139 is dan mijn advies.
Tja ik weet niet wat je budget is, anders zal ik de koeler laten vervallen dat scheelt weer 65 euro
Je kan nog 30 euro besparen op de processor maar dat zal ik niet doen, zorg dat je basis goed is zodat je kan uitbreiden zonder dingen te vervangen.
In de toekomst zal ik dan nog een grafische kaart erbij zitten en nog een keer 8gb, zodat je op 16gb zit ram geheugen.
En met dat moet je zeker 4 tot 6 jaar zeker vooruit kunnen als niet langer.
Even der vergelijking, deze komt in de buurt van wat ik heb opgeschreven alleen is de kast iets minder en zit de oude generatie processor erin.
Bij hun zit er wel een SSD in maar die is langzamer dan de samsung, dus voor 680 euro met de SSD heb je sneller stiller en nieuwer systeem.
http://www.paradigit.nl/paradigit/product/zpr_07com/01_desktop/productdetails/90000979/paradigit_whisperer__computer_op_maat/bto_whisp/default.aspx