Auteur Topic: Hulp gevraagd...  (gelezen 1319 keer)

Offline jansje

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • klein van stuk, groot van dromen!!!
Re: Hulp gevraagd...
« Reactie #10 Gepost op: 3 juli 2013, 21:24:28 »
...waar zit mijn flitser? ;-)..Nee, ik heb niet geflitst...werk ik overigens nooit mee...simpelweg, omdat ik er nog geen verstand van heb! Maar toch iedereen bedankt voor jullie meedenken!!!! :-D
pentax K 5 ii2, 70mm F2.4 Limited, 50-135 F2.8, 16-50 F2.8

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 3 juli 2013, 21:24:28 »

Offline franck

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
« Reactie #9 Gepost op: 29 juni 2013, 09:18:48 »
Cire is me voor. Ik had het iets anders op willen schrijven. Een kind dat vrolijk kijkt , (er) plezier in heeft, doet het altijd beter.  Of.....een echte boze blik in de camera. Ook leuk!
Qua foto : ik zie een grote witte vlek in het gezicht.
Heb je geflitst Janske ?
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #8 Gepost op: 28 juni 2013, 23:09:12 »
Een beeld waar contact tussen model en beschouwer is doet het inderdaad in de praktijk maar al te vaak beter.
Toch is deze uitdrukking van dit kind wel bijzonder en alleen al daarom zou ik 'm niet weg doen.
Ik denk overigens dat deze foto beter oogt in kleur; er is nu een vrij vlakke grijze huidtint.
cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #7 Gepost op: 28 juni 2013, 19:39:33 »
Ik kijk ernaar alsof het mijn eigen kind zou zijn en ik de foto zelf had genomen. (gelukkig nog niet aan die fase van het leven toe  :D)

Tip: ook niet aan beginnen  ;)

Ik had de foto zelf niet gehouden. Ik zou dit niet het beeld vinden welke in van mijn kind zou willen bewaren voor een fotoalbum
of iets dergelijks. De gezichtsuitdrukking zou me dan niet aantrekken. Het is me te verwrongen en boosachtig.
Ik mis daarnaast een beetje scherpte (op de ogen). Het is me een te nietszeggende houding. Ik weet namelijk niet goed
of ze nu boos is, iets tussen haar tanden heeft of last heeft van de zon enz.

Het is echter voor anderen waarschijnlijk weer heel anders. Dit zijn echt foto's die waarde moeten hebben voor de ouders en niet uit kunstzinnige insteek perfect moeten zijn. (is dit bijvoorbeeld de blik die ze altijd heeft als ze geconcentreerd is heeft dan is hij goud waard voor de ouders)

Mee eens. zo is je kind namelijk ook. Het is niet altijd een modelkind en ook niet altijd even prettig in de omgang (vandaar mijn "tip" ;)).
Het is daarom ook leuk dit soort foto's te bewaren. OK, je vergeet van mensen vaak de slechte dingen en je herinnert de leuke, maar zo een foto ertussen hoort er wel bij naar mijn idee.
Ook om te tonen aan anderen. Waarom niet? Een kind is nu eenmaal niet altijd "aardig" en "een fotomodel".

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2013, 22:12:59 »
Ik kijk ernaar alsof het mijn eigen kind zou zijn en ik de foto zelf had genomen. (gelukkig nog niet aan die fase van het leven toe  :D)

Ik had de foto zelf niet gehouden. Ik zou dit niet het beeld vinden welke in van mijn kind zou willen bewaren voor een fotoalbum
of iets dergelijks. De gezichtsuitdrukking zou me dan niet aantrekken. Het is me te verwrongen en boosachtig.
Ik mis daarnaast een beetje scherpte (op de ogen). Het is me een te nietszeggende houding. Ik weet namelijk niet goed
of ze nu boos is, iets tussen haar tanden heeft of last heeft van de zon enz.

Het is echter voor anderen waarschijnlijk weer heel anders. Dit zijn echt foto's die waarde moeten hebben voor de ouders en niet uit kunstzinnige insteek perfect moeten zijn. (is dit bijvoorbeeld de blik die ze altijd heeft als ze geconcentreerd is heeft dan is hij goud waard voor de ouders)

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Sannah

• Senior Member
  • **
  • Klagen is zinloos: doe iets of vergeet
« Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2013, 22:05:08 »
Die diepe rimpel tussen haar ogen, vind ik grappig. Ik denk dat de foto meer had aangesproken als ze in de lens had gekeken. De tong vind ik niet echt storend.
Pentax K-30 Pentax 18-55mm en Pentax 55-300mm lenzen

RonHendriks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2013, 21:58:01 »
Altijd leuk voor in een familie album denk ik.

Offline jansje

• Senior Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2013, 21:54:15 »
Zelf? Ik mis het contact, denk ik... Maar die ogen vond ik wel eigenwijs...dat is denk de reden dat ik er wat van probeer te maken...maar het lukt niet geloof ik!

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2013, 20:26:18 »
Wat vind je er zelf van?

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline jansje

• Senior Member
  • **
Hulp gevraagd...
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2013, 20:23:01 »
Even jullie mening graag...Is dit nu een foto van niks...of een karakterfoto...of slaat'ie nergens op....ben benieuwd...
ps. let ook even op dat tongetje...dat trekt ze weg naar de zijkant...is dat gek/storend?
groetjes Janneke

1.