Auteur Topic: Omlegging Zuid-Willemsvaart  (gelezen 1525 keer)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Omlegging Zuid-Willemsvaart
« Reactie #13 Gepost op: 9 juli 2013, 21:58:11 »
Vandaag weer een update gemaakt, oftewel weer een keer gevlogen. Prachtig weer, maar om foto's te maken bijna te mooi, zulk hard licht soms. Maar het is gelukt, nu druk bezig met de foto's uit te zoeken.

Groeten,
J@@P

Ben erg benieuwd!
Het is namelijk best lekker weer om te graven lijkt me  ;)
Aan de kust zijn weer genoeg Oosterburen aan het graven geslagen :D :D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #13 Gepost op: 9 juli 2013, 21:58:11 »

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #12 Gepost op: 9 juli 2013, 21:16:17 »
Vandaag weer een update gemaakt, oftewel weer een keer gevlogen. Prachtig weer, maar om foto's te maken bijna te mooi, zulk hard licht soms. Maar het is gelukt, nu druk bezig met de foto's uit te zoeken.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #11 Gepost op: 27 juni 2013, 16:15:39 »
Waar een Pentaxforum al niet goed voor is, een korte les in economische groei.
Je weet goed te verkopen, waarom je zo hard aan het werk bent, dat doe je goed...  ;)

Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2013, 14:56:29 »
Je uitleg laat de foto's nog meer tot leven komen, erg interessant.
Kan ik het toch niet laten om te vragen waarom deze acties gedaan worden?
Het lijkt me een aardige berg geld te kosten, waarom wordt het eigenlijk uitgevoerd?

Inderdaad een aardige berg geld, de totale kosten bedragen ca. 150 miljoen. Het alternatief is de binnenstad van Den Bosch grotendeels slopen :)
Maar de reden is dat de hele Zuid-Willemsvaart (aangelegd in de tijd van Koning Willem 1) wordt ge-upgrade voor een grotere scheepvaartklasse. Het kanaal stamt uit een tijd met beduidend kleinere schepen, dus om met de tijd mee te gaan en de zuidelijke gebieden beter te kunnen ontsluiten via het water is besloten het kanaal te verbreden. Het gedeelte ten zuiden van 's-Hertogenbosch is grotendeels al aangepakt. Het laatste stuk is dus de aansluiting naar de Maas bij 's-Hertogenbosch, maar de ZWV gaat dit gedeelte echt door de stad. Dit gedeelte verbreden is dus vrijwel geen optie, dus is besloten een by-pass te maken ten oosten van de stad zodat de laatste bottleneck ook opgelost is. Eind 2014 kunnen de grotere schepen dus richting het zuiden varen. Het waarom is dus puur een economische reden.

Groeten,
J@@P

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #9 Gepost op: 26 juni 2013, 12:55:55 »
Mooie herkenbare foto's voor mij. Woon er in de buurt en in die omgeving kom ik vaak.
Leuk ook de uitleg erbij J@@P!!

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #8 Gepost op: 26 juni 2013, 11:53:13 »
Je uitleg laat de foto's nog meer tot leven komen, erg interessant.
Kan ik het toch niet laten om te vragen waarom deze acties gedaan worden?
Het lijkt me een aardige berg geld te kosten, waarom wordt het eigenlijk uitgevoerd?
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline ivotjuh

• Senior Member
  • **
  • Juggling with lenses
    • Ivo Vastré Photography
« Reactie #7 Gepost op: 25 juni 2013, 23:45:36 »
Erg interessant, thanks :) ik wist niet dat een dergelijk 'sifon' bestond. Nu ik de foto's nogmaals bekijk: wat zijn die vrachtautootjes toch klein op de laatste foto he ^^

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #6 Gepost op: 25 juni 2013, 13:13:14 »
Mooie foto's hoor! Zou wel leuk zijn als er in het kort bij staat wat we precies zien  :)

Dank voor jullie reacties, OK, hierbij een korte omschrijving per foto uit deze serie (is voor de dropbox serie wat te veel werk :) ):
1.: De zgn. Aansluiting Denk Dungen. Hier wordt de aftakking gemaakt van de bestaande Zuid-Willemsvaart (links) naar de nieuwe (gedeeltelijk al rechts in beeld). Hiertoe moet de bestaande N279 worden omgelegd over twee nieuw te bouwen bruggen over het nieuwe kanaal. De bouwplaats voor de bruggen is in het midden te zien.
2.: De bouw van een zgn. sifon, een "ongelijkvloerse kruising" van twee watergangen, in dit geval de kruising van het riviertje de Aa met de nieuwe Zuid-Willemsvaart. Om dit sifon te kunnen bouwen is de bestaande bedding van de Aa omgelegd (tussen de stalen damwanden), na gereedkoming van de sifon wordt deze omlegging verwijderd en stroomt de Aa onder de ZWV door.
3.: Overzichtsfoto van het noordelijk deel van het nieuwe kanaal, vanaf Rosmalen richting de Maas. Hier en daar zijn nog "gronddammen" zichtbaar van bestaande wegen die straks ook via bruggen het kanaal kruisen waarna het één doorlopend tracé wordt.
4.: Overzichtsfoto van de bouwplaats van Sluis Empel, de sluis bij de monding van de ZWV in de Maas. Deze sluis maakt straks deel uit van de waterkering langs de Maas vandaar dat er ook veel grondwerk om de sluis verzet wordt.
5.: Overzichtsfoto van bijna het hele trace, genomen vanaf ca. 400 meter hoogte. In het midden ligt knooppunt Hintham waar de A2 (links) en de A59 (rechts) samenkomen. In dit gebied wordt de tweede sluis gebouwd (Sluis Hintham) en dit is ook het meest complexe deel van het kanaal met passages van alle bestaande infrastructuur en bebouwing.

Groeten,
J@@P

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2013, 23:06:21 »
Mooie weergave, het geeft een goede weergave van de werkzaamheden.

Offline ivotjuh

• Senior Member
  • **
  • Juggling with lenses
    • Ivo Vastré Photography
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2013, 19:37:57 »
Mooie foto's hoor! Zou wel leuk zijn als er in het kort bij staat wat we precies zien  :)

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2013, 18:20:09 »
Dat is toch wel heel erg gaaf om te doen lijkt me. De foto's zijn zeer netjes. Dit zijn letterlijk foto's die geen ander heeft.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #2 Gepost op: 20 juni 2013, 13:39:57 »
Jij hebt toch wel een leuke job, dat je dit soort vluchtjes met je K5 kunt doen en leuke overzichten kan maken.
Het is meer de registratie dan een fotografisch knap staaltje, maar het zijn zeker leuke platen om te zien.

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
Omlegging Zuid-Willemsvaart
« Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2013, 10:41:52 »
Onlangs weer de gelegenheid gehad om luchtfoto's te maken van het project waar ik bij betrokken ben. Vanuit een heli, met de K5 met de DA16-45, genomen vanaf een hoogte tot 400 meter.

Allereerst de link naar het hele album: https://www.dropbox.com/sh/pi6vw77s1s7zooe/ym0sLf7Crr#/

En hierbij nog een paar foto's uit het album:

1.

2.

3.

4.

5.

Groeten,
J@@P