Mooie foto's hoor! Zou wel leuk zijn als er in het kort bij staat wat we precies zien 
Dank voor jullie reacties, OK, hierbij een korte omschrijving per foto uit deze serie (is voor de dropbox serie wat te veel werk

):
1.: De zgn. Aansluiting Denk Dungen. Hier wordt de aftakking gemaakt van de bestaande Zuid-Willemsvaart (links) naar de nieuwe (gedeeltelijk al rechts in beeld). Hiertoe moet de bestaande N279 worden omgelegd over twee nieuw te bouwen bruggen over het nieuwe kanaal. De bouwplaats voor de bruggen is in het midden te zien.
2.: De bouw van een zgn. sifon, een "ongelijkvloerse kruising" van twee watergangen, in dit geval de kruising van het riviertje de Aa met de nieuwe Zuid-Willemsvaart. Om dit sifon te kunnen bouwen is de bestaande bedding van de Aa omgelegd (tussen de stalen damwanden), na gereedkoming van de sifon wordt deze omlegging verwijderd en stroomt de Aa onder de ZWV door.
3.: Overzichtsfoto van het noordelijk deel van het nieuwe kanaal, vanaf Rosmalen richting de Maas. Hier en daar zijn nog "gronddammen" zichtbaar van bestaande wegen die straks ook via bruggen het kanaal kruisen waarna het één doorlopend tracé wordt.
4.: Overzichtsfoto van de bouwplaats van Sluis Empel, de sluis bij de monding van de ZWV in de Maas. Deze sluis maakt straks deel uit van de waterkering langs de Maas vandaar dat er ook veel grondwerk om de sluis verzet wordt.
5.: Overzichtsfoto van bijna het hele trace, genomen vanaf ca. 400 meter hoogte. In het midden ligt knooppunt Hintham waar de A2 (links) en de A59 (rechts) samenkomen. In dit gebied wordt de tweede sluis gebouwd (Sluis Hintham) en dit is ook het meest complexe deel van het kanaal met passages van alle bestaande infrastructuur en bebouwing.
Groeten,
J@@P