Auteur Topic: E1 in de kou en regen  (gelezen 2079 keer)

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
  • i shoot raw.
    • mijn website
Re: E1 in de kou en regen
« Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2013, 17:19:32 »
Prachtige serie, goede momenten. Misschien een fractie extra contrast mee geven.
complimenten
Cire

dank voor je reactie, het contrast, daar zal ik wat meer aandacht aan besteden. 
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2013, 17:19:32 »

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #13 Gepost op: 12 maart 2013, 21:39:30 »
Prachtige serie, goede momenten. Misschien een fractie extra contrast mee geven.
complimenten
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #12 Gepost op: 12 maart 2013, 17:47:56 »
Een leuke serie, maar moet toch even zeggen wat zonde dat bij nr 1 die andere speelster er net achter loopt. Anders had je een absolute topplaat gehad die zo mee kan doen met de beste. houding en gezichtsuitdrukking zijn gewoon goed. Het zelfde geldt in iets mindere mate voor nr 4. Jongen is net iets minder expressief. En er staat net weer iemand precies achter (had wel mooi geweest als een heel rijtje toeschouwers had gestaan). Maarja het blijft lastig sport fotografie.

ja voetbal laat zich niet in scene zetten,de toeschouwers ook niet  ;) ik zit zelf altijd het liefst naast het doel ( van de tegenstander) beetje bij de cornervlag hangt er wel een beetje van af,
met name als de zon schijnt en hoe het bij de uitwedstrijden er uitziet op het veld,

Prima foto's hoor Peter  :)
Ik vind de tweede leuk om te zien.....veel actie en de middelste jonge kop de bal stoer door  ;D

Grappige is dat op foto 2,3 en 4 losse schoenveters voor komen

Groeten, Johan

ja die losse veters dat is langzamer hand mode  :D die dubbele knoop is wel eens moeilijk  ;)
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline johan v.L

• Pentaxian
  • **
  • Het kan altijd beter!
« Reactie #11 Gepost op: 12 maart 2013, 16:22:52 »
Prima foto's hoor Peter  :)
Ik vind de tweede leuk om te zien.....veel actie en de middelste jonge kop de bal stoer door  ;D

Grappige is dat op foto 2,3 en 4 losse schoenveters voor komen

Groeten, Johan
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #10 Gepost op: 12 maart 2013, 15:41:04 »
Een leuke serie, maar moet toch even zeggen wat zonde dat bij nr 1 die andere speelster er net achter loopt. Anders had je een absolute topplaat gehad die zo mee kan doen met de beste. houding en gezichtsuitdrukking zijn gewoon goed. Het zelfde geldt in iets mindere mate voor nr 4. Jongen is net iets minder expressief. En er staat net weer iemand precies achter (had wel mooi geweest als een heel rijtje toeschouwers had gestaan). Maarja het blijft lastig sport fotografie.

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2013, 18:08:22 »
Ondanks de kou en regen en dnkzij de K5 toch een knappe serie hoor Peter.
Nummer 1 & 4 zijn mijn favo. Vind vooral mooi dat je bij #4 de regen of natte sneeuw goed kan zien, geeft de omstandigheden van de wedstrijd mooi weer.grtz, Andre
Helemaal + 1

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2013, 15:12:03 »
bedankt henk denk het ook wel tenminste als zijn drumstokken niet belangrijker worden hij schijnt volgens mijn dochter gek op drummen te zijn :afro:
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2013, 13:25:01 »
Ik vind dit een mooie serie, zeker gezien de omstandigheden. Je hebt de actie toch weer mooi vastgelegd. Met voor mij ook 4 als uitblinker, dat ventje komt vast nog wel in het eerste elftal over een paar jaar.

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2013, 13:03:30 »
Deze serie komt natuurlijker over dan de Vorige serie.
Leuke serie met actie in de foto's.

Mijn zoon zit in de E4 en moest gistermorgen ook voetballen in Assen, ook daar regen en 0gr tijdens de wedstrijd, de temperaturen in het zuiden waren stukken betr.

Ik zelf heb bijna nooit geen kouden handen maar als het mij wel te koud wordt heb ik deze handschoenen, je kunt je vingertoppen uit de handschoen halen om toch nog een beetje goed de knoppen te kunnen bedienen.

http://www.cameranu.nl/nl/fotografie-kleding/handschoenen/aquatech/aquatech-sensory-gloves-large/h4144_19704_150824/

dat zijn inderdaad wel praktische handschoenen ik heb eigenlijk ook nooit zulke koude handen maar gisteren wou het even niet, thx
google before you tweet
www.psajfotos.nl

kdj4

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2013, 12:54:52 »
Deze serie komt natuurlijker over dan de Vorige serie.
Leuke serie met actie in de foto's.

Mijn zoon zit in de E4 en moest gistermorgen ook voetballen in Assen, ook daar regen en 0gr tijdens de wedstrijd, de temperaturen in het zuiden waren stukken betr.

Ik zelf heb bijna nooit geen kouden handen maar als het mij wel te koud wordt heb ik deze handschoenen, je kunt je vingertoppen uit de handschoen halen om toch nog een beetje goed de knoppen te kunnen bedienen.

http://www.cameranu.nl/nl/fotografie-kleding/handschoenen/aquatech/aquatech-sensory-gloves-large/h4144_19704_150824/

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2013, 12:31:26 »
Ja, ondanks dat rottige weer, ziet het er prima uit en geven 1 en 4 dat prima weer...
Complimenten voor de serie.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2013, 12:30:05 »
Nummer 1 & 4 zijn mijn favo. Vind vooral mooi dat je bij #4 de regen of natte sneeuw goed kan zien, geeft de omstandigheden van de wedstrijd mooi weer.

grtz, Andre

dank je andre maar heb toch ook een hoop moois gemist omdat ik zulke koude handen had en die even moest opwarmen
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2013, 11:30:41 »
Nummer 1 & 4 zijn mijn favo. Vind vooral mooi dat je bij #4 de regen of natte sneeuw goed kan zien, geeft de omstandigheden van de wedstrijd mooi weer.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
E1 in de kou en regen
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2013, 11:22:12 »
ondanks de kou,regen en grijze donkere luchten toch een poging gedaan om wat foto's te maken
ben er achter dat ik toch maar eens handschoenen moet aan schaffen voor de fotografie en 's moet gaan nadenken
om regen kleding voor mijn k5 met lens had nu van die plastic rainsleeves maar dat werkt niet zo lekker met het zoomen
maar goed wijk af hier een paar foto's,

1)

Robur E1 2013 by peter ijdema, on Flickr

2)

3)

4)

google before you tweet
www.psajfotos.nl