Auteur Topic: Model Rebecca  (gelezen 1313 keer)

kdj4

• Gast
Re: Model Rebecca
« Reactie #10 Gepost op: 1 februari 2013, 22:48:26 »
Ach ik ben niet zo van de regeltjes van wat de fotografie voor schrijft hoe het wel en niet moet, ik doe veel dingen op gevoel en dan komt het meestal ook wel goed :-)
Ik vind die van jou best mooi, maar de foto van Cire vind ik net iets beter. de ogen komen er net wat beter uit. ik hou wel van dit soort foto's.

Zelf vind ik het wel leuk als iemand een reactie op mijn foto's geeft, ik respecteer dat ook wel maar met alle begrip ik trek me er niet altijd zoveel van aan.
Ik heb hier wel foto's geplaatst waar ik leuke reacties op kreeg, maar plaats foto's ook wel dubbel bv op een ander forum waar je dan weer veel kritiek op de zelfde foto's krijgt, maar anders om gebeurd ook.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 1 februari 2013, 22:48:26 »

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #9 Gepost op: 30 januari 2013, 20:21:51 »
Joost,
Ik ben van jou beter gewend. Het is geen low key, geen high key.... maar voor mij een gray key.
Ik vind vooral dat jij je model te kort doet. Sorry voor de harde kritiek, maar ik weet dat je er tegen kunt.

Ik heb even geprobeerd iets in de foto te accentueren, letterlijk een blikvanger
Ik heb er twee minuten aan gespendeerd.
Even in photoshop, doordrukken met bereik op schaduwen 20%, voor de rest niets.
Zie het vooral als een idee... Overigens zou ik boven, onder en rechts mogelijk wat wegcroppen, zodat de blik nog doordringender wordt.
cire

Ik kreeg het volgende resultaat, als je het niets vind haal ik 'm weg

Cire, jouw commentaar waardeer ik immer en nog meer als dit wat kritischer is. Je hebt hebt hier zeker een punt, de foto mag meer wit en wat meer contrast hebben. Nu vond ik zelf de ogen in mijn uitvoering al op de grens, bij jouw bewerking hebben ze t.o.v. het geheel voor mij wel erg veel contrast. Jouw bewerking blijft natuurlijk staan.

Over twee  weken heb ik weer een modellenshoot waar we met high key gaan oefenen. Eer wordt dan met de belichting ook rekening mee gehouden. Deze versie (omzetting van een kleurenportret) is een aanloopje geweest naar een high key. Dankzij de reacties zal ik alert zijn om meer op de contrasten te letten.

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #8 Gepost op: 30 januari 2013, 17:13:17 »
Joost,
Ik ben van jou beter gewend. Het is geen low key, geen high key.... maar voor mij een gray key.
Ik vind vooral dat jij je model te kort doet. Sorry voor de harde kritiek, maar ik weet dat je er tegen kunt.

Ik heb even geprobeerd iets in de foto te accentueren, letterlijk een blikvanger
Ik heb er twee minuten aan gespendeerd.
Even in photoshop, doordrukken met bereik op schaduwen 20%, voor de rest niets.
Zie het vooral als een idee... Overigens zou ik boven, onder en rechts mogelijk wat wegcroppen, zodat de blik nog doordringender wordt.
cire

Ik kreeg het volgende resultaat, als je het niets vind haal ik 'm weg

« Laatst bewerkt op: 30 januari 2013, 17:16:19 door cire »
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

RonHendriks

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 27 januari 2013, 19:01:06 »
Ik heb er verder geen verstand van, maar deze kan mij wel bekoren. De ogen zijn de blikvangers in deze prent en dat klopt ook wel naar mijn smaak. Het overlopen naar wit rechts vind ik niet storend. Mooi portret, maar er zit ook nog niet heel veel "leven" in  in de zin van persoonlijkheid.

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #6 Gepost op: 27 januari 2013, 18:53:48 »
Nog even afwachten wat de mening van de pro's is, ben wel benieuwd wat die er van vinden.

Offline Boebels

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
    • K9meetsK5
« Reactie #5 Gepost op: 26 januari 2013, 20:03:41 »
Nu ben ik geen "pro" maar wat mij opvalt is dat de (voor de kijker) rechterkant van haar gezicht weg valt door belichting en daardoor haar ogen wat "harder" over komen.
Ik hou wel van high-key foto's maar denk dat er te veel 'high' in zit.. ;)

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2013, 19:43:22 »
Ik vind de softe dromerige look wel prettig kijken, wat betreft de bandjes, daar gaan we het niet over hebben ;)

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #3 Gepost op: 26 januari 2013, 19:14:01 »
Het is niet helemaal mijn tak van sport, maar ik vind het er een beetje tussenin vallen.
Je highkey is bewust, dat snap ik, maar het oogt daardoor wel erg soft.
Dat maken de ogen voor mij niet goed, die 'ogen' voor mij niet natuurlijk, maar zoals je ze zou krijgen in een potlood tekening.
De echte portret kunstenaars kunnen hier vast meer nuttigs van zeggen...

Bedankt voor je reactie. Het softe is zo bedoeld en moet wat mij betreft ook zo blijven, en de ogen... dat is precies waar ik graag feedback op wil krijgen. Is het hard t.o.v. het geheel en juist de 'eyecatcher'?

De ketting en de bandjes wil ik buiten beschouwing laten, bij een volgende ronde gaan die af/buiten beeld.

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #2 Gepost op: 26 januari 2013, 18:37:00 »
Het is niet helemaal mijn tak van sport, maar ik vind het er een beetje tussenin vallen.
Je highkey is bewust, dat snap ik, maar het oogt daardoor wel erg soft.
Dat maken de ogen voor mij niet goed, die 'ogen' voor mij niet natuurlijk, maar zoals je ze zou krijgen in een potlood tekening.
De echte portret kunstenaars kunnen hier vast meer nuttigs van zeggen...
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Model Rebecca
« Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2013, 17:23:54 »
Sinds kort ook maar eens met wat modelwerk bezig.

Rebecca by LYSVIK PHOTOS, on Flickr