Auteur Topic: Website Pentax USA  (gelezen 1865 keer)

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Website Pentax USA
« Reactie #24 Gepost op: 11 januari 2013, 15:29:09 »
Tja, ik krijg toevallig net een reactie van ene Randall bij Pentax USA, dat hij weinig begrijpt van mijn melding.
Ik gaf aan dat bij de Pentax K-r een melding te vinden is in het onderdeel Timeline.

Zijn reactie is een beetje simpel:

--------------------------
Dear Eric,

Thank you for contacting PENTAX.

Thank you for letting us know about the typos you found.  Which PENTAX website were you checking?  The K-R is a discontinued model and doesn't appear on our website, www.pentaximaging.com, if you're looking at the current site.

If you are in need of further assistance, please respond to this email or call our technical support center at 800-877-0155.

Sincerely,
Randall S.
PENTAX RICOH IMAGING AMERICAS CORPORATION /
PHONE: 800.234.0276 /800.877.0155 / BE INTERESTING. PENTAX
--------------------

Beetje jammer dat onze goede Randall de eigen Pentax site niet kent.
Ik heb nu aangeboden om voor wat leuke Pentax gear the site te controleren, eens kijken of hij een beetje humor heeft...  ;)

Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #24 Gepost op: 11 januari 2013, 15:29:09 »

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #23 Gepost op: 11 januari 2013, 12:25:07 »
Een professionele website behoort gewoon professioneel te zijn en dat betekent geen overduidelijke fouten.

Niet iedereen kan even goed spellen, daar beoordelen we elkaar hier op t forum toch niet op? Je kan niet overal goed in zijn? ;)
Verliefd op de K-1

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #22 Gepost op: 10 januari 2013, 07:55:29 »
Ik proef bij veel mensen nog de behoefte om het goed te doen.
Dat doet me deugd, nu Pentax nog.  ;)
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #21 Gepost op: 10 januari 2013, 07:21:36 »
Ik ben niet en zal nooit foutloos ..........

maar ik ben wel lief  :yahoo:

Je mag blijven :D

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #20 Gepost op: 9 januari 2013, 22:32:41 »
Ik ben niet en zal nooit foutloos ..........

maar ik ben wel lief  :yahoo:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline tomtax

• Senior Member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: 9 januari 2013, 22:21:17 »
Het lijkt of taal niet meer belangrijk is.

Het lijkt alsof... of Het lijkt erop dat... Niemand is foutloos.

Offline André Kok

• Super Pentaxian
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
« Reactie #18 Gepost op: 9 januari 2013, 22:13:19 »
Chrome ook (de reden van mijn overstap)
;D  Sorry!
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #17 Gepost op: 9 januari 2013, 21:54:16 »
In een browser als Firefox kun je de automatische spellingscontrole aanzetten in diverse talen.  Kleine moeite denk ik?

Chrome ook (de rede van mijn overstap)

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
« Reactie #16 Gepost op: 9 januari 2013, 21:35:59 »
In een browser als Firefox kun je de automatische spellingscontrole aanzetten in diverse talen.  Kleine moeite denk ik?
Ja, maar niet erg bruikbaar voor d/t foutjes ;).

;D ;D ;D ;D

Neeeejoh gekki wezijnhieahgeweaunlekkahunfeauteaufoahrum, azjewebseitmaklopt, ja toch ?  ennogbelangerijker: azzejemaahbegrijpon ..Eg wel  :yahoo:

(Dit moest even, wat een dag was dit zeg, nog steeds ziek en toch keihard werken  :( )
Ik snap het. Bedankt voor deze verhelderende post. En beterschap.

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #15 Gepost op: 9 januari 2013, 21:30:48 »
Maar we zijn hier geen grammar-nazi forum, dus ik mag hopen dat we spellingsfouten niet te zwaar aangerekend gaan worden. Waar ik wel een hekel aan heb is typen zonder interpunctie en hoofdletters.

;D ;D ;D ;D

Neeeejoh gekki wezijnhieahgeweaunlekkahunfeauteaufoahrum, azjewebseitmaklopt, ja toch ?  ennogbelangerijker: azzejemaahbegrijpon ..Eg wel  :yahoo:

(Dit moest even, wat een dag was dit zeg, nog steeds ziek en toch keihard werken  :( )
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #14 Gepost op: 9 januari 2013, 21:25:13 »
Ik heb jarenlang redactiewerk gedaan en het is bij mij ook een soort beroepsdeformatie geworden om op spelling-, taal- en interpunctiefouten te letten. Dat zit er in en gaat er denk ik niet meer uit. Ik zit me ook vaak te verbijten als ik bepaalde teksten lees of hoor. Waar ik me echt aan stoor is het gebruik van "hun" als onderwerp in een zin: "hun doen..." of "hun gaan...", terwijl dit natuurlijk "zij" moet zijn. Dat lijkt inmiddels een algemeen geaccepteerde fout, maar het blijft me storen, ik kan het niet helpen. Maar veel andere fouten laat ik inmiddels voor wat ze zijn, maar soms probeer ik heel voorzichtig nog wel wat te sturen zo links of rechts. En ook in mijn eigen schrijfsel ontdek ik nog wel eens een vergeten t, maar dan schaam ik me kapot...

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
« Reactie #13 Gepost op: 9 januari 2013, 21:09:50 »
Mijn spelling laat ook vaak genoeg te wensen over. Deels omdat ik er gewoon slecht in ben. Ik probeer er wel op te letten, maar we zijn hier geen grammar-nazi forum, dus ik mag hopen dat we spellingsfouten niet te zwaar aangerekend gaan worden. Waar ik wel een hekel aan heb is typen zonder interpunctie en hoofdletters.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #12 Gepost op: 9 januari 2013, 21:08:06 »
Met mijn reputatie kan ik me het beste verre houden van deze discussie  ;)

Valt wel mee toch?

RonHendriks

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 9 januari 2013, 20:59:20 »
Met mijn reputatie kan ik me het beste verre houden van deze discussie  ;)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #10 Gepost op: 9 januari 2013, 19:53:31 »
Er is een tijd geweest dat "de keinder mogten sgrijven zoals ze het zeien" (op zijn Brabants dus).

Dat zie je vaak nog terug in mooie voorbeelden:
- "Me auto / me vrouw" is plaats van "Mijn auto / mijn vrouw".
- "Eg wel" in plaats van "echt wel".
- "Der tasje",  in plaats van "haar tasje".

Tja, op zich ook leesbaar natuurlijk, maar voor brieven en officiële uitingen "wat minder".
Ik heb ooit met rode pen brieven van een collega zitten corrigeren. Dat werkt overigens wel  ;) :)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #9 Gepost op: 9 januari 2013, 17:18:08 »
Het begint met zeer slecht onderwijs op de basisschool. En de oorzaak daarvan is tweeledig: de overheid en de kwaliteit van de docenten.

De overheid vindt projecten, sociale vaardigheden en meer van dat soort zaken belangrijker dan basisvaardigheden als rekenen en taal. Ik zeg niet dat deze zaken onbelangrijk zijn, maar de klemtoon ligt m.i. verkeerd. Tel daar bij de verwarring met niet werkende methodes zoals 'schattend rekenen' en de verwarring is compleet. Mijn kinderen konden na groep acht nog geen staartdeling maken! Niet voor niets dat middelbare scholen de eerste twee, drie jaar extra taal- en rekenles geven.

De kwaliteit van de PABO docenten is vergeleken met vroeger ook behoorlijk achteruit gegaan. Beste bewijs is het feit dat sinds de invoering van de verplichte reken en taal toets het aantal gezakten schrikbarend is cq mensen niet eens meer aan de opleiding beginnen. Veel, ongetwijfeld zeer aardige, dames die graag 'iets met kinderen' wilden doen....

Citaat Trouw: 20/06/07 13:10 De studenten aan de lerarenopleiding moesten dit schooljaar voor het eerst een verplichte rekentoets afleggen. Begin dit jaar zakte bijna de helft voor die toets, daarna volgden nog twee herkansingen. De studenten die nu voor de derde keer ...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline jeffrl

• Senior Member
  • **
    • flickr
« Reactie #8 Gepost op: 9 januari 2013, 16:46:15 »
Beetje lullige vraag, maar eenvoudige spelling en rekenen is zelfs voor MBO jongens vaak niet mogelijk
Op het mbo komt hoofdrekenen en taal terug.
Heb het vorig jaar nog moeten doen voor een mbo opleiding, maar die d en t ben ik nog steeds niet goed in.

Offline schippie

• Junior Member
« Reactie #7 Gepost op: 9 januari 2013, 16:37:03 »
Helemaal eens als je hier een reactie plaatst en er zit een voutje in,mwah.
maar een website van een bedrijf !

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2013, 15:13:20 »
Ben ik een zeurpiet, extra precies omdat ik maandelijks een kerkelijk contactblad op fouten controleer of is hier de jeugd aan het werk?
Beetje lullige vraag, maar eenvoudige spelling en rekenen is zelfs voor MBO jongens vaak niet mogelijk.

Purcies.... 8) De jeugt speld nauw 1-maal neit so vantasties  :evil:

Ik behoor niet meer tot de jeugd, en voel me dan ook niet aangesproken door bovenstaande citaten, maar ik krijg regelmatig brieven/mails onder ogen van docenten....... :schaam: :schaam: :schaam:
De d en t wordt daar zó vaak verkeerd gebruikt. En zij moeten het de kleintjes leren hè! Ik lees hier op het forum ook vaak zaken die taalkundig niet kloppen, maar dat vind ik niet erg. Het is niet voor iedereen even makkelijk. Maar als docenten én bedrijven het via geschoold personeel al niet goed doen...

Ben het helemaal met Eric eens: zeer onprofessionele uitstraling!

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #5 Gepost op: 9 januari 2013, 12:33:03 »
Gelukkig, ik sta niet alleen in deze kleine ergernis (niet voldoende voor het zeik topic), maar gewoon jammer.
Ik heb trouwens nog niet eens een automatische ontvangst bevestiging mogen ontvangen van mijn inspanning.
Het is maar de vraag of meneer en mevrouw Pentax dit serieus nemen.
Ik ga over een paar dagen toch nog eens kijken op de site.

Offline André Kok

• Super Pentaxian
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
« Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2013, 12:17:54 »
Zelfs in het NOS-journaal worden tegenwoordig nogal wat taalfouten gemaakt. Dat was vroeger anders.
Het lijkt of taal niet meer belangrijk is. Ik vind het echter nogal verwarrend als iemand het over "reden" heeft terwijl hij "oorzaak" bedoelt. Ik kan meer van dit soort zaken noemen maar ik houd nu op.  :)

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2013, 12:14:54 »
Purcies.... 8) De jeugt speld nauw 1-maal neit so vantasties  :evil:

Ik erger me ook altijd enorm aan dat soort dingen, maar zelfs de 'gerenommeerde' dagbladen blijven niet van dit soort spellingsarmoede verschoond.

Maar sowieso: wie kijkt er nou ook nog op een website,...dat is zoooo 2012  :laugh: :laugh: :laugh:

Je gebruikt zeker ook nog zo'n spiegelreflex camera in plaats van instagram ?  :afro:
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2013, 11:52:33 »
Heb je wel eens een krant gelezen  :'(
cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
Website Pentax USA
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2013, 08:36:42 »
Ik zit te wachten op een afspraak en klik zomaar wat door de Pentax website in de USA.
Binnen 5 minuten heb ik al 3 typfouten te pakken, die zo slordig ogen, dit vind ik onvoorstelbaar.
Hoe kan een bedrijf zijn uitstraling en kwaliteit zo te grabbel gooien?

Ik heb het contact formulier er maar eens voor ingevuld, maar die site moet werkelijk stikken van de fouten.
Jammer Pentax!  :(

Ben ik een zeurpiet, extra precies omdat ik maandelijks een kerkelijk contactblad op fouten controleer of is hier de jeugd aan het werk?
Beetje lullige vraag, maar eenvoudige spelling en rekenen is zelfs voor MBO jongens vaak niet mogelijk.
Als ik verslagen van een paar honderd woorden echt ga bekijken zitten er een fout of 25 tot 30 in zonder dat ik mijn best hoef te doen.
En dan gebruiken ze ook nog Word van zeer recente datum, met iets wat spellingscontrole heet....  :(