Auteur Topic: 23 Februari 2013 Burgers Bush Pentax Meeting  (gelezen 17069 keer)

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: 23 Februari 2013 Burgers Bush Pentax Meeting
« Reactie #12 Gepost op: 28 november 2012, 19:38:49 »
Waarschijnlijk moet ik dan naar voetbal. Laat ik zo zeggen, ik hoop dat ik dan naar voetbal moet, want dan heb ik een leuke opdracht binnen.

Ja, wat moet ik hier nu mee ...  weet je wat .. ik ga je gewoon onder "nog niet zeker" plaatsen  :evil: ...

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #12 Gepost op: 28 november 2012, 19:38:49 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 28 november 2012, 19:02:21 »
Waarschijnlijk moet ik dan naar voetbal. Laat ik zo zeggen, ik hoop dat ik dan naar voetbal moet, want dan heb ik een leuke opdracht binnen.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #10 Gepost op: 28 november 2012, 19:01:46 »
wil je mij ook bij het onder voorbehoud lijstje zetten ? Vind het ook lastig zo ver vooruit te denken, maar ik schrijf de datum op grote kans dat het gaat lukken !

Natuurlijk :)

Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #9 Gepost op: 28 november 2012, 18:52:54 »
wil je mij ook bij het onder voorbehoud lijstje zetten ? Vind het ook lastig zo ver vooruit te denken, maar ik schrijf de datum op grote kans dat het gaat lukken !
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #8 Gepost op: 28 november 2012, 17:16:13 »
Lijstje aangepast  8)

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #7 Gepost op: 27 november 2012, 21:32:59 »
Omdat ik zo ver weg niet echt kan plannen maar wel graag meega wil ik me onder voorbehoud aanmelden.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #6 Gepost op: 27 november 2012, 20:09:06 »
misschien komt de datum niet goed uit ..  kijk begin januari nog wel eens naar hoe dit gaat lopen ;)
Het is nog ver weg he :)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #5 Gepost op: 27 november 2012, 19:57:24 »
Loopt nog niet echt storm zeg..........

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #4 Gepost op: 27 november 2012, 06:42:08 »
Lijst aangepast  8)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2012, 21:23:17 »
Zet mij en me vriendin Lysbeth maar op de lijst

OK, staat genoteerd, ik ga ook mee.
Zal nog even aan het meisje vragen of ze ook mee gaat.

Offline jeffrl

• Senior Member
  • **
    • flickr
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2012, 21:17:47 »
Zet mij en me vriendin Lysbeth maar op de lijst

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
23 Februari 2013 Burgers Bush Pentax Meeting
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2012, 21:12:24 »
Vanaf 10:00 verzamelen voor de hoofdingang van Burgers Zoo.

Deze oproep doe ik ook op het andere forum omdat ik buiten het forum, in al mijn mede forumleden alleen mede Pentax gebruikers zie.
Ik mag toch hopen dat dit geen belemmering zal zijn voor diegene die gezellig mee wil gaan stappen in Burgers Zoo     

Het idee is er een gezellige dag van te maken en zo veel mogelijk informatie en tips & tricks uit te wisselen.
- Wil je eens een lens uittesten vraag hier dan of iemand die mee wil nemen om eens uit te testen.
- Wil je graag dat een lens van jouw eens goed getest word neem hem dan mee.
- Heb je een vraag .. misschien weet iemand het antwoord

maw alles is mogelijk, niets moet, maar in overleg kan er heel erg veel 

Nogmaals: Het is niet de bedoeling om verschillen tussen de beide fora te bespreken maar de gezamenlijke hobby gezamenlijk te beleven
Wie ideeën heeft en deze wil delen ... schroom niet om aan te geven in dit topic.
Dit betekend dus ook dat er in beide topic's gereageerd kan gaan ... Let wel op de juiste datum !
Ik ga er voor zorgen dat de eventuele info in beide topics aanwezig zal zijn indien iemand niet op beide fora lid is.

Rest mij niet anders dan jullie allemaal van harte uit te nodigen op deze vijfde Pentax meeting.

Toegangsprijzen
Normale tarieven geldig van 1 april 2012 tot en met 31 maart 2013:

0 tot en met 3 jaar   Gratis
4 tot en met 9 jaar   €17,00
10 tot en met 64 jaar   €19,00
65 jaar en ouder (met legitimatie)   €18,00

Groepskaarten vanaf 20 mensen  dus meld je allemaal aan mensen !!

De Bush
Hier betreedt u de kleurrijke wereld van het tropisch regenwoud. De vochtige hitte, dichte plantengroei, geuren en geluiden laten u even met de ogen knipperen. Al snel merkt u dat er overal om u heen dieren in alle vrijheid leven! Als een ware ontdekkingsreiziger gaat u op avontuur om de geheimen van deze wereld te ontrafelen. Goede speurders ontdekken kleurrijke vogels, hagedissen en zelfs vliegende honden. Tegenover de grote waterval leven zeekoeien en ook de capybara's en aardvarkens zullen u niet ontgaan. Burgers' Bush is een waar paradijs voor avonturiers en PENTAXfotografen!

De Desert
De reis heeft u in de Sonora- en Mojavewoestijn van Arizona en het noorden van Mexico gebracht. Afhankelijk van het seizoen kan het hier gloeiend heet, dan wel ijzig koud zijn. De plantengroei vertelt u dat er weinig regen valt: cactussen, agaves, yucca's en kleinbladige bomen en struiken proberen zo min mogelijk water te verdampen. In dit rotsachtige landschap leven kleurrijke zangvogels en kalkoengieren, maar u treft ook wroetende pekari's, herkauwende dikhoornschapen en loerende bobcats aan. Op uw reis maakt u kennis met canyons, droge rivierbeddingen, puinhellingen en donkere spelonken: een wereld vol venijn, waar ook ratelslangen, schorpioenen en gilamonsters zich thuis voelen!

De Ocean
U gaat te water! Met een denkbeeldig duikpak aan verlaat u een tropisch strand en verkent u de lagune. Honderden kleurrijke vissen heten u welkom. Iets dieper stuit u op een reusachtig koraalrif met grote murenen, diklipvissen en rifbaarzen. Hier leven ontelbare lagere dieren, zoals koralen, sponzen, zeeanemonen, zee-egels en zeekomkommers. Bovendien zwemmen er ook grote scholen vis die hun eten of toevlucht rond het rif zoeken. Even verderop wacht u de duistere diepte, waar koraalduivels huizen. Nauwelijks bekomen van de indrukken, bevindt u zich ineens op de rand van het koraalrif en kijkt u in de diepte van de onmetelijke oceaan. Haaien duiken even snel op als ze weer verdwijnen. U besluit uw duik aan een rotskust, waar pijlstaartroggen en adelaarsroggen over u heen zwemmen.

De Mangrove
In de tropen bestaan bijzondere vloedbossen, waar de getijden ervoor zorgen dat dit natuurgebied regelmatig wordt voorzien van zout zeewater. Deze zoutwater vloedbossen worden mangroven genoemd. De bomen en planten die hier leven, wortelen in brak water en beschikken over bijzondere eigenschappen om in deze situatie te kunnen overleven. Tussen de karakteristieke steltwortels, kniewortels en andere ademhalingswortels worden in de mangroven veel vissoorten geboren en leven talloze ongewervelde dieren. Deze biologische rijkdom trekt op haar beurt weer andere diersoorten aan. In Burgers' Mangrove vindt u dan ook slangenhalsvogels, mangrovereigers, rivierschildpadden en zeilhagedissen.

De Safari
Uw bezoek aan Burgers' Safari brengt u bij de jachtluipaarden en de leeuwenfamilie, die u vanuit een houten observatiehut kunt bekijken. Maar u wandelt ook langs een drinkplaats voor de dieren, waar met een beetje geluk breedlipneushoorns hun dorst komen lessen. Voor uw ogen ontvouwt het savannelandschap zich, waar grote groepen giraffes , zebra's, waterbokken, koedoes en gnoes leven. De enorme rotspartij aan de rand van de savanne staat in Afrika bekend als een 'kopje'. Tussen deze rotsen kunt u op een uitgestrekt terras genieten van het uitzicht over de savanne, terwijl u zich de Afrikaanse gerechten en drankjes goed laat smaken.

De Rimba NEW !
Burgers' Rimba biedt u een tocht door het Maleise tropische regenwoud! In dit gloednieuwe project voeren we u mee door een natuurgebied dat rijk is aan diersoorten. De Maleise beren kunnen actief op zoek gaan naar lekkere hapjes, terwijl de siamangs en laponders nieuwsgierig hun leefgebied verkennen. Vlakbij hen ziet u diverse herten en bantengs, indrukwekkende Aziatische runderen. Terwijl u het pad volgt, duikt u onder de grond waar u pythons en varanen tegenkomt. U komt weer boven, waar nieuwsgierige langoeren en gibbons in de bomen zwieren. Ineens staat u oog in oog met een tijger! Een reis die u door een nieuwe wereld voert vol verrassende ontdekkingen.

Aanwezigen tot nu toe:
  1. Thoran
  2. elshout1958
  3. Susan (komt met Ouwedeur)
  4. Jan-61
  5. Jaap ( fotovriendje van Jan-61 en mede Pentaxiaan)
  6. Wim43
  7. Jos de Bont
  8. Corinne (vriendin van Jos )
  9. Ouwedeur
10. Guus74
11. ofdreamshome
12. wunigard
13. Dick
14. Henny (Partner Wim43)
15. EricR
16. EviZ
17. robbierut
18. 
19.
20.
21. 
22.
23.
24.
25.

Nog niet zeker:
elshout1958
Rafael
kokkieblanda
kristies
RonHendriks
EviZ
margriet
Boebels
Jan-61
Jaap ( fotovriendje van Jan-61 en mede Pentaxiaan)
Kees SC
Kees SC #2

EricR
robbierut (?)

[/url]
Burgers Plattegrond by Thorans Random Pictures, on Flickr
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2013, 13:47:55 door Thoran »