Je moet kijken naar het fiscale gedeelte, bij een vof betaal je alleen IB (box I)
Bij de bv betaal je vennootschapsbelasting (met de nodige aftrekposten) + inkomsten belasting (Box I) + en als je winst gaat uitkeren belasting over aanmerkelijk belang (Box II).
Om dit rendabel te maken heb je toch wel een aardige winst/omzet nodig (€75.000 p.p.).
Nadeeltje van de v.of. is dat je hoofdelijk aansprakelijk bent dus zoals edzo al noemde moet je hier afspraken voor opstellen in bijv. een notariële akte.
Dan is dat helder mocht het niet zo gaan lopen zoals verwacht.
Mochten de zaken goed verlopen dan is het gemakkelijker om van v.o.f. naar b.v. te switchen i.p.v. andersom.
Maar goed ik zou als eerste stap een ondernemingsplan opstellen!
@Edzo: is het niet toepasselijker dat je in de zorg als maatschap functioneerd.... 
Daarom zitten medici vaak in een maatschap (is feitelijk een VOF die een beroep uitoefent).
Er zitten maar weinig medici in een BV, met name vanwege het feit dat ze meer salaris nodig hebben dan ze aan omzet minus kosten over hebben en dus met een verliesgevende BV komen te zitten.
Voor wat betreft je stelling dat een BV pas zinvol is vanaf € 75.000 > zie mijn toelichting. Als je uit gaat van fulltime "minimum loon DGA" kom je wel in de richting, maar scheelt van geval tot geval. Zeker als je met twee personen in een BV zit. Op zich ook niet te adviseren, dan liever ieder een eigen holding BV, die weer deelneemt in de Werk BV. Maar dan wordt alles vanzelf weer kostbaarder.
Ik adviseer vaak eerst in een VOF te beginnen, dan wel ieder zijn eigen eenmanszaak en een "vrijblijvende" samenwerkingsovereenkomst sluiten. Dan ben je niet direct over en weer voor elkaars ellende aansprakelijk. Maar goed, dat gaat ook niet zo maar in alle gevallen.
Nogmaals, de volgende stappen zijn essentieel:
1. Ondernemingsplan / ondernemersplan > let ook op je eigen sterktes en zwaktes en in hoeverre je elkaar aanvult.
2. Ga eens denken over rechtsvorm, uitgangspunt vaak eenmanszaak/VOF.
3. Dan pas aan de slag gaan.
Zeker deze volgorde niet omdraaien

.