Auteur Topic: Pentax nieuws in aanloop naar Fotokina  (gelezen 28005 keer)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Pentax nieuws in aanloop naar Fotokina
« Reactie #156 Gepost op: 11 september 2012, 16:54:28 »
Dat is één EV meer dan de modules in de D800/D4 en Canon 1D/1DS/1Dx en is voor zover ik weet de gevoeligste unit die er tot nu toe is.
Theoretisch heb je dus nog autofocus met een F/11 objectief wat wel interessant is voor teleconverter gebruikers.
Je zou dan een 2x teleconverter kunnen combineren met de DA 560mm 5.6.
Ook voor non-tc gebruikers biedt het voordelen want de scherpstelling gaat sneller en is een stuk accurater.
Verder zie ik ook focus tracking staan in de specs op dpreview wat een hoop sportfotografen zal waarderen.
Vergeleken met de vorige sensor uit de K-5 is dit een gigantische stap voorwaarts en zou een merkbaar verschil moeten opleveren tov de k-5.
Negativiteit over deze camera is dus volkomen onterecht als je niet verder kijkt dan de looks en het aantal MP's.

Berend, je bent een man naar mijn hart!!  :D
Eindelijk eens iemand die het nieuws over de K5 positief interpreteert en dan nog wel iemand die zichzelf "Nikon infiltrant" noemt....... :D :D

Kun je nagaan wat een eventuele K3 in huis moet hebben........
Naar mijn idee is het innovatieve van Pentax nog steeds niet weg.

De discussie met gebruikers die over willen stappen is naar mijn idee zinloos.
Zo zijn er Pentax gebruikers die zijn overgestapt naar Canon of Nikon alleen vanwege de naam Pentax, omdat ze vinden dat ze met een Pentax in hun handen niet voor vol aangezien worden.
Daar kan ik me op zich wel iets bij voorstellen, zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Als je daar gevoelig voor bent, dan ga je dat natuurlijk niet zo de wereld in brengen, dus ga je argumenten bedenken om over te kunnen stappen.

Ieder zijn goed recht, ik denk maar zo "Leven en laten leven". En als je het financieel kunt permitteren je "Pentax rommel" te dumpen en weer opnieuw te beginnen, wie zijn wij dan om daar iets van te zeggen zou je denken.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #156 Gepost op: 11 september 2012, 16:54:28 »

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #154 Gepost op: 11 september 2012, 16:45:10 »
Citaat
You might be interested in Pentax when you learn that their new SAFOX AF assembly goes down to EV -3 sensitivity...

Dat is één EV meer dan de modules in de D800/D4 en Canon 1D/1DS/1Dx en is voor zover ik weet de gevoeligste unit die er tot nu toe is.
Theoretisch heb je dus nog autofocus met een F/11 objectief wat wel interessant is voor teleconverter gebruikers.
Je zou dan een 2x teleconverter kunnen combineren met de DA 560mm 5.6.
Ook voor non-tc gebruikers biedt het voordelen want de scherpstelling gaat sneller en is een stuk accurater.
Verder zie ik ook focus tracking staan in de specs op dpreview wat een hoop sportfotografen zal waarderen.
Vergeleken met de vorige sensor uit de K-5 is dit een gigantische stap voorwaarts en zou een merkbaar verschil moeten opleveren tov de k-5.
Negativiteit over deze camera is dus volkomen onterecht als je niet verder kijkt dan de looks en het aantal MP's.

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #153 Gepost op: 11 september 2012, 16:42:00 »
Ben het helemaal eens met Edzo en newmikey. Ik blijf voorlopig nog lekker met de K-5 fotograferen, ik heb tenslotte ook 6 jaar met mijn *ist DL gedaan ;)!
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #152 Gepost op: 11 september 2012, 16:35:39 »
De K5 heeft een aantal beperkingen zoals de AF bij bepaalde omstandigheden en een trage processor. Bij de dagelijkse allround fotografie zal je hiervan niet zo gauw last hebben. Maar zelf maak ik zeer veel schaatsfoto's en dan loop je er wel tegen aan (bij wedstrijden hoef je echt niet even het resultaat te gaan bekijken, want dan mis je de volgende doorkomst. Maar ja, is dat nu echt zo belangrijk). Maar is daardoor de K5 een slechte of verouderde camera? Zeer zeker niet. Ik wil mooie platen maken bij zeer moeilijke omstandigheden, dus ik eis nogal wat. Ik vraag mij af of een vergelijkbare camera zoals de D7000 het beter doet.

nou heb ik een aantal keren autoracen met de k5 vastgelegd en maak ik redelijk veel foto's bij het voetballen van de jeugd,dat de af op de body niet zo snel is, ok  maar had met name met het voetbal daar niet zoveel last van nu met de sigma 70-200 met hsm helemaal geen last en dat van die trage processor tja zal wel ik bespeur het niet.
maar goed heb nog nooit de schaatsers geprobeerd  :afro:

google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline wigelii

• Full Member
  • *
« Reactie #151 Gepost op: 11 september 2012, 16:28:48 »

Het lijkt erop dat Pentax met zijn nieuwe AF module bij low-lights met kop en schotel boven de rest uit gaat steken.
En dan zouden we hier gaan roepen dat Pentax "maar de K5 opwaardeert" en verder niets toevoegt??
Sorry, maar al die negatieve uitlatingen begrijp ik niets van, hooguit dat deze overstappers dit toch al van plan waren en nu alleen voor zichzelf een argument proberen te vinden om die overstap hier, dan wel thuis bij de Minister van Binnenlandse Zaken / Minister van Financiën proberen te onderbouwen met een negatieve uitleg van positief nieuws.

Het gaat er toch maar om wat je belangrijk vindt.

die betere AF performance bij low light heb ik niet nodig
maar wel:
een snellere processor
USB 3.0
kleinere scherptediepte
tethering
hogere kwaliteit voor A2 afdrukken.

En Pentax komt aan geen enkele van mijn wensen tegemoet.

Als je enkel maar wat fotografeert om op scherm te bekijken en geen grote afdrukken maakt dan kan ik begrijpen dat je niets extra nodig hebt dan wat de K5 biedt.

Als Pentax echter de Prosumer of Professional wil aanspreken moeten ze dat met wat anders doen (en nee een 645 van 10.000 Euro is geen valabel alternatief).

Het merk Pentax kiest er, met wat het nu uitbrengt, duidelijk voor om zich niet naar de prosumer /professional te richten met DSLRs.

Dat is hun recht maar dan kunnen wij die hoopten dat ze dat toch zouden doen alleen maar overstappen naar een ander merk (tot onze grote, grote spijt) en hopen voor jullie, de blijvers, dat er niet teveel afhaken zodat Pentax nog voldoende DSLRs verkoopt om de afdeling niet te moeten sluiten binnen een jaartje of zo.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #150 Gepost op: 11 september 2012, 15:43:03 »
Dit is het artikel waar Jacco hierboven naar verwijst:

You might be interested in Pentax when you learn that their new SAFOX AF assembly goes down to EV -3 sensitivity, which is twice the low light sensitivity of any Sony AF unit so far made – and to date, no company has bettered the low light ability of Sony AF modules. You don’t get anything better than Sony even from Canon and Nikon, when it comes to operating in low light.
But now you do, you get Pentax at twice the sensitivity. You also get the entire SAFOX module offering f/2.8 accuracy, not just the centre spot. Bear in mind that the latest 15-zone and similar assemblies used by Nikon, Sony and others actually only offer a fixed f/5.6 accuracy. Pentax has just leapfrogged AF technology, moving (in theory) from a rather conservative SAFOX to a new design we’d say was more SAWOLF than mere FOX…
And then, from a company famous for softish images (the 645D is the softest medium format camera around) we get a Sony 16 megapixel sensor stripped of its AA filter.
Will there be a Nikon D7oooE or more likely D7100E? Will we get an A37E or – in our dreams – an Alpha 580E?
Got to say that if I was jumping ship Pentax would be the first rope this rat would look to be running up!

Het lijkt erop dat Pentax met zijn nieuwe AF module bij low-lights met kop en schotel boven de rest uit gaat steken.
En dan zouden we hier gaan roepen dat Pentax "maar de K5 opwaardeert" en verder niets toevoegt??
Sorry, maar al die negatieve uitlatingen begrijp ik niets van, hooguit dat deze overstappers dit toch al van plan waren en nu alleen voor zichzelf een argument proberen te vinden om die overstap hier, dan wel thuis bij de Minister van Binnenlandse Zaken / Minister van Financiën proberen te onderbouwen met een negatieve uitleg van positief nieuws.

Als ik jullie was zou ik ook niet de nieuwe VW Golf of VW Passat kopen. Die hebben dezelfde naam, (weliswaar een andere inhoud), maar kan dus helemaal niets zijn omdat ze dezelfde naam hebben.......

Offline egbert

• Pentaxian
  • **
  • Pentax waarheen :(
« Reactie #149 Gepost op: 11 september 2012, 14:32:55 »
bij mij is het ook officieel.
Ik verkoop al mijn Pentax gear.
Onbegrijpelijk hoe die amateurs durven komen met helemaal niks.
Denken die nu echt dat iemand met gezond verstand een K5 II gaat kopen?

Pentax biedt geen enkele toekomst aan een serieuze fotograaf.

Spijtig.

Wat zal ik doen Canon of Nikon?
Dat wordt in de komende maanden de meestgestelde vraag van Pentax eigenaars op de verschillende fora.

de pentax k-5 is al 2 jaar oud/jong.
tijd voor wat nieuws.
de pentax k-5 is gewild, dus voortbouwen hierop,
hebben ze ook gedaan met de pentax mxen.
massa's mensen hebben nog een 35 mm spiegelrefelx/ist'd enz.
wie weet stappen ze nu over.
wat pentax doet, gebeurt bij anderen ook.
micorsoft vista was er. kwam de windows 7 en de 8 komt er aan.
ach een ff hoeft voor mij niet.
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline DickL

• Pentaxian
  • **
    • Mijn Flickr albums
« Reactie #147 Gepost op: 11 september 2012, 14:18:54 »
Ja ik kan geheel met de reactie van Edzo en Newkickey meegaan maar er zijn ook een aantal kanttekeningen. De K5 heeft een aantal beperkingen zoals de AF bij bepaalde omstandigheden en een trage processor. Bij de dagelijkse allround fotografie zal je hiervan niet zo gauw last hebben. Maar zelf maak ik zeer veel schaatsfoto's en dan loop je er wel tegen aan (bij wedstrijden hoef je echt niet even het resultaat te gaan bekijken, want dan mis je de volgende doorkomst. Maar ja, is dat nu echt zo belangrijk). Maar is daardoor de K5 een slechte of verouderde camera? Zeer zeker niet. Ik wil mooie platen maken bij zeer moeilijke omstandigheden, dus ik eis nogal wat. Ik vraag mij af of een vergelijkbare camera zoals de D7000 het beter doet.

Aangezien ik nu in de ziektewet zit heb ik voldoende tijd gehad om op het internet alle bekende foto sites af te zoeken naar mooie schaatsfoto's. Je vindt ze bar weinig. En als je ze vindt dan zijn ze gemaakt door een Canon 5D of gelijksoortige camera. Tja dan heb je het toch over een totaal andere prijsklasse. Ik ga echt geen duizenden euries uitgeven aan een body. En dan die prijzen van Canon lenzen!  :-[ Het is voor mij een betaalbare hobby en dat moet het ook blijven.

Als volgend jaar er een K3 uitkomt met een verbeterde AF module die het bij alle omstandigheden goed doet en een betere en snellere processor dan ben ik blij en dan ruil ik mijn K5 in voor deze nieuwe K3.

Voorlopig ben ik tevreden met wat ik heb en met wat ik maak. Deze week komen er posters in het dorp te hangen van de festiviteiten vanwege het 25-jarig bestaan van de schaatsvereniging. Deze posters en flyers zijn gemaakt door een officiele ontwerpstudio met een aantal foto´s van mij en dus gemaakt door een K5. Kijk, het kan dus wel en het hoeven dus niet altijd FF foto´s te zijn.

Blijf schieten met een Pentax  :lolk:
K-3iii | K-1 | K-3 | K-01 | K-5 | K-m 
HD DA 55-300 PLM | DA 18-135 | DA 21 Limited | DA 35/2.4 | DA 18-55 WR
DFA 24-70 | DFA 150-450 | DFA 100 MACRO WR 
FA77 1.8 Limited | FA43 1.9 Limited | FA31 1.8 Limited
Sigma 70-200/2.8 II | Sigma AF 8-16

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #146 Gepost op: 11 september 2012, 13:36:43 »
Zoals ik op andere forum ook al zei:
De lijst met lenzen bekijkend kan ik me in de verste verte niet voorstellen welke lenzen je eigenlijk zou missen in Pentax mount om een overstap te rechtvaardigen....
Maar ja, wie ben ik........

120-300mm f2.8 en ja die lichtsterkte kan zeker van pas komen. De OS-versie is zeker niet goedkoop maar ook weer niet schreeuwend duur. Samen met een 1.4x TC heb ik dan wel genoeg bereik.

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #145 Gepost op: 11 september 2012, 13:28:08 »
Ik ga helemaal mee met Edzo en Newmikey2 :respect:

Ik had een IstDs, was ik blij mee en heb nu de K10, geweldig ding en ben er nog wel even zoet mee en heb er veel plezier aan.
Voor mijn doen en budget (ik maak geen overuren :D ) een leuk setje lenzen erbij gespaard.

Ik hou de Te Koop hoek ook wel in de gaten  :) de prijzenoorlog mag beginnen.
Over een jaartje of 2 nog een goede weinig gebruikte K5 scoren, over een jaar of 5 nog een K......? en dan kan ik er wel weer tegen de rest van mijn leven  :D

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #144 Gepost op: 11 september 2012, 13:16:37 »
Toch echt net een advertentie geplaatst  :D

Had overigens al overstap plannen ruim voordat deze release kwam.

Zoals ik op andere forum ook al zei:
De lijst met lenzen bekijkend kan ik me in de verste verte niet voorstellen welke lenzen je eigenlijk zou missen in Pentax mount om een overstap te rechtvaardigen....
Maar ja, wie ben ik........

newmikey2

• Gast
« Reactie #143 Gepost op: 11 september 2012, 13:16:11 »
Even samenvattend voor mijzelf (en ik denk ook voor veel leden hier):
- Behoefte aan een FF heb ik nog niet.
- Behoefte aan een keuze uit 10.000 lenzen, waarvan het gros toch boven het prijskaartje ligt wat ik aan een lens uit wil geven heb ik ook nog niet.
- Mooie foto's kun je ook met een compact camera van de Aldi of Lidl maken.
- Vooralsnog heb ik alles wat ik wens bij Pentax kunnen vinden.

Met andere woorden: waarom zou ik überhaupt overstappen, veel geld door de WC spoelen en weer met ander merk opnieuw beginnen om dan tot de conclusie te komen dat ik daar wellicht ook wel weer wat mis, dan wel de kwaliteit van mijn foto's er niet echt beter op wordt..........
Dan wel naast mijn Pentax een Canon of Nikon kopen en dan weer nieuwe spullen kopen die ik niet over en weer kan gebruiken........
Ik kan er geen zinnig antwoord op bedenken waarom ik dit zou moeten overwegen, laat staan doen.
Maar ja, wie ben ik hè  ;).

Jammer dat je me het gras voor de voeten wegmaait. Een dikke +1 op alles wat je gezegd hebt. Zie ook een hoop commentaar (niet alleen op deze site) van mensen waarvan ik niet vaak een plaatje zie en denk dan: ga toch fotograferen!

Pentax is een commercieel merk mensen, niet je eerste liefde of een hele mooie fles wijn. Je hoeft je niet te excuseren als je een ander merk neemt maar je hoeft ook weer niet net te doen alsof jij weet wat er op de afdeling financiele planning in Tokio speelt. Wèl goed voor fotografen, niet goed voor fotografen...who cares?

Als je je dagelijks brood met fotograferen verdient snap ik best dat je een Canon of Nikon full frame inzet maar dan is er voor een merk als Pentax ook niets aan je te verdienen - je kost dan meer dan je opbrengt met professionele servicecentra overal, 24-uurs vervanging, rentals etc.

Als je een (serieuze)hobbyist bent en niet tevreden bent met de kwaliteit foto's die je maakt: doe een cursus/workshop of lees een boek! Schaf betere lenzen aan. Een nieuwe camera maakt echt géén betere fotograaf van je.

Als je een hobbyfotograaf bent en je laat opfokken door alle deprimerende berichten: niet doen! De K-5, zelfs het nu bestaande model, is een dijk van een spiegelreflex die de concurrentie met cameras in de vergelijkbare range van andere merken moeiteloos aankan - de nieuwe modellen verbeteren die op nog een paar punten.

Ben je een hobbyist in een specifiek deelgebied zoals wild-, vogel- of sportfotografie, of maak je héél erg véél gebruik van buitengewoon ingewikkelde flistopstellingen in een studioomgeving of buiten: daar is Pentax niet de sterkste in en zal dat misschien ook nooit worden. Ik kan me levendig voorstellen dat je je beperkt voelt door je equipment. Koop iets dat op dat specifieke gebied helemaal aansluit bij je specifieke wensen - dat is géén schande, dat heet gewoon "geinformeerd consumeren".

Ben je iemand die zwaar besmet is met LBA en de symptomen er niet met medicijnen onder kan houden: stap over! Er komt een dag dat je door het "beperkte" aanbod aan lenzen voor K-mount héén bent en wat moet je dàn?

Ben je....ach, wat je ook bent: vergelijk appels met appels, dus een K-5 met een D7000, niet met een D800 of een FF Canon kanon, daar kan je alleen maar ziek van worden. Als je toch een middenmoot leasebak stationwagen gaat uitzoeken vergelijk je die toch ook niet met een Maserati?

Als je een serieuze hobbyist bent die topkwaliteit voor een redelijke prijs wil hebben, die allang gezien heeft dat je met maximaal 4 tot 6 lenzen echt zo'n beetje àlles aankan, dat je aan een P-TTL flitser genoeg hebt voor die enkele malen dat je extra gecontroleerd licht nodig hebt: stap gerust over, maar verwacht er niet teveel van - kan alleen maar tegenvallen.

PS: uiteraard werkt het zo bij mensen die (veel)geld uitgeven dat ze achteraf de uitgaaf verantwoorden door te wijzen op de (vermeende) verschillen om zo achteraf ook voor zichzelf géén naar gevoel over te houden. Ik maak me daar ook schuldig aan door aan mijn vrouw te vertellen hoe geweldig de K-5 wel niet is en hoeveel kostbare foto's ik al heb kunnen nemen die met de K20D onmogelijk waren geweest - de waarheid is dat de K20D ook al een geweldige camera was en dat het aantal "onmogelijke" shots niet eens zo heel groot is.

Tis ook een kwestie van budget, I guess. Ik ben zeer tevreden met een body investering van ca. €400 eens in de twee, drie jaar (end-of-life model ca.€700 sweetspot en verkoop oude body €250-€300) maar als je jaarlijks een paar duizend euro kan stukslaan dan zou je met wat beter plannen en nadenken niet eens bij Pentax moeten zitten of het zou de 645D moeten zijn.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #142 Gepost op: 11 september 2012, 13:06:32 »
sterker .. ik heb al een bod uitgebracht op zijn spullen :)

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #141 Gepost op: 11 september 2012, 12:59:25 »
Ik heb net even in de rubriek "Te koop aangeboden" gekeken, maar zie nog niets staan........ :-[ :-[

Waar blijven alle overstappers?  :evil: :evil: :D :D

Toch echt net een advertentie geplaatst  :D

Had overigens al overstap plannen ruim voordat deze release kwam.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #140 Gepost op: 11 september 2012, 12:46:40 »
Ik heb net even in de rubriek "Te koop aangeboden" gekeken, maar zie nog niets staan........ :-[ :-[

Waar blijven alle overstappers?  :evil: :evil: :D :D

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #139 Gepost op: 11 september 2012, 12:30:33 »
Even samenvattend voor mijzelf (en ik denk ook voor veel leden hier):
- Behoefte aan een FF heb ik nog niet.
- Behoefte aan een keuze uit 10.000 lenzen, waarvan het gros toch boven het prijskaartje ligt wat ik aan een lens uit wil geven heb ik ook nog niet.
- Mooie foto's kun je ook met een compact camera van de Aldi of Lidl maken.
- Vooralsnog heb ik alles wat ik wens bij Pentax kunnen vinden.

Met andere woorden: waarom zou ik überhaupt overstappen, veel geld door de WC spoelen en weer met ander merk opnieuw beginnen om dan tot de conclusie te komen dat ik daar wellicht ook wel weer wat mis, dan wel de kwaliteit van mijn foto's er niet echt beter op wordt..........
Dan wel naast mijn Pentax een Canon of Nikon kopen en dan weer nieuwe spullen kopen die ik niet over en weer kan gebruiken........
Ik kan er geen zinnig antwoord op bedenken waarom ik dit zou moeten overwegen, laat staan doen.
Maar ja, wie ben ik hè  ;).

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #138 Gepost op: 11 september 2012, 12:26:34 »
Naja, wellicht dat er een FA* 300 F2.8 of een FA* 400 F5.6 vrijkomt  :evil:

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #137 Gepost op: 11 september 2012, 12:20:49 »
Ik denk dat ik deze ronde uitzit ( ik zit nog niet zo lang te wachten als dat jullie dat doen )  ...  Ik ben ervan
overtuigt dat Pentax mee wil blijven doen ..  Dus die FF gaat er echt wel komen ..    :evil:
Ik ga mijn spaarcenten voorlopig maar gebruiken voor de goed gevulde advertenties .... ( mist FF geschikt .. dat dan weer wel   ;C  )
Dat word een prijzenoorlog  :D

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #136 Gepost op: 11 september 2012, 12:14:35 »
Ik denk dat ik deze ronde uitzit ( ik zit nog niet zo lang te wachten als dat jullie dat doen )  ...  Ik ben ervan
overtuigt dat Pentax mee wil blijven doen ..  Dus die FF gaat er echt wel komen ..    :evil:
Ik ga mijn spaarcenten voorlopig maar gebruiken voor de goed gevulde advertenties .... ( mist FF geschikt .. dat dan weer wel   ;C  )

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #135 Gepost op: 11 september 2012, 12:06:05 »

Spijtig.

Dat wordt in de komende maanden de meestgestelde vraag van Pentax eigenaars op de verschillende fora.

Verkopen doe ik niet maar een systeem ernaast is nu wel een serieuze optie (was ik al eerder aan het overwogen)
Pentax hou ik voor de landschaps- en macrofotografie, daarnaast wellicht een Canon of Nikon voor de AF en 1 van de betaalbaardere 400 teles (of 300 met TC) die je tenminste ook op de 2ehands markt kunt vinden. Eerst de tests van de K5II maar eens afwachten...

En dat heeft niets te maken met negativiteit maar alles met het aanbod, iedereen wil toch graag de beste tools voor z`n werk binnen het beschikbare budget? Als dat betekent dat ik bij een ander moet shoppen, so be it.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #134 Gepost op: 11 september 2012, 11:55:44 »
Ik begrijp even al die negatieve uitlatingen hier niet....... ??? ???

Het kan aan mij liggen, maar de volgende zaken zijn middels een "sneak preview" aangekondigd, dat wil zeggen dat er nog meer zaken komen anders noem je het geen "sneak preview".
De volgende zaken zijn zeker:
1- Pentax K-5 II
2- Pentax K-5 IIs
3- Pentax Q10
4- HD Pentax DA 560mm
5- SMC Pentax DA 18-270mm
6- HD Pentax DFA 645 90mm Macro
7- Pentax Q 15-45mm
8- Pentax K-Q adapter

De volgende zaken zijn eigenlijk al genoemd maar nog even door Pentax onder de pet gehouden:
9 - Pentax K3
10- Pentax K3s
11- Pentax 645D II
12- Nieuwe flitser (WR)
13- Nieuwe GPS module

Het kan aan mij liggen maar welk merk lanceert vandaag de dag überhaupt maar een fractie van dit aantal producten in één keer??
En dan lopen hier nog mensen te roepen dat er weinig vooruitgang zit in het merk Pentax???
Sorry hoor, maar vind gezien bovenstaande lijst dat eigenlijk aleen maar stemmingmakerij.

Ik zou zeggen: stap zo snel mogelijk over naar Canon of Nikon als je daar gelukkiger van wordt. Liever vandaag dan morgen.
We zien graag de aanbiedingen op de marktplaats verschijnen. Ik neem aan dat er genoeg kopers zijn die nog wel in Pentax blijven geloven.
Ik wel in ieder geval!!

Wanneer kan ik gaan bieden op jullie tweedehands Pentax rotzooi?  :evil: :evil:
« Laatst bewerkt op: 11 september 2012, 11:59:04 door Edzo »

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #133 Gepost op: 11 september 2012, 11:54:50 »
Ik wens iedereen die wil overstappen veel plezier. De andere merken hebben ook heus hun problemen. Ik hou het lekker bij Pentax. Het is en blijft het merk dat me het beste past en werkt.

Oh en laten we elkaar nou geen mietje noemen maar hoeveel ga je er nu op vooruit als je een K5 inruilt op iets van de andere merken.....

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline wigelii

• Full Member
  • *
« Reactie #132 Gepost op: 11 september 2012, 11:47:49 »
Met de K5II als 'new flagship' ... <sigh>

Deze maand maar eens kijken wat mijn PENTAX gear 2e hands nog waard is :(

Spijtig.