Auteur Topic: Sigma 70-300 DG APO AF vs Tair 3 300 mm  (gelezen 1785 keer)

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Sigma 70-300 DG APO AF vs Tair 3 300 mm
« Reactie #8 Gepost op: 30 augustus 2012, 23:00:31 »
Ik heb een vivitar 300 mm en dat is een manuele lens, ik heb er geen problemen mee, mis de AF nauwelijks.

Met vriendelijke groet,
Albert

Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 30 augustus 2012, 23:00:31 »

Belgske

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 30 augustus 2012, 22:27:05 »
Ik kan dus best de Tair nemen? Twijfel een beetje ivm de prijs, de zoom is de helft goedkoper en heeft idd AF (alhoewel AF niet altijd even goed focust op een 300mm blijkbaar)

RonHendriks

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 30 augustus 2012, 19:31:27 »
Is de Tair deze: http://www.pentaxforums.com/userreviews/tair-3s-300mm-f4-5-fotosnaiper-12-ensemble.html (zonder de pistoolgrip)

Dat lijkt me een heel goede lens, er zit alleen 1 maar aan: hij heeft geen AF, je moet dus manueel focussen. Wellicht een beetje lastig bij jouw genoemde onderwerp.
In principe is de beeldkwaliteit van een prime altijd beter dan een zoom, zeker in deze prijsklasse. Je zult echter merken dat je eerst moet wennen aan de focale lengte, 300mm uit de hand vereist enige oefening.

De tamron was mijn eerste tele, hij is niet slecht (zeker niet voor het geld) maar heeft een paar onhebbelijkheden. Grijs weer icm met een beetje tegenlicht levert gegarandeerd purple fringing op bij de lagere diafragmawaardes. En F5.6 in die omstandigheden is al niet echt je van het voor de sluitertijd.

Die is wel heel mooi, maar de bizons heb ik nog niet in de Peel zien lopen :D

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 30 augustus 2012, 19:22:47 »
Op MP staat er een:
http://link.marktplaats.nl/590418599

:afro:

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #4 Gepost op: 30 augustus 2012, 18:25:19 »
Ik ben `m nog niet tegengekomen, anders had ik `m wel gehad  ;)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2012, 18:13:08 »
Is de Tair deze: http://www.pentaxforums.com/userreviews/tair-3s-300mm-f4-5-fotosnaiper-12-ensemble.html (zonder de pistoolgrip)

Dat lijkt me een heel goede lens, er zit alleen 1 maar aan: hij heeft geen AF, je moet dus manueel focussen. Wellicht een beetje lastig bij jouw genoemde onderwerp.
In principe is de beeldkwaliteit van een prime altijd beter dan een zoom, zeker in deze prijsklasse. Je zult echter merken dat je eerst moet wennen aan de focale lengte, 300mm uit de hand vereist enige oefening.

De tamron was mijn eerste tele, hij is niet slecht (zeker niet voor het geld) maar heeft een paar onhebbelijkheden. Grijs weer icm met een beetje tegenlicht levert gegarandeerd purple fringing op bij de lagere diafragmawaardes. En F5.6 in die omstandigheden is al niet echt je van het voor de sluitertijd.

Wauw zeg, wat een foto's produceeert die Tair......
Is die nog eenvoudig te verkrijgen?

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2012, 17:58:30 »

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Belgske

• Gast
Sigma 70-300 DG APO AF vs Tair 3 300 mm
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2012, 16:49:50 »
Hallo,

Dit is eigenlijk een prime vs zoomlens debat, maar ik heb het maar bij de zoomlenzen geplaatst.

Ik twijfel welke van de twee voor mij het meest geschikt zijn.

Naar prijs toe is de prime exact 2x zo duur als de zoomlens.

Momenteel heb ik een 18-55 en 55-200 zoomlens op een Kr

Lens zou gebruikt worden om honden van ver te fotograferen, op theatervoorstelling, bokswedstrijd, etc.

Nadeel van de prime is dat je niet snel ff ook van dichterbij kunt fotograferen, voordeel is dat het een goede aanvulling is op mijn 55-200 die ik specifiek kan gebruiken op plaatsen waar de hele zware zoom niet nodig is.

Wat is jullie ervaring met beide lenzen? Ik kan de sigma overigens voor de helft van de prijs verkrijgen van de Tair.