Auteur Topic: Opvolging K-5 (geruchten)  (gelezen 3456 keer)

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
Re: Opvolging K-5 (geruchten)
« Reactie #21 Gepost op: 25 augustus 2012, 17:07:59 »
GPS en dual SD zou ideaal zijn wat mij betreft, aan de andere kant, hoe vaak gebruik je GPS écht. Voor de rest hoop ik gewoon op een wat snellere processor en betere LV, verder heb ik weinig te wensen (buiten het geld om hem te betalen om).

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #21 Gepost op: 25 augustus 2012, 17:07:59 »

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #20 Gepost op: 23 augustus 2012, 23:52:50 »
Ik gebruik gewoon een GPS trekker. Foto's en data aan elkaar knopen duurt echt 1 minuutje....

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Serpiente

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 23 augustus 2012, 23:13:42 »
Let wel dat GPS erg leuk is voor je batterij...........
Dat slurpt lekker een eind weg. Een losse module met eigen voeding is wat dat betreft zo gek nog niet.
Daar heb je wel weer gelijk in.. Inbouwen in grips, flitsers of gewoon een losse module zou dan beter zijn. Of de module moet klein genoeg zijn, zodat de opklapflits gewoon werkt (voor draadloos flitsen).

densch

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 23 augustus 2012, 20:47:06 »
ik wil GPS ..

Heb jij nog geen tom tom.  :D :D :D

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #17 Gepost op: 23 augustus 2012, 18:47:32 »
Dat slurpt lekker een eind weg. Een losse module met eigen voeding is wat dat betreft zo gek nog niet.
Ook wifi en gps al die draadloze troep in maganesium body, lukt dat wel?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #16 Gepost op: 23 augustus 2012, 17:38:04 »

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #15 Gepost op: 23 augustus 2012, 17:23:37 »
Ik heb nu vaak missers, omdat ik wel goed richt maar de camera het niet begrijpt. Uiteindelijk zitten er wel genoeg goede tussen, maar soms baal ik.

Zo herkenbaar   8)

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Serpiente

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 23 augustus 2012, 16:59:19 »
SD-kaartjes zijn best wel robuust.. Goede SD-kaartjes zijn ook waterbestendig. Een dual SD-slot is wel lekker. Dan hoef je in het veld niet te wisselen. Dan wissel je gewoon wanneer het je uitkomt.
Met kleinere AF-punten bedoelde ik dat ze wat nauwkeuriger op een bepaald detail ingesteld kunnen worden zoals bijvoorbeeld een oog van een klein dier. Ik heb nu vaak missers, omdat ik wel goed richt maar de camera het niet begrijpt. Uiteindelijk zitten er wel genoeg goede tussen, maar soms baal ik.
Ingebouwde GPS (die het direct in het bestand wegschrijft) is wel lekker voor op reis/natuur. Dan hoef ik mijn flitsschoen niet op te offeren. Ook kan ik mijn waarnemingen meteen doorgeven op waarneming.nl e.d.. WIFI is wel overbodig voor mij.

Ik verwacht weinig verrassingen deze generatie. De Fuji sensor waar ze het over hebben presteert goed, maar is het een grote stap ten opzichte van de huidige? Misschien heeft het voordelen met Liveview?

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #13 Gepost op: 23 augustus 2012, 11:55:05 »
ik wil GPS .. 

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

jjw

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 23 augustus 2012, 10:11:15 »
+1
Maar dual SD kaart vind ik dan weer onzin  ;) Kaarten zijn groot tegenwoordig, in de grip of in de pocket een extra kaart.
GPS, draadloos en een scherpe prijs dat is wat ik nog meer zou willen.

Met vriendelijke groet,
Albert

Dual SD is o.a. fijn op vakantie, heb je gelijk een backup. Een kaartje bewaar je in je fototas, de andere in je portemonnee. Wordt een vd twee gestolen heb je je foto's nog :)
Misschien dat je ook sneller je foto's weg kan schrijven met twee SD slots door een burst van bijvoorbeeld 20 foto's weg te schrijven op 2 verschillende kaarten, dan moet de processor dus wel snel genoeg zijn.

Ik zit niet echt op een nieuwe APS-C te wachten omdat ik denk dat er weinig zal verbeteren en bijvoorbeeld er ruisprestaties misschien zelfs achteruit gaan bij meer megapixels. Ik verwacht in ieder geval een betere en snellere AF zonder back/front-focus problemen, ik hoop op meer focuspunten maar denk dat het er nog steeds 11 zullen zijn, dit is blijkbaar nogal heilig bij Pentax. Ik gok op ergens rond de 24 megapixel. Een wat grotere body dan de K5. Full HD video met manual control en met stereo-audio en microfooningang, ik hoop op manual audio-control maar verwacht het niet. 720P tot 60 FPS voor slowmo zal er waarschijnlijk wel in zitten. Uiteraard 100% viewfinder. Misschien een kantel-schermpje zoals in de nieuwe X5 maar ik hoop het niet, ik vind die dingen spuuglelijk, heb nog nooit een mooie uitvoering gezien. Dual SD is te hopen maar verwacht ik niet. Verwacht wel hdmi-out. Nou...wat is er nog over...dat is het wel zo'n beetje denk ik.

Allemaal niet zo schokkend denk ik en zeker niet zo'n grote stap qua prestaties als van K7 naar K5. Een echte klapper zou moeten komen van een fullframe camera, maar die verwacht ik niet. Wellicht wel wat prototypes van een aantal leuke lenzen die al op de roadmap stonden :) ben zelf erg benieuwd naar de limited-style zoomlens.
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2012, 10:17:26 door jjw »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 22 augustus 2012, 23:32:29 »
twee processors maken het geheel meteen complexer, waarom niet gewoon een snellere processor er in?

misschien er daar twee van ;)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:52:56 »
Tsja ik hoop op twee van die leuke PRIME M processoren om het beestje eens wat power te geven.

twee processors maken het geheel meteen complexer, waarom niet gewoon een snellere processor er in?
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2012, 21:55:44 »
Tsja ik hoop op twee van die leuke PRIME M processoren om het beestje eens wat power te geven.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2012, 21:55:37 »
Ik denk dat we te laat zijn om al onze wensen nog verhoord te krijgen  8)
Ik neem aan dat de camera zo ondertussen al geproduceerd gaat worden, dan wel de eerste al van de band af zijn gerold?

Offline kobus

• Pentaxian
  • **
    • rdkfoto
« Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2012, 21:50:01 »
Persoonlijk prefereer ik een snellere AF ivm sportopname's.........
Als die er niet is wacht ook ik nog een generatie.
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #6 Gepost op: 22 augustus 2012, 21:19:07 »
+1
Maar dual SD kaart vind ik dan weer onzin  ;) Kaarten zijn groot tegenwoordig, in de grip of in de pocket een extra kaart.

Met vriendelijke groet,
Albert
Dual SD kaart is daar voor de zekerheid en het zal mooi wezen als je 1 kaartje voor RAW en de andere voor JPEG of film kan gebruiken om maar iets te noemen.
GPS en draadloos is iets waar ik weer niks in ziet, zijn allemaal dingen wat ik niet gebruik en alleen maar kapot kan gaan ;)
Daarnaast zijn dit dingen die ze in als uitbreiding kunnen toevoegen een SD kaar toevoegen gaat moeilijker ;)

Hoewel ik wel voor ben voor een bluetooth flits systeem!  :)

scherpe prijs zal mijn een rot zorg wezen, ik vindt dat ze best wel eens hoger mogen mikken nu dat ze de K30 hebben.
Iets zals de Canon 7D of de Nikon D300 toen ze net uit kwamen zo soort camera, puntje van de zalm aps-c camera.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2012, 21:14:22 »
En een externe mic ingang Stefan?  :evil:
valt toch onder "meer aanslutingen"  ;)
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2012, 21:09:28 »
En een externe mic ingang Stefan?  :evil:
Verliefd op de K-1

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2012, 20:54:56 »
Citaat
Denk dat we moeten denken aan K30 met meer RAM geheugen, misschien snellere processor, meer aansluiteningen, meer knoppen, magenesium body en misscien wel dual SD kaart.

+1

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2012, 20:13:10 »
kleinere AF punten?
onzin als je het mij vraagt, zal wel gewoon hetzelfde systeem in zitten als bij de K30 maar inderdaad de K30 heeft betere liveview dus dat zullen we zeker te weten wel zien =]

Denk dat we moeten denken aan K30 met meer RAM geheugen, misschien snellere processor, meer aansluiteningen, meer knoppen, magenesium body en misscien wel dual SD kaart.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Serpiente

• Gast
Opvolging K-5 (geruchten)
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2012, 12:30:01 »
Met de Photokina voor de deur begint het langzaam aan te zwellen. De K-5 is toch alweer 2 jaar oud. Dat is in het digitale tijdperk alweer een eeuwigheid. Op het internationale forum is alweer wat opgedoken.

zie:
http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-news-rumors/196401-k-5-successor-updates.html

Ik ben nog tevreden met mijn K-5. Kleinere AF-punten en betere live-view zou wel prettig zijn. Verder loop ik niet tegen beperkingen aan. Ik sla dan ook nog minstens een generatie over.