Auteur Topic: Pentax X-5  (gelezen 6231 keer)

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Pentax X-5
« Reactie #20 Gepost op: 21 augustus 2012, 21:07:50 »
Toch denk ik dat hier wel markt voor is. Ga maar eens naar bijv. een dierentuin en let eens op hoeveel bridgecameragebruikers er zijn. Laatst voor mijn broer ook een bridge aangeschaft. Hij wilde toch een stevige body, geen compactje, maar had absoluut geen behoefte aan losse lenzen. Nog even geprobeerd met de K7 maar dat werd 'm niet, juist vanwege de losse lenzen. Als zo'n X-5 er al was zou dat een serieuze kanshebber zijn geweest.
Wellicht is het een goede camera voor een tussenfase, voor mij ging het ook via de compact via de bridge naar de spiegelreflex, je verlegt telkens de grenzen en eisen en met de kennis van de compactcamera zou ik ook wellicht zijn blijven hangen in de groene-knop-stand, maar nu dus niet.

Maar zoals altijd zal de tijd het ook hier leren. Ik ben benieuwd. Wel lef van Pentax om ook in dit segment weer iets neer te zetten.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #20 Gepost op: 21 augustus 2012, 21:07:50 »

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #19 Gepost op: 21 augustus 2012, 19:57:51 »
Leuke camera in het zilver. Doet me erg denken aan mijn vader zijn oude MZ-5n

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #18 Gepost op: 21 augustus 2012, 19:55:28 »
En ook in 't zilver...

Die ziet er al een stuk aannemelijker uit dan die eerste foto's!
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #17 Gepost op: 21 augustus 2012, 19:52:33 »
Heb jaren met een geweldige Kodak bridge foto's gemaakt. Werkte erg lekker. Op een gegeven moment vond ik de instelmogelijkheden te beperkt en ben voor de K-m gegaan. Soms zou het echter best makkelijk zijn een bridge.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #16 Gepost op: 21 augustus 2012, 19:46:53 »
Ik denk ook zeker niet dat zo'n bridge ongeschikt is, alleen de het idee dat bij veel mensen lijkt te leven is dat ze als vanzelf betere foto's kunnen maken met een DSLR. Het is af en toe wel een lichte ergernis om de zoveelste voorbij te zien komen op de groene stand en met de flister uitgeklapt ;) Ik heb mensen betere foto's zien maken met een point&shoot door een beetje te spelen met belichtingscompensatie en de juiste scene-modes, mensen die dus wel enigszins wisten waar ze mee bezig waren, die bestaan gelukkig ook.

+1
Je zou dan denken dat ze wel een setje lenzen hebben en om die reden een DSLR hebben, maar ook dat zie je dan vreemd genoeg niet.

jjw

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 21 augustus 2012, 16:33:14 »
Ik denk ook zeker niet dat zo'n bridge ongeschikt is, alleen de het idee dat bij veel mensen lijkt te leven is dat ze als vanzelf betere foto's kunnen maken met een DSLR. Het is af en toe wel een lichte ergernis om de zoveelste voorbij te zien komen op de groene stand en met de flister uitgeklapt ;) Ik heb mensen betere foto's zien maken met een point&shoot door een beetje te spelen met belichtingscompensatie en de juiste scene-modes, mensen die dus wel enigszins wisten waar ze mee bezig waren, die bestaan gelukkig ook.

Offline DeKevin

• Full Member
  • *
  • Ik bekijk alles objectief.
« Reactie #14 Gepost op: 21 augustus 2012, 16:30:31 »
En ook in 't zilver...

K-5 | DA 15 | DA 40
Olympus OM-D E-M10 | SY 7.5 Fish | P 20 1.7 II | O 45 1.8 | P 14-42 II | O 75-300 II

RonHendriks

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 21 augustus 2012, 16:21:20 »
Vraag me dan wel af hoeveel markt er nog is voor dit soort bridge-camera's. Op vakantie ben ik er geen een tegen gekomen, daarintegen wel veel mensen met een instap-DSLR. Al zouden die waarschijnlijk net zulke goede of betere foto's maken met een bridge of point&shoot. Ben welgeteld één iemand met een Pentax Q tegen gekomen en een stuk of 2 mensen met een Pentax (K20 of ouder). De rest was allemaal Nikon of (vooral) Canon. Vooral de budget-DSLRs lijken toch erg populair te zijn, als je die voor dezelfde prijs of goedkoper kan krijgen dan zo'n bridge dan is voor velen de keuze blijkbaar snel gemaakt. Qua afmetingen scheelt het nauwelijks.

Tsja, als je kijkt naar de Fuji X-S1 dan is die in prijs en gewicht behoorlijk aan de maat. Echter ook best wel een goeie camera als je er van houdt om wat verschillende zaken (ook in de verte) op de kiek te zetten.

Offline DeKevin

• Full Member
  • *
  • Ik bekijk alles objectief.
« Reactie #12 Gepost op: 21 augustus 2012, 16:18:59 »
Ik vind dit een heel gek bericht, dacht dat Pentax geen compactjes meer ging maken?
De body is nagenoeg een kopie van de K-5. Als je de naam dan ziet van het ding, refereert het hard naar die dslr...
Dan zou men wat imagequality betreft, veel mogen verwachten, niet? Persoonlijk denk ik dat dit een antwoord is op de recente Fuji- en Sony-bridges.
Maar mijn eerste indruk is: dit kan toch niet serieus zijn?
Voorts ziet het er wel "echt" uit. Ik ben zeer benieuwd naar verdere specs moest dit waar zijn en vooral wat Pentax nog zal brengen.
Op dit moment staan er plots zelfs veel Pentaxobjectieven sterk afgeprijsd bij m'n plaatselijke fotozaak...Photokina? :-\
K-5 | DA 15 | DA 40
Olympus OM-D E-M10 | SY 7.5 Fish | P 20 1.7 II | O 45 1.8 | P 14-42 II | O 75-300 II

jjw

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 21 augustus 2012, 16:16:12 »
Dit lijkt toch echt gewoon een K-5 body te zijn.
Photoshop? Of slimme recycling van Pentax om de kosten te drukken.

Vraag me dan wel af hoeveel markt er nog is voor dit soort bridge-camera's. Op vakantie ben ik er geen een tegen gekomen, daarintegen wel veel mensen met een instap-DSLR. Al zouden die waarschijnlijk net zulke goede of betere foto's maken met een bridge of point&shoot. Ben welgeteld één iemand met een Pentax Q tegen gekomen en een stuk of 2 mensen met een Pentax (K20 of ouder). De rest was allemaal Nikon of (vooral) Canon. Vooral de budget-DSLRs lijken toch erg populair te zijn, als je die voor dezelfde prijs of goedkoper kan krijgen dan zo'n bridge dan is voor velen de keuze blijkbaar snel gemaakt. Qua afmetingen scheelt het nauwelijks.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 21 augustus 2012, 15:52:12 »
En wat zou je van de zoeker mogen verwachten, een optische of een electronische, die laatste zijn doorgaans niet best. De viewfinder ziet er erg klein uit. Vraag me af hoe bruikbaar 'ie is, en wat het nut nog is met zo'n groot kantelbaar scherm. Beetje dubbelop. Wel een mooie body voor een camera in dit segment.

Groeten,
J@@P

Tsja er zijn mensen die dit toch fantastisch vinden om mee op vakantie te gaan. Ben benieuwd naar de batterij. Een grote accu zoals in de K-30 zou kunnen, of een klein accuutje uit die optio's of toch op eneloops?

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #9 Gepost op: 21 augustus 2012, 15:30:50 »
En wat zou je van de zoeker mogen verwachten, een optische of een electronische, die laatste zijn doorgaans niet best. De viewfinder ziet er erg klein uit. Vraag me af hoe bruikbaar 'ie is, en wat het nut nog is met zo'n groot kantelbaar scherm. Beetje dubbelop. Wel een mooie body voor een camera in dit segment.

Groeten,
J@@P

Serpiente

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2012, 15:21:24 »
Aan de lens te zien zit er gewoon een kleine sensor in..

RonHendriks

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 21 augustus 2012, 14:48:07 »
Ben benieuwd, ziet er uit als een K-5, maar hoe die aanvcoelt is een goede vraag. Kleine sensor, maar hoe klein is de volgende vraag. Misschien dezelfde sensor als in de Q?

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #6 Gepost op: 21 augustus 2012, 14:39:24 »
Ben ook benieuwd naar de prijs.
Zo kan de productielijn van de K5 weer worden "hergebruikt" ;). Het is op eerste gezicht de body van een K5 zonder K-bajonet en met schermpje op achterzijde.
Ben erg benieuwd naar de opvolger van de K5 dan........

Offline egbert

• Pentaxian
  • **
  • Pentax waarheen :(
« Reactie #5 Gepost op: 21 augustus 2012, 14:26:37 »
budget  ::)spiegelreflex of bridge?

zag op http://www.pentaxforum.com
een nieuw stuk: emerging technology for mirrorless @ dslr camera"s.

ook een voorbode van 1 of meer nieuwe pentaxen?
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2012, 14:43:53 door egbert »
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #4 Gepost op: 21 augustus 2012, 14:03:30 »
Dat schermpje.... Het is meestal zo dat we onderdelen van Pentax over de hele linie uitgesmeerd zien worden. Misschien de opvolger van de K5 ook zo'n ding....?

Offline kultfunk

• Pentaxian
  • **
    • pics by Kultfunk
« Reactie #3 Gepost op: 21 augustus 2012, 12:40:31 »
"point & zoom" dan maar? of toch liever 'ultra shoot' :)

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #2 Gepost op: 21 augustus 2012, 12:37:10 »
Niet verkeerd! Nu de prestaties nog afwachten. Maar Ultra Zoom en Point and Shoot klinkt wel een beetje tegenstrijdig.

Groeten,
J@@P

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
Pentax X-5
« Reactie #1 Gepost op: 21 augustus 2012, 12:22:20 »
Het eerste lekje....
16 Megapixel, 26x Ultra-Zoom Point and Shoot.

http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-news-rumors/196409-pentax-x-5-a.html

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8