Auteur Topic: Jennifer en cristiaan  (gelezen 925 keer)

RonHendriks

• Gast
Re:Jennifer en cristiaan
« Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2012, 20:46:07 »
Ik had er een deel van gezien, maar zeker een geslaagde serie.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2012, 20:46:07 »

jjw

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2012, 20:37:05 »
Leuk gedaan :)
Ik vind foto 1 en 4 de origineelste. 4 heeft inderdaad een wat hoger reportage gehalte, maar dat maakt de foto voor mijn gevoel 'echter'. De rest is allemaal geposeerd. Het zijn juist deze 'echte' foto's die misschien nog wel het interessantste zijn uiteindelijk, die vertellen namelijk echt het verhaal van de dag. Daar zullen er tussen die 900 vast meer van tussen zitten.

Ik ben bang dat veel bruidsparen en niet fotografiekenners het geweldig vinden, al die filters met zwart/wit + één ding in kleur of het verf-effect in foto 5, maar persoonlijk zou ik er ver van weg blijven. Goede foto's hebben het naar mijn mening niet nodig. Past het bij jouw stijl van fotograferen en vind je het zelf ook mooi? Vooral doen dan. Als het eigenlijk alleen op verzoek is of om een gimmick toe te voegen, dan moet je daar misschien boven staan en nee zeggen. Ik denk dat alle foto's hier onder zonder (zware) bewerking het sterkst zijn. Alleen bij één vind ik het nog wel iets toevoegen (zwart/wit als in 4 reken ik dan niet als bewerking).

Als je slechts bij een paar foto's een extremere bewerking toe hebt gevoegd (stuk of 10-15 van de 900?), kun je misschien afwegen om het gewoon helemaal niet te doen, voegt het echt iets toe of doet het afbreuk aan het totaal? Ik denk persoonlijk dat de meeste zwaardere bewerkingen ondertussen zo afgezaagd zijn dat er weinig originaliteit meer mee te behalen is en dat het door de mindere fotografen eerder gebruikt wordt om een gebrek aan échte originaliteit te verbloemen. Heb jij vast niet nodig  ;)

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2012, 20:25:03 »
1. Heel erg apart, niet in de 1e plaats vanwege het zw/w met kleuraccenten maar de situatie/momentopname is erg mooi en apart.
2. Een wat gewone geposeerde foto waarbij hij er goed op staat en zij wat moeilijk, jammer van de drukke achtergrond links.
3. Mooi! Niet origineel want dat heb ik vaker gezien, ook zw/w met gekleurde ringen, maar desondanks mooi voor in het fotoboek!
4. Leuke foto, hoog reportagegehalte.
5. Als het bij 1, maximaal 2 foto's blijft in het fotoboek met dit schilderachtig effect blijft het wel zeer verrassend en origineel. Deze foto/bewerking is imo zeer goed gelukt.
Mijn favoriet is foto 1.
Zo'n bruidsreportage was zeker weer zeer inspannend na zovele jaren.
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Jennifer en cristiaan
« Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2012, 01:09:00 »
Sinds jaren weer eens een bruidsreportage gemaakt.
Er stonder er al een paar op facebook, maar ik ben vergeten ze op dit forum te zetten.
Het probleem bij een bruidsreportage is, proberen origineel te blijven, terwijl het ritueel vrijwel altijd en overal het zelfde is.
Foto's zijn gemaakt met de K5 en voornamelijk de 16-50 .
Daarnaast was er volle zon (echt waar) In totaal heb ik zo'n 900 foto's geschoten.
De meeste uiteraard standaard verwerkt van RAW naar Jpeg en enkelen, zoals deze vijf, heb ik wat bewerkt. Foto 2 is bewerking à la fuji velvia (60%)
Cire
foto 1:

foto2:

foto3:

foto 4:

foto 5:
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2012, 11:11:51 door andre-mz5 »
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl