Auteur Topic: K5 probleem bij bekijken foto's  (gelezen 1858 keer)

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
  • i shoot raw.
    • mijn website
Re:K5 probleem bij bekijken foto's
« Reactie #8 Gepost op: 14 juli 2012, 10:21:43 »
stomme vragen bestaan niet ,ben blij dat je de oorzaak gevonden heb.
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 14 juli 2012, 10:21:43 »

Offline wigelii

• Full Member
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 14 juli 2012, 00:54:22 »
ik denk dat ik het gevonden heb
ik durf het bijna niet zeggen  :schaam:
ik denk dat ik zonder het te beseffen soms lichtjes de ontspanknop op de grip indruk (die stond nog op zonder dat ik het wist).
Ik zal volgende keer wat beter kijken voor ik nog eens een stomme vraag stel.

Offline amiganut

• Full Member
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2012, 09:59:36 »
Het SD kaartje zou ik niet zo snel als probleem willen gaan zien. Tenzij je problemen hebt met het uitlezen van de kaart.

Goedkoper en minstens zo goed alternatief voor sandisk is in mijn ogen deze 16GB Samsung of deze 32GB samsung. Deze laatste heb ik nu zelf enkele maanden en ben er zeer tevreden over. Het kaartje daarvoor was een AData waarvan de behuizing uit elkaar viel. Prestaties van het AData kaartje waren overigens prima.

Maar nogmaals, het SD kaartje zou ik niet zo snel problemen bij gaan zoeken, tenzij de foto's bij het archiveren onleesbaar zijn. Maar in dat geval zou je ook al problemen moeten hebben met het nemen van foto's of direct bij het aanzetten van de camera.

JohnnieS

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2012, 00:35:01 »
Bij het reviewen van foto's op het scherm van de camera wordt het scherm zwart, dan weer zie ik het menu dan zie ik weer even een foto maar een fractie van een seconde later valt het scherm weer uit.
soms blijft het scherm enkele seconden zwart en op om het even welke knop ik druk er gebeurt niets. Ik kan wel blijven foto's nemen die  hji dan braafjes even toont.
enkele minuten later gedraagt de camera zich weer normaal. Het heeft niets te maken met het wegschrijven want ik heb telkens gewacht tot het lichtje uit was.
Ik heb er gisteren de ganse namiddag last van gehad. Ik nam toen enkele honderden foto's in Raw op een Lexar Pro 16GB SD kaart.

Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn?

:D :D :D
Waarschijnlijk moet je het het toch gaan zoeken bij het geheugenkaartje,
Probeer maar eens een Sandisk 16 GB SDHC Card  ;)

newmikey2

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2012, 22:52:44 »
Bij het reviewen van foto's op het scherm van de camera wordt het scherm zwart, dan weer zie ik het menu dan zie ik weer even een foto maar een fractie van een seconde later valt het scherm weer uit.
soms blijft het scherm enkele seconden zwart en op om het even welke knop ik druk er gebeurt niets. Ik kan wel blijven foto's nemen die  hji dan braafjes even toont.
enkele minuten later gedraagt de camera zich weer normaal. Het heeft niets te maken met het wegschrijven want ik heb telkens gewacht tot het lichtje uit was.
Ik heb er gisteren de ganse namiddag last van gehad. Ik nam toen enkele honderden foto's in Raw op een Lexar Pro 16GB SD kaart.

Wat voor lens zit erop? Het lijkt verdacht veel op de symptomen die ik had op de K100D-S/K20D met de Sigma 24-135mm/f2.8-4.5 erop. Bleek aan de chip van de lens te liggen. Zonder lens gedroeg de camera zich voorbeeldig, met andere lenen ook. Sigma opgestuurd en laten rechippen en het probleem was over.

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2012, 21:39:23 »
Bij mijn K-m is dit de sluiterknop die wel eens blijft hangen. Door het vele gebruik drukt deze wel eens wat scheef weg waardoor deze dan vast zit in de halve stand. Dan werkt de rest dus ook niet en kun je het scherm niet zien. Deze blijft zwart. Zodra de knop weer losspringt werkt hij weer naar behoren

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline amiganut

• Full Member
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2012, 21:35:04 »
Is het niet dat er ergens een knopje blijft "hangen"? Kan ook zijn dat een knopje niet fysiek blijft hangen maar softwarematig. Makkelijkste methode om beide uit te sluiten is om de accu te verwijderen en dan de aan/uit schakelaar op aan te zetten. Vervolgens, terwijl er nog steeds geen accu in de camera zit en de camera op aan staat, alle knopjes een paar keer bedienen. Heb je knopjes die wat zwaarder, of vreemder, gaan dan de rest heb je daarmee direct de boosdoener te pakken. Eenmaal alle knopjes een paar keer bediend te hebben zou 99% van de restenergie uit de camera moeten zijn, genoeg om een softwarematig "vast zittende" knop weer terug te zetten.

Dit eenmaal gedaan kun je in ieder geval 2 dingen voor 90% uitsluiten.

Offline wigelii

• Full Member
  • *
K5 probleem bij bekijken foto's
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2012, 21:20:34 »
soms blijft het scherm enkele seconden zwart en op om het even welke knop ik druk er gebeurt niets. Ik kan wel blijven foto's nemen die  hji dan braafjes even toont.