Auteur Topic: WR  (gelezen 2552 keer)

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:WR
« Reactie #11 Gepost op: 14 mei 2012, 00:18:31 »
Ieder z`n ding maar ik maak er wel degelijk gebruik van:

Yes, it`s weatherproof!
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2012, 00:22:03 door C20v »

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 14 mei 2012, 00:18:31 »

Offline Boebels

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
    • K9meetsK5
« Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2012, 22:35:45 »
Voor mij was het ook een punt van overweging aangezien ik met grote regelmaat op het strand te vinden ben.
Plus het feit dat het hier (aan de kust) eigenlijk altijd waait en het zand behoorlijk stuift.

Ook ga ik ook weleens kanoën met mn kinderen en hond, dit kan ook voor natte situaties zorgen aangezien hond graag het water in springt ....en hij heeft lang haar ;) ...dus....dat moet eruit geschud worden  als je weer in de kano gehezen bent en voor het vrouwtje (die met die camera om dr nek) zit :rofl2:

Ik zo het dus erg op prijs stellen als er wat meer uitzoek zou zijn met  WR. Ik loop er nu al (heb mn K5 nog geen maand) tegenaan dat kitlens tóch wat bereik te kort schiet én een lichtgevoelige lens op mn verlanglijstje staat. Het liefst dus WR.

Maar over het hele jaar genomen gaan we denk ik met zn allen eerder naar buitenmet camera als de zon schijnt dan als het regent..

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
« Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2012, 20:47:46 »
Tja, als ik in een sneeuw/regenbui kom wil ik toch gewoon kunnen doorschieten, zonder m'n camera op te hoeven bergen. In dat opzicht vind ik het wel heel handig.

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2012, 20:19:04 »
Het werkt ook heel erg goed tegen stof en dit goedje hangt overal in de lucht.

Afgelopen zomervakantie had ik het merendeel van de tijd een tamron 17-35mm (zonder afdichtingen) objectief op mijn camera zitten.
De hele vakantie lang hadden we prachtig weer en lenzen wisselen heb ik nauwelijks gedaan.
Toen ik de foto's opende op de pc waren de eerste 100 foto's stofvrij en bij alle foto's die daarna kwamen werden de stofjes steeds uitdrukkelijker en talrijker.
Aangezien ik de 17-35mm lens zeker 80% van de tijd op de camera had was de boosdoener snel aangewezen.
Om deze conclusie te versterken, na dit voorval had ik een AF-S 16-35 (met afdichtingen) gekocht en tot vandaag de dag heb ik geen last meer van stof op de sensor.

WR is dus zeer zinvol voor zowel stof als vocht.

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
« Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2012, 20:17:47 »
Ik vind dat toch wel licht gedacht Henk. Ik heb ook wel eens in een plotselinge stortbui gestaan en wat was ik blij dat ik mijn camera niet hoefde te verbergen. Hoe dan ook, de camera en WR lenzen zijn nu eenmaal extra beschermt en dat is toch een fijne gedachte!
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2012, 20:10:05 »
Stofdicht is inderdaad wel eens een voordeel...mee eens.

Maar van dat natte gras gaat geen enkele niet-WR camera of objectief kapot....je ligt er toch geen hele dag in

Henk

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2012, 20:09:17 »
Ikzelf zou het wel erg handig vinden. Ik ben vaak in het bos te vinden. Ik heb dus wel vaak dat ik net na een bui buiten ben. Ik loop dan overal tussendoor en stoot dus tegen bosjes en struiken aan. De camera wordt hier dan best nat van. Daarnaast zou ik het schoonmaken erg makkelijk vinden. Door het lopen komt er af en toe nog wel eens wat modder op de camera. Nu moet ik voorzichtig poetsen. Dan zou ik hem gewoon onder de kraan door kunnen halen. WR zou dus best handig zijn voor die omstandigheden. Al weet ik uit ervaring dat ook niet waterdichte camera's heel erg veel kunnen hebben. Echt vol in de regen zou ik niet doen denk ik. Ze kunnen het hebben maar het zou tegen al mijn gewoontes ingaan.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #4 Gepost op: 13 mei 2012, 20:08:34 »
Naast water is die ook stofdicht en daar heb je in sommige situaties wel degelijk profijt van.
Ook al ga je bij paar drupjes al naar binnen om te schuilen. Daarnaast voor macro lig je ook wel eens in nat gras en dan heb je er ook geen omkijken naar.

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 13 mei 2012, 20:07:29 »
midden op een open veld staat gaat dat toch lastig  ::)

Klopt...in de tas of onder de jas en huiswaarts met die hap  :)
En de Kx van Ceciel is ook vaak zat door een buitje gegaan...gaan ze niet meteen stuk van hoor

Offline GWBoes

• Senior Member
  • **
    • Flickr
« Reactie #2 Gepost op: 13 mei 2012, 20:06:19 »
Ik zou ook graag naar binnen gaan als het regent maar als je midden op een open veld staat gaat dat toch lastig  ::)

Mijn ist DL gaat bij zwaardere regen onder de jas/in de tas. en komt er niet meer uit totdat het nog maar licht druppelt. (sorry voor de edit Henk  ;) )
*ist DL | k-5 II | DA 15Limited; 18-55; 18-135; 60-250 | A 50f1.7; 28f2.8 | K 100f4 macro; 135f3.5 | Sigma 70-300; 10-20 | Industar 50/2

henkvanzuylen

• Gast
WR
« Reactie #1 Gepost op: 13 mei 2012, 20:01:47 »
Hoi,

ik zie hier heel vaak het WR als groot pluspunt genoemd worden.

Nou weet ik niet hoe het met jullie is...maar ik ga naar binnen als het gaat regenen!
Voor iemand die een foto móet maken voor de krant of een wedstrijd moet verslaan oké...maar als hobby fotograaf?

Dus voor 99.9% zie ik het voordeel niet zo :)

Henk