Wat is de Elf Fantasy Fair?
EFF, zoals we het ook wel noemen, is een tweedaags muziekfestival met (pagan of celtic) folk bands,
middeleeuwse bands, gothic bands; op een van de twee podia of als rondlopende act.
EFF is ook een evenement met heel veel shows: riddersteekspelen,
veldslagen, vuurshows, paardenshows, parades.
And EFF is een evenement waar je zelf deel kan nemen aan allerlei dans workshops (ierse dans,
balfolk dans of zelfs de Maori Haku dans); where you can join all kind of dance workshops (on Irish dance,
or balfolk dance or even the Maori Haku dance); of waar je kan luisteren naar lezingen over heraldiek,
romeins en grieks historisch koken, het maken van fantasy films; of waar je gewoon kan genieten van de beste verhalenvertellers.
Maar het mooiste van EFF is dat twee derde van de bezoekers zichzelf hebben getransformeerd in een orc,
een magier, een vampier, een elf, een manga comic held, of een combiantie van dit alles.
Denk aan het carnaval van Venetie, maar dan met nog creatievere en uitbundiger kostuums.
Elk jaar zijn er twee Elf Fantasy Fairs.
In april is er een EFF temidden van de sprookjesachtige natuur van het park van kasteel de Haar,
het grootste kasteel van Nederland, vlakbij Utrecht.
In september is er een EFF in de zeer bijzondere en magische kasteeltuinen van kasteel Arcen,
met rotspartijen, watervallen en een 17e eeuws Rosarium. Arcen is gelegen op de duits-nederlandse grens,
tussen Venlo en Mönchengladbach.
Deze foto's geven een impressie van de EFF 2012 in Haarzuilens.
Ik moet wel toegeven dat dit verreweg de rustigste EFF in jaren was!
Dit viel vooral te verwijten aan het regenachtige weer.
Veel meer foto's via
www.thoran-pictures.nlMeer informatie over EFF kunt je vinden op hun site's
http://haarzuilens.elffantasyfair.comhttp://arcen.elffantasyfair.com[1] Hot Hotter Hotst(?)
EFF 22-4-12 (78) by
Thoran Pictures, on Flickr
[2]
EFF 22-4-12 (29) by
[3]
EFF 22-4-12 (39) by
[4]
EFF 22-4-12 (49) by
[5]