Auteur Topic: Kleverige Sluiter knop K-7 / K-5 ? Gewoon water!  (gelezen 3209 keer)

Offline amellemseit

• Senior Member
  • **
Re:Kleverige Sluiter knop K-7 / K-5 ? Gewoon water!
« Reactie #18 Gepost op: 7 mei 2012, 05:11:26 »
fijne tip, denk ik althans, knop loopt niet helemaal lekker, ga het zo proberen.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #18 Gepost op: 7 mei 2012, 05:11:26 »

marty

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 28 april 2012, 17:27:56 »
Kan er ook van meespreken stond laatst op voetbalterrein fotos te nemen bij regeweer  en men keek mij aan of ik zondigde tegen alle regels na een woordje uitleg over weathersealed begrepen ze dat dit mogelijk was.

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
« Reactie #16 Gepost op: 23 april 2012, 14:55:37 »
Deze hebben allemaal de SP coating, als de lens schoon is (niet vettig) dan parel de druppels er vanaf.

Grapje zeker. Mijn 17-70 heeft dat ook.

O wacht, kan ook zijn dat alleen de foto's waar ik er een filter voor heb gehouden (verkeerde filtermaat dus gewoon vasthouden) vlekken bevatten, omdat het toen op het filter zat. We waren namelijk bij een waterval en ik was aan het experimenteren met lange sluitertijden.
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #15 Gepost op: 23 april 2012, 14:53:49 »
Waar ik veel meer last van had (en waardoor een aantal foto's helaas mislukt zijn) is druppels op de lens. Maar dat heb je ook met officieel gesealde lenzen.
Deze hebben allemaal de SP coating, als de lens schoon is (niet vettig) dan parel de druppels er vanaf.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
« Reactie #14 Gepost op: 23 april 2012, 14:48:18 »
Leuk filmpje!!
ik sta ook erg ontspannen in de regen buiten met de 50-135 op mijn K10, terwijl anderen stressen om hun gear niet nat te krijgen  :D

Ik ben in IJsland geweest op een fotoreis. De eerste dagen regende het en hoewel ik geen officiƫle weather sealed lens bij me had (ik had voor de 17-70 gekozen ipv de 16-50) is dat gewoon goed gegaan, en die lens is toch wel nat geworden. Maar ik heb ook niet onnodig risico genomen. Overigens was het een groepsreis met ook Canon/Nikon fotografen, gesealed en niet gesealed, die net zo min als ik aan het stressen waren.

Waar ik veel meer last van had (en waardoor een aantal foto's helaas mislukt zijn) is druppels op de lens. Maar dat heb je ook met officieel gesealde lenzen.
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline Pieter_MD

• Full Member
  • *
  • Click Click
« Reactie #13 Gepost op: 22 april 2012, 16:37:26 »
Vanmiddag de KaTrien een stoombad gegeven en het objectief is in ieder geval losgekomen.
Wordt vervolgd

K10 ? leg eens uit haha.

asplx

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 21 april 2012, 23:53:38 »
Kom maar langs, ben benieuwd hoe hij het volhoud!!

Vanmiddag de KaTrien een stoombad gegeven en het objectief is in ieder geval losgekomen.
Wordt vervolgd

Offline chrizz

• Super Pentaxian
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
« Reactie #11 Gepost op: 20 april 2012, 09:38:09 »
hmmm...ik heb dat af en toe ook op mijn K-x maar ja, hou die maar eens onder de kraan...... ;D

mijn smartphone is overigens wel water en stofdicht, heb ik altijd mee op mijn route op te nemen, na een paar uur door de prut rossen op mijn mtb gaan we altijd samen even onder de douche, ideaal!  :P

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

asplx

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 19 april 2012, 23:40:35 »
Als is een keer alle knoppen plakken, dan zal ik dat wel kunnen overwegen anders nooit. haha!

Zin om een keer langs te komen met je K5? Wij gooien bestek altijd door de snelafwasmachine, die in 2 minuten alles schoon heeft:P

Hmmm... idee...  :-*

Ik weet van mijn K10 body zo langzamerhand niet meer, wat er wel en wat er niet meer werkt... :(

Jeroen_Cox

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 19 april 2012, 21:24:55 »

Leuk filmpje!!
ik sta ook erg ontspannen in de regen buiten met de 50-135 op mijn K10, terwijl anderen stressen om hun gear niet nat te krijgen  :D

Offline Pieter_MD

• Full Member
  • *
  • Click Click
« Reactie #8 Gepost op: 19 april 2012, 20:54:18 »
Zin om een keer langs te komen met je K5? Wij gooien bestek altijd door de snelafwasmachine, die in 2 minuten alles schoon heeft:P

Als is een keer alle knoppen plakken, dan zal ik dat wel kunnen overwegen anders nooit. haha!

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #7 Gepost op: 19 april 2012, 18:44:01 »
neuh, het was niet mijn Guinness die eroverheen ging. Iedereen schrikt wel enorm, want die camera moet wel stuk zijn. Ze kijken helemaal spaans benauwd als je die gewoon onder de kraan afspoeld. Ik ben dan ook net iets minder voorzichtig als in het bovenstaande filmpje, gewoon wassen alsof het je bestek is.

Gewoon helemaal in paniek schreeuwen dat hij kapot is als je die mensen niet kent :D Gratis een tweede body  :D :D :D :D

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2012, 18:41:02 »
Het blijft toch een "enge" gedachte, camera onder de kraan houden  ;D

RonHendriks

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 19 april 2012, 17:24:50 »
Dachten die lui in de bar niet dat je te veel Guiness op had?  :D

grtz, Andre

neuh, het was niet mijn Guinness die eroverheen ging. Iedereen schrikt wel enorm, want die camera moet wel stuk zijn. Ze kijken helemaal spaans benauwd als je die gewoon onder de kraan afspoeld. Ik ben dan ook net iets minder voorzichtig als in het bovenstaande filmpje, gewoon wassen alsof het je bestek is.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #4 Gepost op: 19 april 2012, 17:20:34 »
Ja dat werkt uitstekend, mijn K-7 had eens te diep in een Guinness glas gekeken en ook die toen gespoeld achter de bar.
Dachten die lui in de bar niet dat je te veel Guiness op had?  :D

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

RonHendriks

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 19 april 2012, 17:18:08 »
Ja dat werkt uitstekend, mijn K-7 had eens te diep in een Guinness glas gekeken en ook die toen gespoeld achter de bar.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #2 Gepost op: 19 april 2012, 16:20:52 »
Bedankt voor de tip. Dit probleem had ik destijds met de *istDS ook, maar ja, die kon ik niet afspoelen..........

Offline Pieter_MD

• Full Member
  • *
  • Click Click
Kleverige Sluiter knop K-7 / K-5 ? Gewoon water!
« Reactie #1 Gepost op: 19 april 2012, 16:15:57 »
Ik had na een vakantie last van een sluiter knop die niet helemaal lekker bewoog, ook de On/Off knop ging stroef. Misschien is er iets kleverig overheen gegaan of een beetje stof.
Dit probleem dacht ik dus op te lossen door de camera te "wassen", met gewoon een beetje lauw water (Yeah, Pentax Weather Sealing!). En dat werkte!

En natuurlijk, in mijn traditie een filmpje er over! Voor de mensen die dit probleem ook hebben!

Pentax K-7/K-5 Sticky Shutter on/off FIX WITH WATER

Gr, PMD