Auteur Topic: fotoreis - (china) ?  (gelezen 3092 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline starbase218

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 391
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
Re:fotoreis - (china) ?
« Reactie #16 Gepost op: 18 april 2012, 10:04:08 »
Ik ben inmiddels terug uit IJsland en kan je vertellen dat het mij supergoed is bevallen. Ik voelde me, meer dan op de meeste andere groepsreizen, thuis in de groep. Misschien wel omdat iedereen met hetzelfde bezig is. 's Avonds hebben we steeds een selectie van de foto's besproken. Het geheel heeft mij nieuwe inzichten in fotografie gegeven die ik eerder niet had. Daarbij is IJsland een ongelooflijk mooi land. Het enige dat ik jammer vind is dat we geen noorderlicht hebben gezien. Maar ja, dat gebeurt of het gebeurt niet.

Ik ben met Sawadee gegaan. De reisbegeleidster was Simone de Greef. Zij is professioneel fotografe. Ook doordat we haar als reisbegeleidster hadden, beviel de reis erg goed. Als het de volgende keer net zo goed bevalt doe ik het ervoor!

Of het voor jou aan te raden is... tja, dat is natuurlijk nog weer een andere vraag, die ik niet kan beantwoorden.
Verfoond vanaf mijn iStuur

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:fotoreis - (china) ?
« Reactie #16 Gepost op: 18 april 2012, 10:04:08 »

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:fotoreis - (china) ?
« Reactie #15 Gepost op: 17 april 2012, 12:02:00 »
Zucht......ik kan ook niet alles in de gaten houden, maar het mag toch onderhand bekend zijn dat De Stamtafel voor alles is behalve fotografie-gerelateerde content... :(
Wat is de ondertitel van De Stamtafel: Gewoon over van alles en nog wat kletsen, behalve fotografie...
Mensen, niet alleen TS hier, let hier nou eens op!

Topic is verplaatst dus.
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline franck

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
Re:fotoreis - (china) ?
« Reactie #14 Gepost op: 16 april 2012, 18:40:25 »
Hè, nou heb ik net een andere reis geboekt. Naar de kleine Sunda eilanden.
Toch bedankt voor de tip en de url.
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline mmfoto

  • Junior Member
  • Berichten: 29
  • Geslacht: Man
    • Mike Muizebelt Natuurfotografie
Re: fotoreis China
« Reactie #13 Gepost op: 12 april 2012, 20:37:16 »
Als Pentaxian en China reiziger haak ik hier even in op de eerdere berichten.

In 2010 ben ik de pilot-trip van Discover China mee geweest ik kan deze ervaring van harte aan iedere Azië en fotografie liefhebber aanbevelen. Hij wordt overigens ook dit jaar weer aangeboden dus geinteresseerden adviseer ik even om de link te volgen. http://www.discoverchina.nl/reizen/thema-reizen/fotoreis-met-jan-vermeer

China is geen land dat ik zelfstandig zou bereizen in tegenstelling tot bijvoorbeeld de meeste Zuid-Afrikaanse landen waar je je als reiziger prima kan redden. De reis van DC wordt niet alleen begeleid door een professioneel fotograaf (Jan Vermeer), maar ook is er een lokale gids die bekend is met de regio, de hotels en contacten heeft om eventuele wijzigingen soepel te laten verlopen. De aanwezigheid van een professioneel fotograaf als reisleider geeft een grote mate van zekerheid dat je op het juiste tijdstip (goed licht) op de juiste plaats bent (beste positie voor optimale beelden). Daarnaast ken ik Jan als iemand die geen geheimen heeft en alle vragen zo goed mogelijk zal proberen te beantwoorden.
Er was bij mijn reis rekening gehouden met de hoeveelheid foto bagage en de bus was dan ook erg ruim. Vrijwel iedereen had een dubbele bank tot zijn beschikking. Wat me opviel was dat de meerderheid individueel meereisde en er binnen enkele dagen een erg prettige sfeer in de groep was ontstaan waarbij er wederzijds ervaringen werden uitgewisseld. Naast mijn vrouw was er nog een niet-fotograaf mee, en ook voor hun was er meer dan genoeg te beleven (hoewel we als fotografen natuurlijk wel de neiging hebben om te wachten tot het allemaal nog mooier wordt  :D)
Hoogte punten zijn zondermeer de afgelegen natuur gebieden waar je anders niet/nauwelijks komt, de authentieke bevolking en architectuur en natuurlijk de dagelijkse lunch & diner! Door het drukke programma kan de nabespreking van de dag en foto's er soms bij inschieten in zo'n reis, maar dat wordt altijd wel weer ingehaald.
Tijdens deze reis had ik een K7 en  een K20, de 12-24, 16-50, 60-250 , 200 macro en 500mm bij me en een carbon statief. Wel even passen en meten met de koffer en rugzak, maar alles ging net. De 12-24 was overbodig, de andere lezen zijn allemaal intensief gebruikt. Wat beeld staat op http://www.mmfoto.nl/index.php/gallery/china

Voor vragen kan je me het beste even direct mailen,
Mike

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re:fotoreis - (china) ?
« Reactie #12 Gepost op: 6 april 2012, 09:45:32 »
Over een paar week kan ik je vertellen hoe mijn eerste foto-groepsreis is bevallen. Ik ben nu onderweg en de bestemming is IJsland.

Heel veel plezier .. en ook mijn ouders kijken erg uit naar je foto's .. die gaan over 2 maanden erheen :)

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline starbase218

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 391
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
Re:fotoreis - (china) ?
« Reactie #11 Gepost op: 6 april 2012, 09:35:35 »
Over een paar week kan ik je vertellen hoe mijn eerste foto-groepsreis is bevallen. Ik ben nu onderweg en de bestemming is IJsland.
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:fotoreis - (china) ?
« Reactie #10 Gepost op: 22 maart 2012, 11:51:25 »
@ Eric: Dat is eigenlijk ook mijn bedoeling: zelf een klein groepje vormen, waarmee je op reis gaat.
Op http://www.wereldwijzer.nl/ heb ik al een oproep geplaatst. Ik zie het wel......
@Stefan, misschien nog niet zo gek! A little China girl die gezellig met je mee gaat op reis. :) ;)

Het lijkt me lastig omdat je met een groepje waarin bijna iedereen een onbekende van elkaar is om een reis volledig te plannen. Of wil je een groepje samenstellen waarna je met die groep een prive groepsreis boekt? Dat soort mogelijkheden zijn er bij diverse reisorganisaties, ook al ligt het reisschema dan wel (gedeeltelijk) vast natuurlijk.

Ik regel zelf ook meestal mijn reizen maar zou voor het schema niet graag afhankelijk zijn van anderen, buiten dan het schema dat een ervaren reisorganisatie biedt en waar je op kan anticiperen door je in te lezen in het gebied dat je gaat bezoeken.


Offline franck

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
Re:fotoreis - (china) ?
« Reactie #9 Gepost op: 22 maart 2012, 11:10:27 »
@ Eric: Dat is eigenlijk ook mijn bedoeling: zelf een klein groepje vormen, waarmee je op reis gaat.
Op http://www.wereldwijzer.nl/ heb ik al een oproep geplaatst. Ik zie het wel......
@Stefan, misschien nog niet zo gek! A little China girl die gezellig met je mee gaat op reis. :) ;)
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re:fotoreis - (china) ?
« Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2012, 21:54:37 »
Een voordeel van een reis maatje op dit forum is dat je elkaars lenzen kunt gebruiken dus dat scheelt gesjouw  8)
Voor de rest denk ik dat Rik gelijk heeft  ;)
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline Polvora

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 289
  • Geslacht: Man
  • Pentax for life!
Re:fotoreis - (china) ?
« Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2012, 21:28:17 »
Heb 1 keer een groepsreis gedaan, met Djoser naar Costa Rica, vond ik geen succes! Was bv kolibries aan het fotograferen, moesten we weg als je mooie uitzichten, landschappen ziet dan kon de bus niet stoppen etc. Ben ook later teruggegaan met een vriendin, ticket gekocht, Lonely Planet en je kan doen wat je wil. Heb toen wel een hele dag kolibries gefotografeerd. Zo heb ik nog een aantal reizen gemaakt, echt aan te raden! Kan je niet op reisforums, reisgenoten gezocht forums ed, terecht. Wellicht zit er iemand bij met dezelfde wensen. Bv http://www.reisgenoten.net/cgi-bin/ccazie/dcguesttz.cgi,

Grt,

Rik
K-5 8 t/m 500mm

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:fotoreis - (china) ?
« Reactie #6 Gepost op: 21 maart 2012, 20:44:31 »
Zelf (nog) geen fotoreis gemaakt maar je kan natuurlijk ook een groepsreis boeken met een kleiner aantal deelnemers dan gebruikelijk bij de meeste groepsreizen. Over het algemeen ligt het tempo ook lager bij kleinere groepen, je betaalt alleen wel meer voor je reis omdat de organisatie natuurlijk ook de vaste kosten moet verdelen over een lager aantal deelnemers.

Heb zelf voor Oeganda even moeten zoeken voordat ik een organisatie vond die reizen in niet al te groot gezelschap aanbood, voor andere landen zijn er over het algemeen ook aanbieders te vinden die reizen aanbieden met niet al te grote groepen. Er zijn vaak ook mogelijkheden om een individuele reis te boeken met de meeste vrijheid maar logischerwijs ook de hoogste prijs.


Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:fotoreis - (china) ?
« Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2012, 15:26:56 »
Misschien een beetje gek maar misschien een poging waard.
Dit is de Chinese Pentax forum, misschien zijn er een paar gek genoeg om je te begeleiden?
http://forum.pentaxfans.net/forum.php

Word wel een hele verre forum meet XD
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline franck

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
Re:fotoreis - (china) ?
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2012, 13:31:33 »
Ik hou er ook van een reis / reizen te plannen en uit te voeren. Ik ga niet graag alleen en mijn vriendin houdt helemaal niet van reizen.
Ik heb een mooie reis gezien, naar een stukje van China waar nog niet zo veel mensen komen. De reis die ik gezien heb is wel een groepsreis en ik weet niet of ik daar wel zin in heb,
gezien mijn laatste ervaring .
Mijn wensen - lijstje?
China, zuid-Peru en Bolivia, Canada, Brazilië ,......
China: Ik dacht dat zonder kennis van het Chinees, het niet handig is daar ongeorganiseerd heen te gaan ?
Enfin, gezien de hoge prijzen zal ik wel niet kiezen voor een fotoreis. Misschien kan ik wat mensen bij elkaar vinden die in elk geval 2 gemeenschappelijke hobby's hebben, nl fotografie en reizen?
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:fotoreis - (china) ?
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2012, 12:05:56 »
Ik zou zelf niet zo gauw kiezen voor een fotoreis. Heel misschien dat de organisatie plekjes kan regelen waar je normaal als toerist niet mag/kan komen. Toevallig zit ik in oktober voor mijn werk in Beijing. Ben heel nieuwsgierig naar China. Ik lees me gewoon even in (google) en stippel dan een leuke foto route uit.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:fotoreis - (china) ?
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2012, 11:50:58 »
Tja... Ik heb er zelf nog nooit aan meegedaan. Ikzelf hou er erg van eigen reizen te plannen en uit te voeren maar als je daar niet van houd is dit een erg mooie oplossing.
Welke landen zouden dan op je wenslijstje staan?


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline franck

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
fotoreis - (china) ?
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2012, 11:29:20 »
Wie heeft er ervaring met fotoreizen?
Wat is aan te raden? Of is het helemaal niet aan te raden?
Ik zag fotoreizen naar China, maar die bleken niet van dit jaar te zijn.
"Er is geen animo voor" , vertelde iemand van de organisatie me.
Ik denk dat ze daar mee bedoelt: het is erg duur ! Er moet natuurlijk een professionele fotograaf + reisleider betaald worden.
Is er op ons Pentaxforum al een subtopic "reisgenoten" ?

Groetjes,franck
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.