Schuilhutten zijn er niets voor niets, die hebben als doel dat je niets verstoord en toch je mooie plaatje kan schieten... Menig al dan niet bekend, beroepsmatige fotograaf maakt gebruik van de gebieden, met toestemming, waar je normaal gesproken niet in mag. Als klein manneke ging ik in dit gebied mee om (broed)vogels te tellen, met toestemming van toen nog Natuurmonumenten.
Sinds vorig jaar heb ik ontdekt dat hier dus ook Bevers zitten, op de desbetreffende plek is geen burcht, die is vermoed ik 50 meter verder. Daar kan je zeker en gelukkig maar ook, niet bijkomen. De borden staan standaard om de zoveel meter, het is toeval dat de Bevers daar hun materiaal vandaan halen... Dit soort fotografie is ook nodig om de schoonheid van het beetje wild wat we nog hebben weer te geven en mensen bewust te maken wat het belang is van bescherming, instandhouding. Als ik iet zeker wat dat een echt goede foto uit kan komen begin ik er niet eens aan. Natuurbescherming is tegenwordig het ondergeschoven kindje. Stteds minder mensen hechten er waarde aan. Bleker is maar wat blij dat ie eindelijk die groene jongens is een lesje kan leren. Alles wat slecht is voor de het beetje wild en natuur wat we hier hebben zit in deze man, schande!
Maar goed, ik ga is een keertje op een mooie avond vanaf een 'legale' plek is rustig waarneming met een verrekijker wat er gaande is... Eventueel daarna contact met de beheerder zoeken of de boel laten rusten, verstoren doe ik zeker niet!