Auteur Topic: Na een tip van Johan [vvo]  (gelezen 1439 keer)

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
Re:Na een tip van Johan [vvo]
« Reactie #8 Gepost op: 28 januari 2012, 13:58:29 »
Waar heb je de ondergrond trouwens vandaan?
Kijk eens twee posts boven je ;).

Prachtige foto's trouwens, voor 3 is echt top :good:!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 28 januari 2012, 13:58:29 »

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #7 Gepost op: 28 januari 2012, 13:43:45 »
Grappig om te zien hoe iedereen de spullen anders gebruikt. Ik bouw om dit soort dingen te doen altijd een wit grondvlak dat bol omhoog loopt. Dan met de flitser en paraplu daar het licht op. Leuk om te zien dat iedereen zijn eigen opstellingen bouwt en mooie effecten mee maakt. Waar heb je de ondergrond trouwens vandaan?

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

kdj4

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2012, 13:29:26 »
Bij 3 is de spiegeling heel mooi. De eerste twee zijn ook mooi, alleen hadden wat mij betreft wat minder krap gekaderd mogen zijn.

Krap gekaderd komt omdat ik links en recht geen ruimte meer heb.
De computer Staat voor een softbox van 60x60 en ik heb dan links en recht voor grotere objecten niet zoveel ruimte.
Dit gaat veranderen als ik straks mijn foto studio ga kopen, ik heb een studio op het oog waarbij 2 x een octa 150cm bij zit, kijk dan kan ik die gebruiken voor grotere objecten.

kdj4

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2012, 13:25:33 »
Ziet er goed uit Kees!

Mag ik vragen wat jij als ondergrond gebruikt? Het is iets van spiegelend wit kunststof of zo?

Voor een witte ondergrond heb ik eerst gezocht in een bouwmarkt maar niet echt iets gevonden.
Ik wilde iets hebben wat ook glimmend was, vvo gebruikt daarvoor een hoogglans salon tafel.
Ik dus kijken op markplaats en vond hier in de buurt 3 keer een salon tafel hoogglans maar de prijzen waren €75 en hoger.
€75 en meer vond ik in dit geval net iets teveel want het ging mij maar om het boven blad.
Uiteindelijke heb ik bij een bedrijf hier in Oosterwolde een heel dun wil glimmend plaatje gevonden [2mm].
Dit bedrijf heeft ook mijn reclame bord gemaakt bij het voetbal veld, hij had genoeg triplex plaat ook in het wit maar die hebben niet zoveel glans.
Dit plaatje wat ik nu heb is een stukje restaval een deel van deze plaat had hij gebruikt als proef want er was een klant die deze witte plaat in zijn racefiets wou hebben om vervolgens sponsor namen er op te zetten.

Verder kan ik je niet helpen om te zeggen waar je dit kunt krijgen, ik kan alleen vragen waar het bedrijf dit weg heeft.
Ik zie wel eens van die kleine witte glimmende plaatjes op markplaats staan, die zijn meer bedoeld voor een foto tentje maar zijn ook niet zo groot.

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2012, 07:20:45 »
Bij 3 is de spiegeling heel mooi. De eerste twee zijn ook mooi, alleen hadden wat mij betreft wat minder krap gekaderd mogen zijn.
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2012, 22:26:28 »
Fraai zeg! Vooral 3...   Fijn als je goede tips ontvangt  :)
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2012, 22:13:46 »
Ziet er goed uit Kees!

Mag ik vragen wat jij als ondergrond gebruikt? Het is iets van spiegelend wit kunststof of zo?

kdj4

• Gast
Na een tip van Johan [vvo]
« Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2012, 21:52:58 »
Nadat ik de aqua productie foto's op dit forum liet zien kreeg ik van Johan [vvo] tips hoe het beter kon.
Buiten alle tips om gaf Johan mij ook een link door die verwees naar eBay naar de relatief goedkope softboxen voor mijn flitsers.

Vanavond een deel van de productie foto's opnieuw gedaan met zeker een duidelijke verbetering.
Ik ben nog aan het uitzoeken wat nu de beste belichting is en posities van de flitsers maar het gaat zeker beter worden  ;)

Gebruikt de 24-70 plus twee keer de 580 flitser.

Foto 1 | foto van mijn macbook, de belichting op de toesten is hier nog niet helemaal oke. ik denk zelf dat ik de flitser iets meer moet onderdrukken of iets meer afstand van de softbox.

Foto 2

Foto 3 | een product van Aqua-fun uit Heerenveen.

Foto 4 | De opstelling, links en rechts de fliters plus sofbox. als ondergrond gekocht een glimmend dun kunstof plaatje voor €10  ;C

Johan bedankt  :drinks: